Jordemødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.277 visninger
33 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Anne85

Hej kommende mødre

Har I mon været afsted til jeres 2. jordemoderbesøg? Jeg blir lidt nysgerrig på, om man kommer afsted på samme tid i de forskellige landsdele... kan se at jeg sidste gang havde været afsted 3 gange på dette tidspunkt.

Nå men jeg var til mit 30 ugers tjek idag.... det gik rigtig fint Har ONDT for neden og VILDE plukveer så fik hende lidt til også at lave en indvendig undersøgelse... min livmoderhals var heldigvis stadig fin lang... men hun sagde at hun næsten kunne holde lillesøster i hånden når hun stak sin finger helt op
Hun står overhovedet ikke fast endnu... men det har jeg også ladet mig fortælle at de ofte først gør når fødslen er gået igang (altså ihvertfald når man er flergangsfødende).
Symfysemål 33... hvilket jeg umiddelbart syntes er lidt meget? Og et fosterskøn på 1100 g hvilket er i den lave ende (men for faen... sidste gang skød de Kristian til at veje 4200 g 14 dage før fødslen og han vejede kun knap 3700 g da han kom til verden... så jeg gir ikke meget for de fosterskøn)
Om jeg mærkede liv behøvede hun ikke spørge til for hun kunne tydeligt både se og mærke lillesøster bokse rundt derinde Mors lille vildbasse Og så er det jo altid skønt at høre hjertelyd

Næste besøg er i uge 33 og så har jeg fået en tid i uge 36, 38 og en hvor jeg er 40+5 (men den har jeg sagt til hende at jeg absolut ikke har tænkt mig at bruge)

Nå men fortæl, fortæl... har I været afsted??? Og hvordan går i og har det???

Knus Anne... der nu har 9 arbejdsdage tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

NoName

Hej Anne

Du er jo lidt længere end jeg er, så jeg har endnu ikke været ved 2. jordemor besøg, det skal jeg først d. 19/5...

Vildt at du kun har 9 arbejdsdage tilbage... ville også gerne gå snart, synes selvom jeg kun er i 25. uge at det er ved at være lidt strenge, men ved også godt at det bliver MEGET MEGET værre endnu...

Du har godt nok raget alle de graviditets gener der findes til dig, synes det er synd for dig, men der er jo desværre ikke noget at gøre ved det, du kan da heldigvis snart se en ende på det nu, og når du nu skal på barsel liiige om lidt, kan du jo rigtig få slappet af og være lidt god ved dig selv inden lillesøster kommer... Har i forresten fundet et navn til hende???

Jeg skal til 2. lægebesøg på onsdag, det siger lidt om hvor langt bag efter dig jeg er...

Knus Majken

Anmeld

12. april 2010

Anne85

noname skriver:

Hej Anne

Du er jo lidt længere end jeg er, så jeg har endnu ikke været ved 2. jordemor besøg, det skal jeg først d. 19/5...

Vildt at du kun har 9 arbejdsdage tilbage... ville også gerne gå snart, synes selvom jeg kun er i 25. uge at det er ved at være lidt strenge, men ved også godt at det bliver MEGET MEGET værre endnu...

Du har godt nok raget alle de graviditets gener der findes til dig, synes det er synd for dig, men der er jo desværre ikke noget at gøre ved det, du kan da heldigvis snart se en ende på det nu, og når du nu skal på barsel liiige om lidt, kan du jo rigtig få slappet af og være lidt god ved dig selv inden lillesøster kommer... Har i forresten fundet et navn til hende???

Jeg skal til 2. lægebesøg på onsdag, det siger lidt om hvor langt bag efter dig jeg er...

Knus Majken

Bliver du slet ikke tilbudt flere besøg end mig når du er første gangs fødende?

Det er SÅ lækkert at kunne tælle ned til barsel nu Nøj hvor jeg trænger til det... begynder at stresse lidt fordi jeg synes vi mangler at få styr på så meget... vågnede kl 4 imorges og ku slet ikke falde i søvn igen fordi jeg lå og tænkte på alt det vi sku ha lavet, alt det der sku købes osv osv Hvornår er det nu du går fra?

Ha ha... ej jeg har vist ikke alle gener... synes faktisk lige nu omkring de 30 uger er en okay god periode... har lidt energi igen og er så småt begyndt at kunne røre mig lidt mere... har fx lige været ude og gå 5 km i rask tempo (med konstante plukveer men hva faen) hvilket havde været umuligt for bare en måned siden.

Blir også spændende at komme til doktormanden igen... det er nu rart nok lige at få tjekket at alt er ok og at hjertet slår lystigt derudaf Skriv lige når du har været afsted

Anmeld

12. april 2010

Risen

Det lyder godt nok hyggeligt.. Jeg går til gruppe jordmoder sammen med ca 6 piger på min alder som alle skal føde på hvidovre..  Det har vi gjort ca. en gang om måneden ca 3 timer og nu her næste gang skal vi ud til hvidovre og se hvor vi skal føde osv.. Sys det er dejligt man får det tilbud.. Nu kommer det så til at være lidt mere end 1 gang om måneden.. Det er bare hyggeligt .. 

Anmeld

12. april 2010

LinLin

Jeg var til 1. jordemoderbesøg i onsdags (17+6) og skal næste gang d. 23. juni (27+6)...

Anmeld

12. april 2010

NoName

Anne85 skriver:

Bliver du slet ikke tilbudt flere besøg end mig når du er første gangs fødende?

Det er SÅ lækkert at kunne tælle ned til barsel nu Nøj hvor jeg trænger til det... begynder at stresse lidt fordi jeg synes vi mangler at få styr på så meget... vågnede kl 4 imorges og ku slet ikke falde i søvn igen fordi jeg lå og tænkte på alt det vi sku ha lavet, alt det der sku købes osv osv Hvornår er det nu du går fra?

Ha ha... ej jeg har vist ikke alle gener... synes faktisk lige nu omkring de 30 uger er en okay god periode... har lidt energi igen og er så småt begyndt at kunne røre mig lidt mere... har fx lige været ude og gå 5 km i rask tempo (med konstante plukveer men hva faen) hvilket havde været umuligt for bare en måned siden.

Blir også spændende at komme til doktormanden igen... det er nu rart nok lige at få tjekket at alt er ok og at hjertet slår lystigt derudaf Skriv lige når du har været afsted

Ork, jamen der er flere uger til jeg går fra endnu, det gør jeg først 25/6... så der er lææænge til endnu...

Havde i forresten fundes et navn til lillesøster eller er det en hemmelighed???

Anmeld

12. april 2010

FrkLarsen

Jeg har været til 2. Jordemoder besøg, det var jeg d. 26/3 og skal til 3 jordemoder besøg i midten af Maj  

Kamilla 23+2

Anmeld

12. april 2010

Anne85

Risen skriver:

Det lyder godt nok hyggeligt.. Jeg går til gruppe jordmoder sammen med ca 6 piger på min alder som alle skal føde på hvidovre..  Det har vi gjort ca. en gang om måneden ca 3 timer og nu her næste gang skal vi ud til hvidovre og se hvor vi skal føde osv.. Sys det er dejligt man får det tilbud.. Nu kommer det så til at være lidt mere end 1 gang om måneden.. Det er bare hyggeligt .. 

Hold da op... luksus Er det noget alle tilbydes? har du så slet ikke nogen konsultationer alene?

Anmeld

12. april 2010

Anne85

Mor til David skriver:

Jeg var til 1. jordemoderbesøg i onsdags (17+6) og skal næste gang d. 23. juni (27+6)...

Gik det godt til 1. besøg? (det var egentlig også sent du var afsted der)

Anmeld

12. april 2010

Anne85

FrkLarsen skriver:

Jeg har været til 2. Jordemoder besøg, det var jeg d. 26/3 og skal til 3 jordemoder besøg i midten af Maj  

Kamilla 23+2

Åh snyd Det lyder da som om at du får nogen flere besøg end mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.