Anonym skriver:
Ja den hører jeg tit, men føler ikke jeg er et slemt nok tilfælde til at be og få hjælp...
Sådan har det været helt fra barn af, ingen hørte på mig alligevel. Så lærte selv at kæmpe, og som 7 årig fik jeg min gode og synlige ven - spiseforstyrrelsen... Den kunne jeg gemme mig bag, den skuffed sjælendt og den lytted altid.
Da jeg kom hjem til min mor og stedfar som 6½ årig aned jeg ikke hvem hun var. Havde aldrig set eller mødt hende, før end at hun og en sagsbehandler banked på døren og sagde nu skulle jeg hjem til min mor... Ser hende stadig ikke som min mor, hun kender intet til mit liv dernede i den første plejefamilie. Følte mig mere som slave; hver evige dag lå der en seddel med ting jeg skulle lave; bage, gøre rent, vaske op osv. Har kun holdt 1 børne fødselsdag og havde ingen med hjemme efter skole.
Efter jeg kom 'hjem' havde jeg svært ved at være renlig og de underbukser der var uheld i blev pillet fra og dem skulle jeg vaske i hånden.
Da jeg altid skulle ud med skrald, kunne jeg ligeså godt kaste op i posen, inden den blev puttet i container. Sneg mig ud om natten for at løbe.
Har aldrig haft den følelse af at leve i en bobbel, fordi jeg er kanon til at skubbe mine problemer væk og gemme dem...
Vel er du så et slemt nok tilfælde....
Hende isdronningen kender jeg godt - rigtig godt.... Og lige pludselig en dag, så stikker hun af. Og så står du der, uden noget at holde fast i, og med alle følelserne uden på tøjet.... ude af stand til at tage dig helt ordentligt af dine børn - jo du kan sagtens give dem mad, og passe deres sengetider - men huset flyder, og maden interesserer dig ikke, ungerne bliver sure, manden bliver sur, og du græder alene i et mørkt rum, på kanten (eller i hjørnet) af sengen, pakket godt ind i dynen, så du ikke kan ses eller høres....
Næste morgen står du op og starter forfra, og lige inden du falder i søvn, så tænker du, at imorgen bliver det hele meget bedre, og så starter du forfra igen. Næste morgen.....
Uanset hvor nemt du har det, når du har det godt, så bør du altså søge hjælp. For når du har det skidt, har du det RIGTIG skidt. Det er jo farligt for dig at have det dårligt. Du sulter dig selv, og din krop bryder sammen og holder op med at fungere en eller anden dag.
Jeg ved godt du siger du ikke er helt ude i tovene endnu. Men du er altså virkelig grundigt på vej....
Det du har oplevet er pisse forfærdeligt og ikke værdigt for nogen som helst... Dit tilfælde ER slemt nok.... Det er lidt utroligt du overhovedet kan hænge sammen.
Jeg håber virkelig du gør noget, bare et eller andet.... Skriv om ikke andet. til at starte med.... Synes du ikke det er lidt rart at få det ud du har fået ud her? og få svar på det uden at du behøver se nogen i øjnene...
Jeg ved godt det lyder som om jeg skælder dig helt vildt ud nu. Men det er ikke meningen. Meningen er at fortælle dig, at hvis alt det du siger her virkelig er overgået dig, så er jeg alvorligt bekymret for dig og dit liv.