Jeanette!
Lige præcis den med, at din svigermor stikker af med Iza, når hun er ulykkelig og kigger efter dig, - den kunne få mig til at tude af raseri.
Det er simpelthen uhørt.
Selvfølgelig skal Iza vænnes til andre mennesker, men jeg mener ikke, man får noget som helst godt ud af, at tvinge et barn til noget, det bliver så ulykkelig over, at det ligefrem græder og hyler. Det gælder børn, der er 11 måneder - og det gælder børn, der er 11 år. I grunden gælder det også voksne. - Du kan jo selv høre forskel på, om det er ulykkelig gråd - eller bare sådan noget "finkeri", og du kan garanteret også aflæse det i hendes øjne.
Uden at skulle lyde sådan helt hippiepædagogisk, så går jeg langt hen ad vejen ind for, at man skal motivere børn og gøre dem nysgerrige alt hvad man kan - uden at tvinge dem. På et tidspunkt vil de vise interesse af sig selv, og så kan man give los med de nye udfordringer.
Oplever Iza, at sidde på skødet af dig eller din mand, mens I taler med svigermor og virker glade i hendes selskab? Det kunne måske gøre hende interesseret i hendes farmor. - Men det kræver jo, at farmor er med på den og ikke bare snupper Iza, når hun selv synes, det kunne være hyggeligt med en baby i armene.
Selv har jeg ikke magtet den øvelse med svigermor, men Sofie er nu også sådan en selskabspapegøje, der elsker at sidde hos folk.
Hvad jeg HAR magtet er til gengæld, at hvis Sofie bliver ked (som regel pga. sult eller søvn) mens hun sidder hos nogen, der ikke fatter, at så er det nok mor/far, der skal tage over, så går jeg simpelthen hen og tager hende - eller min mand gør.
Når vi er i samme lokale og hun kan se os og søger os med øjnene, så skal hun ikke opleve, at hendes mor og far ikke gør noget, hvis hun bliver ulykkelig.
Jeg forestiller mig, at din kondi må være bedre end svigermors - desuden bærer hun jo på ca. 10 kg. ekstra i flugtsituationen. Selvom hun har et lille forspring, skulle du være i stand til at løbe hende op rimeligt hurtigt. Det synes jeg, du skal gøre næste gang, hun laver det stunt dér. Ihh, jeg var blevet tosset>(
:)- Helle, som vist fik skrevet en meeeeget lang smørre dér
Anmeld