Hvordan ville I reagere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. maj 2008

Tikki

Vi var til konfirmation forleden dag og Iza var også med. Svigermor er jo så vild med Iza og vil så gerne holde hende osv., men Iza har aldrig brudt sig om at blive holdt af andre end hendes far og jeg....ja, og så en af vores venner Jakob, som bare er et hit. Hun bliver meget ked af det og græder/skriger højt til hun er hos os igen.

Nå, til denne her konformation vil svigermor gerne tage Iza op fra sin lur...og dum som jeg er, giver jeg efter....jeg kan godt se ud af vinduet at Iza ikke er så glad. Hun er stille og meget observerende - ingen grin eller smil. Så ser Iza mig og så bryder fanden løs - hun skriger højt, hvorefter svigermor vender rundt og går væk fra mig og ud af døren igen. Hele vejen væk fra mig, kan hun se mig og jeg hende og hun græder bare. Hun var ikke glad, men bare mut sammen med svigermor, men stoppede dog gråden, indtil hun så mig igen.

Og jeg fik det SÅ dårligt - jeg følte bare, jeg kunne se angsten i hendes øjne ...men det er jo en del overfortolket fra min side...men men men altså, bliver det hele ikke bare meget værre, hvis man gør sådan? Eller er man nødt til en gang i mellem at presse dem over til andre. Jeg er sådan i tvivl, for Iza har ikke godkendt nogen udover far, mor og så vores ven Jakob og har aldrig villet være hos andre.......Flere siger til mig, at det er hvad de er vant til - at jeg skal lade hende bliver passet noget mere og at hun skal mere ud blandt folk...men for f......hun vil jo ikke og jeg synes også, vi har så meget at se til, at jeg ikke orker at se folk, bare for at min datter skal vænnes til det.....ej, men sådan har jeg det lige pt.

Nå, hvad siger I tøser - hvordan gør I og er jeres unger overhovedet bange for fremmede?

/Jeanette, der liiige blev lidt øv ved tanken om, at vi snart skal på weekendtur med svigermekanikken med et omklamrende og meget morsyg barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2008

Mikkelmusen

Jeg havde nøjagtig samme problem i starten, en del af Mortens familie ser vi sjældent, derfor kender Filuca dem næsten ikke.

Når de så tager hende op så hyler hun som en stukket gris.

Vi har fra starten lade hende blive passet ude en aften. Og det er gået fint.
Jeg fik rådet fra SP aldrig at lade Filuca være hos nogen hun giver udtryk for hun ikke vil være hos. Og det må folk bare finde sig i. Mortens forældre forstår det godt, men efter vi har haft en masse bøvl med min mor og ingen kontakt har, så har farmor og farfar trådt meget til og hun ELSKER simpelthen at være hos dem.

Jeg tror også det handler om at Iza skal se folk an uden at blive samlet op uden hun selv vil. Hvor tit ser i svigermor?

Anmeld

29. maj 2008

Tikki

Mikkelmusen skriver:

Jeg havde nøjagtig samme problem i starten, en del af Mortens familie ser vi sjældent, derfor kender Filuca dem næsten ikke.

Når de så tager hende op så hyler hun som en stukket gris.

Vi har fra starten lade hende blive passet ude en aften. Og det er gået fint.
Jeg fik rådet fra SP aldrig at lade Filuca være hos nogen hun giver udtryk for hun ikke vil være hos. Og det må folk bare finde sig i. Mortens forældre forstår det godt, men efter vi har haft en masse bøvl med min mor og ingen kontakt har, så har farmor og farfar trådt meget til og hun ELSKER simpelthen at være hos dem.

Jeg tror også det handler om at Iza skal se folk an uden at blive samlet op uden hun selv vil. Hvor tit ser i svigermor?

Ikke så tit - sådan ca. 1 gang hver 2. måned og ja, jeg tror, du har ret i, at hun skal se folk an, for jeg oplever, at får vi lov at være i fred den første time og folk ikke kigger på hende eller rører hende, så kommer hun af sig selv.....men problemet er bare, at jeg har forsøgt at forklare dem det om og om igen, men de mener, jeg er helt galt på den og at jeg gør hende mere morsyg ved at gøre, som hun vil have - nemlig at være hos mig. "Hun skal hærdes" siger de. Og så bliver jeg jo i tvivl om, om det er mine følelser hun opsnapper, for jeg bliver så vred over at de piller ved hende nærmest før, vi er kommet indenfor døren.......

Anmeld

29. maj 2008

Lise

Hej Jeanette,

Altså hvad sker der med folk der gerne vil holde babyer der ikke gider holdes af dem. Når jeg holder et skrigende barn er det første jeg gør at finde dens mor og aflevere :P
Nå - hvad gør vi? Altså, Simon er en rigtig selskabspapegøje, og vil gerne sidde hos alle mulige. Så længe vi er i rummet, er der sjældent nogle problemer. Og nu er han jo i vuggestuen, og det er jo ikke noget problem. MEN han havde en længere periode da han var mindre hvor han ikke ville være hos sin farfar. Men der blev vi ved at lade ham sidde hos ham mens vi så sad lige ved siden af og smilede og talte med ham. Og så gik det langsomt over. Nu vil han gerne sidde der..

Har din mand ikke prøvet at tale med sin mor om det? Altså, at lade Iza være når hun ikke vil. Når Simon er ked af at være hos andre går jeg da hen og tager ham (Undtaget lige i situationen med farfar) - og så skal jeg da nok bestemme, for han er jo min unge... ;)

Anmeld

29. maj 2008

Tikki

Lise skriver:

Hej Jeanette,

Altså hvad sker der med folk der gerne vil holde babyer der ikke gider holdes af dem. Når jeg holder et skrigende barn er det første jeg gør at finde dens mor og aflevere :P
Nå - hvad gør vi? Altså, Simon er en rigtig selskabspapegøje, og vil gerne sidde hos alle mulige. Så længe vi er i rummet, er der sjældent nogle problemer. Og nu er han jo i vuggestuen, og det er jo ikke noget problem. MEN han havde en længere periode da han var mindre hvor han ikke ville være hos sin farfar. Men der blev vi ved at lade ham sidde hos ham mens vi så sad lige ved siden af og smilede og talte med ham. Og så gik det langsomt over. Nu vil han gerne sidde der..

Har din mand ikke prøvet at tale med sin mor om det? Altså, at lade Iza være når hun ikke vil. Når Simon er ked af at være hos andre går jeg da hen og tager ham (Undtaget lige i situationen med farfar) - og så skal jeg da nok bestemme, for han er jo min unge... ;)

Jo vi har forsøgt at tale om det med hende, men hun har en helt klar holdning til, at Iza skal hærdes, så vi kan sige det nok så mange gange. Jeg har mange mange mange gange bare taget hende, hvis hun var ked, men de fleste gange stikker svigermor løbende af, så jeg ikke når noget. Min mand er bare glad for det er blevet lidt bedre med at Iza accepterer andre.....det har været meget meget værre - førhen stoppede hun ikke gråden overhovedet og reagerede også, når vi kom hjem igen med mareridt.....det kan hun stadig gøre, men ikke så voldsomt mere. Han er desværre opdraget med, at hans mening ikke tæller, så han orker ikke begynde den store diskussion...og jeg forstår han egentligt godt, for hun lytter ikke og han vil skulle tage detom og om igen......så måske SKAL jeg bare være den strenge svigerdatter og glemme flinkeskolen......men jeg vil jo heller ikke have et barn, der skal hænge på mig til hun er 20 :-o:P

Anmeld

29. maj 2008

heaven

Jeanette skriver:

Jo vi har forsøgt at tale om det med hende, men hun har en helt klar holdning til, at Iza skal hærdes,
så vi kan sige det nok så mange gange. Jeg har mange mange mange gange bare taget hende, hvis hun var ked, men de fleste gange stikker svigermor løbende af, så jeg ikke når noget. Min mand er bare glad for det er blevet lidt bedre med at Iza accepterer andre.....det har været meget meget værre - førhen stoppede hun ikke gråden overhovedet og reagerede også, når vi kom hjem igen med mareridt.....det kan hun stadig gøre, men ikke så voldsomt mere. Han er desværre opdraget med, at hans mening ikke tæller, så han orker ikke begynde den store diskussion...og jeg forstår han egentligt godt, for hun lytter ikke og han vil skulle tage detom og om igen......så måske SKAL jeg bare være den strenge svigerdatter og glemme flinkeskolen......men jeg vil jo heller ikke have et barn, der skal hænge på mig til hun er 20 :-o:P

du er Iza`s talerør/advokat pt, og hun kan jo ikke sige fra på andre måder end at blive ked, når hun er utryg.... Og det skal din svigermor sgu respekterer!! Hun går over hendes grænse, ved ligefrem at stikke af fra dig, når Iza kalder. Selvfølgelig skal hun vænnes til andre - helt klart - men det skal være i hendes tempo, og ikke svigermors. Jeg ville droppe ud af flinkeskolen og forklare at Iza er jeres datter og i er nødt til at varetage hendes behov - og det er jo ikke at sidde ved andre, hvis hun er ulykkelig....
Håber ikke jeg er for skrap???
Jannie

Anmeld

29. maj 2008

Tikki

heaven skriver:

Jeanette skriver:

Jo vi har forsøgt at tale om det med hende, men hun har en helt klar holdning til, at Iza skal hærdes,
så vi kan sige det nok så mange gange. Jeg har mange mange mange gange bare taget hende, hvis hun var ked, men de fleste gange stikker svigermor løbende af, så jeg ikke når noget. Min mand er bare glad for det er blevet lidt bedre med at Iza accepterer andre.....det har været meget meget værre - førhen stoppede hun ikke gråden overhovedet og reagerede også, når vi kom hjem igen med mareridt.....det kan hun stadig gøre, men ikke så voldsomt mere. Han er desværre opdraget med, at hans mening ikke tæller, så han orker ikke begynde den store diskussion...og jeg forstår han egentligt godt, for hun lytter ikke og han vil skulle tage detom og om igen......så måske SKAL jeg bare være den strenge svigerdatter og glemme flinkeskolen......men jeg vil jo heller ikke have et barn, der skal hænge på mig til hun er 20 :-o:P

du er Iza`s talerør/advokat pt, og hun kan jo ikke sige fra på andre måder end at blive ked, når hun er utryg.... Og det skal din svigermor sgu respekterer!! Hun går over hendes grænse, ved ligefrem at stikke af fra dig, når Iza kalder. Selvfølgelig skal hun vænnes til andre - helt klart - men det skal være i hendes tempo, og ikke svigermors. Jeg ville droppe ud af flinkeskolen og forklare at Iza er jeres datter og i er nødt til at varetage hendes behov - og det er jo ikke at sidde ved andre, hvis hun er ulykkelig....
Håber ikke jeg er for skrap???
Jannie

ork nej - jeg er selv lidt skrap og kan holde til en hel del :P...jeg orker bare ikke være den sure svigerdatter. Min mands bror har 4 drenge i alderen 0 til 7 år og de har aldrig været bange for fremmede, så derfor bliver Iza jo sammenlignet med dem osv. ja, og vi jo nok med forældrene...sådan er det jo :S - så bliver pludselig i tvivl en gang imellem, om det er mig, der ikke er god nok til at skubbe Iza lidt i røveren, så hun ikke hænger sådan på mig......eller sin far for den sags skyld.

Anmeld

29. maj 2008

Marco2

HEj JEanette. Jeg synes din svigermor opfører sig totalt respektløst. Jeg var gået fuldstændig bananas hvis nogen stak af med min datter hvis hun græder og kalder på mig. Det er jo den eneste måde de kan vise deres utryghed!! Og kan de ikke acceptere det, jamen så får de hende slet ikke at se!! Kan de ikke acceptere vores regler og hvordan vi har det med vores datter er der bare ærgerligt for dem!! Men sådan har vi det heldigvis ikke. Jeg lader ikke nogen tage Emily op efter lur. Der skal hun lige vågne først og komme sig. Og så sidder hun lidt sammen med mig eller hendes far, og når hun er klar til det skal hun nok tage kontakten. Så jeg synes du skal sidde med Iza til Iza selv er klar til at komme i fremmede hænder. Og det må din sviger altså bare acceptere. Og så må din kæreste altså lige komme ind i kampen!! Så det ikke altid er dig der sidder med lorten. Så må han lige stå med Iza og når så hans mor kommer må I have aftalt inden at hun IKKE skal få lov til at tage hende før Iza viser tegn på at hun er klar! Men det skal I self lige have aftalt inden så I har fælles front, og ikke skal stå foran sviger og diskutere. Så må han stille og roligt sige til sin mor: Øjeblik, hun sidder lige hos mig 5 min så hun lige har vænnet sig til alt det nye... Du skal sgu ikke skubbe Iza i røveren... Det kan godt være broderens drenge er anderledes, men gud ske tak og lov for at alle børn ikke er ens, for så ville verden da være kedelig. Nogle børn kaster sig i armene på fremmede folk, og andre skal lige ha' tid til at se tingene lidt an. Og så skal man ikke tvinge dem afsted. Så bliver de bare kede og det kommer der da slet ikke noget godt ud af. Så jeg synes du gør det rigtige ved at sige nej til sviger!! AG - som sgu bliver harm over at nogle mennesker i den grad træder på andre folk!! :@

Anmeld

29. maj 2008

heaven

[

ork nej - jeg er selv lidt skrap og kan holde til en hel del :P...jeg orker bare ikke være den sure svigerdatter. Min mands bror har 4 drenge i alderen 0 til 7 år og de har aldrig været bange for fremmede, så derfor bliver Iza jo sammenlignet med dem osv. ja, og vi jo nok med forældrene...sådan er det jo :S - så bliver pludselig i tvivl en gang imellem, om det er mig, der ikke er god nok til at skubbe Iza lidt i røveren, så hun ikke hænger sådan på mig......eller sin far for den sags skyld.

Ja, den er svær - for nej - selvfølgelig gider man ikke være den skrappe og sure svigerdatter.... Men du må ikke tvivle på om du er for blød - det er dig der kender din datter bedst.. Og var det ikke noget med i ikke ser sviger så tit??? Så er det jo klart, at hun skal se dem an, når hun ikke "kender" dem.... Og når du siger, at du oplever at, Iza tør op efter noget tid, så må sviger altså vente!!! Børn er så forskellige, så hende der sviger må bare acceptere, at Iza ikke er som de andre har været.... hrum!!
Og så må din mand lige bakke dig op i det her, og tage en snak med sin mor igen, eller i kan gøre det sammen. Har selv en lidt konfliktsky mand, når det gælder hans mor, så kender det godt, hehe... Men som jeg skrev før, så er vi nødt til at være de smås talerør lidt endnu....

Jannie

Anmeld

29. maj 2008

Mikkelmusen

Jeg tror ikke på det der med at du skal hærde dit barn. I hvert fald ikke på den måde din svigermor mener. Hos os har vi også været nødt til at skære igennem, og de fleste fatter det efterhånden.

Jeg tror du skal skære igennem overfor gammeldags svigermor metoder, og sige at du bestemt ikke vil sammenlignes med andre, og at ingen børn er ens.

Det er i hvertfald min mening :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.