Desværre dårlige nyheder - igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.938 visninger
59 svar
0 synes godt om
30. marts 2010

Bavianis

Endelig kom dagen, hvor vi skulle til MD scanning. Vi har glædet os i lang tid, og ventede gode nyheder, da mine blødninger er blevet meget mindre, jeg har ikke haft smerter og generelt bare haft det godt.

Jeg er jeg kommet hjem fra scanning, og har sundet mig et par timer. Det fantastiske er, at vi venter en lille dreng, og hans organer er præcis som de skal være.

Men... Da scanningen havde været igang vender lægen sig mod kameramanden og journalisten der er med inde (jeg er med i et program på TV2 der hedder Alarm 112, fra da jeg blev indlagt med ambulance for nogle uger siden) og sagde, at de skulle gå ud, da alt ikke var som det skulle være. 

Scanningen viste desværre, at han var lidt for lille, men endnu værre og alvorligt er, at fostervandet siver, og at der var alt for lidt derinde... Det var et stort chok, og vi var begge helt uforberedte på de dårlige nyheder.

Vi har fået en ny tid allerede om en uge, hvor lægerne skal se, om der bliver mere eller mindre fostervand. Vi har fået af vide at han kan overleve med det der er nu, men at det ser rigtigt skidt ud hvis der bliver mindre.

Det er næsten ikke til at bære, at der nu er opstået endnu en komplikation, nu hvor hæmatomet var blevet mindre, og vi netop troede at vi var kommet helskindet igennem de første 4,5 mdr, og nu endelig kunne glæde os som andre forældre.

Det værste er næsten, at det nu er så tæt på - bliver han derinde til efter uge 24 er der en chance for at han kan overleve, men kommer han inden vil de ikke kunne redde ham...

Det blev vist et længere indlæg det her, er bare rendt helt over ende af det hele stadig er så usikkert, og at vi ikke kan glæde os endnu... Øv.

Knus til Jer alle, 

Susanne   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

Soap

Hold op en pille at sluge 

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige andet end jeg føler så meget med jer, det der burde ingen gå igennem 

Jeg  for han blir derinde så længe at alt går vel 

Anmeld

30. marts 2010

Kruse90

årh hvor er det frygteligt
Håber alt bliver som det skal være og at det sidste fostervand bliver derinde
Hvornår bliver det sendt det i Alarm 112?

Anmeld

30. marts 2010

Ranarupta

Åh nej, Susanne... 

Tænk at få sådan en besked, som man er fuldstændigt uforberedt på. Jeg behøver vist ikke at sige det, men åh, hvor jeg dog håber, at fostervandet holder mængden og at han i hvert fald bliver derinde til han er stærkere. 

Jeg ved ikke, hvad jeg ellers skal skrive, men jeg håber, at du bruger os herinde, når du får behov for det!

Stort kram, Karina

Anmeld

30. marts 2010

Bavianis

Tusind tak skal I have.

De regner med at det bliver sidst på sommeren eller til efteråret. Jeg skal nok sige til herinde så I kan se det:-)

Anmeld

30. marts 2010

ekzunz

Du får lige et

Det gør mig virkelig ondt at høre. Jeg håber og krydser alt for at i får gode nyheder i næste uge.

Kan man på ingen måde stoppe fostervandet? Eller give nogle piller som genererer mere fostervand - en lille overproduktion?

Anmeld

30. marts 2010

Kruse90

Bavianis skriver:

Tusind tak skal I have.

De regner med at det bliver sidst på sommeren eller til efteråret. Jeg skal nok sige til herinde så I kan se det:-)

suuper

August. HÆNG I. Det er nødvendigt

Anmeld

30. marts 2010

Koen.

sikke en besked
Du får lige et kæmpe og så for at mængden af fostervand ikke bliver mindre..

Anmeld

30. marts 2010

Bavianis

Znuzke skriver:

Du får lige et

Det gør mig virkelig ondt at høre. Jeg håber og krydser alt for at i får gode nyheder i næste uge.

Kan man på ingen måde stoppe fostervandet? Eller give nogle piller som genererer mere fostervand - en lille overproduktion?

Det var også det første vi spurgte om. Men desværre er der ingenting vi kan gøre - og det er næsten det værste...

Der er ingen medicinsk eller alternativ måde at danne "ekstra" meget fostervand på, jeg fik blot besked om at tage den med ro.

Om han overlever afhænger af hvor stort hullet i hans fostersæk er, og altså om der kan dannes nok fostervand, i forhold til hvor meget der går tabt når det siver ud.

Vi spurgte endvidere, om vi nu er tilbage på de gamle odds (50/50). Lægen svarede, at det var vi måske, men at hun vurderede, at det vejede mest til den gode side.

Så uhh, hvor vi håber...

Anmeld

30. marts 2010

<3

Masser af gode tanker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.