Rygning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2010

Vial

Jeg kunne ikke drømme om at ryge, når jeg er gravid. Lige som jeg heller ikke drikker eller udsætter mig selv for stoffer, som kan skade fostret. Det er simpelthen REGEL NR. 1.

At jeg så dagligt indånder x antal partikler udstødningsgasser fra de trafikerede veje er bare så ærgeligt. Det er trist, men der er jo desværre nogle stoffer, man ikke selv er herre over at indtage.

Min nabo ryger ca. 30-40 smøger om dagen og er blevet helt afhængig af energidrikke!!! Hun skal føde til juli!!! Er simpelthen så rystet og en anelse frastødt. Har lige fået stress over hende, da hun står og ryger uden for mit badeværelsesvindue, så der nu lugter af røg i mit hus...arrrhgg

De der smøgere burde forbydes i det offentlige rum. Her i min graviditet får jeg galoperende kvalme af den lugt. Så klamt med røg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Da jeg ventede min datter røg jeg mellem 5-10 smøger om dagen, og jeg skal ærligt indrømme at jeg havde rigtig svært ved at stoppe Hun vejede 3300 g og var 51 cm lang da hun blev født.

I min nuværende graviditet smed både min mand og jeg smøgerne p0å hylden, da vi begyndte projekt baby. Jeg har ikke den fjerneste trang til smøgerne længere, og kan faktisk synes at det er rigtig ulækkert, at se én komme gående med en smøg i hånden, eller for den sags skyld gå foribi en ryger der lugter af røg på gaden. Havde godt nok aldrig troet at jeg ville få det sådan som den store x-ryger jeg selv har været engang

Anmeld

2. april 2010

Maise

Har selv været ryger i 15 år  og røg 5-8 om dagen. Stoppede 2 måneder før jeg blev gravid da jeg altid har været stor modstander af folk der ryger under graviditet og i nærheden af børn. Det STINKER og er sundhedsskadeligt. Sagde til min veninde at hun var en egoistisk somikkel fordi hun røg under graviditeten og jeg ville da skide på hendes abstinenser og hvis hendes barn døde af vuggedød eller blev allergiker ja så var hun måske selvskyldig i det og det ville hun jo aldrig tilgive sig selv for. Hun er nu gravid igen med nr. 2 og ringede til mig kort efter jul for at fortælle mig at hun var stoppet og jeg havde ret. og at hun faktisk ville takke mig fordi jeg havde været hård ved hende.

Selv har jeg ikke røget i over et år og har ikke tænkt mig at vende tilbage til smøgerne selv om jeg savner det. 15 år med smøger, så bliver det en del af en personlighed, men har det meget bedre nu, og mine børn skal ikke vokse op med det lort.

Anmeld

2. april 2010

Liljesilas

lillemunk skriver:

Hørte i går i Netto en gravid fortælle at hun røg op til 30 smøger om dagen og det havde hun også gjort ved sit første barn og han veje godt 4100 gram.

Jeg tænkte 30 ????det var godt meget.
Jeg røg selv i starten, men er heldigvis holdt op og nyder at være x-ryger.
hypnose hjælp mig. men røg på hele dagen 5 til 10 smøger (og havde det vildt dårligt med det)

Hvor meget ryger i andre som render rundt i maven med en lille bebs ???

Hvis i har røget hvad har jeres poder så vejet ved fødselen.?

Hejsa

Jeg stoppede 14 dage efter jeg fandt ud af at jeg var gravid. Jeg ved det er svæt at stoppe, men for mig var det bare så nemt, når jeg vise der lå en lille baby inde i mig. Jeg skar ned - og stoppede helt på 14 dagen.

Jeg elsker virkelig at være x-ryger og hader nu lugten af røg. Det er dejligt at være stoppet...

Anmeld

2. april 2010

Maise skriver:

Har selv været ryger i 15 år  og røg 5-8 om dagen. Stoppede 2 måneder før jeg blev gravid da jeg altid har været stor modstander af folk der ryger under graviditet og i nærheden af børn. Det STINKER og er sundhedsskadeligt. Sagde til min veninde at hun var en egoistisk somikkel fordi hun røg under graviditeten og jeg ville da skide på hendes abstinenser og hvis hendes barn døde af vuggedød eller blev allergiker ja så var hun måske selvskyldig i det og det ville hun jo aldrig tilgive sig selv for. Hun er nu gravid igen med nr. 2 og ringede til mig kort efter jul for at fortælle mig at hun var stoppet og jeg havde ret. og at hun faktisk ville takke mig fordi jeg havde været hård ved hende.

Selv har jeg ikke røget i over et år og har ikke tænkt mig at vende tilbage til smøgerne selv om jeg savner det. 15 år med smøger, så bliver det en del af en personlighed, men har det meget bedre nu, og mine børn skal ikke vokse op med det lort.

Selvfølgelig er cigaretter sundhedsskadeligt, og lugter forfærdelig grimt. Det kan jeg kun give dig ret i, men når du skriver at dine børn ikke skal "vokse op med det lort", så lyder det i mine ører nærmest som om, at det er hårde stoffer vi taler om!

Jeg kan ikke se, at der er noget problem I at folk ryger, så længe det ikke er i nærheden af børnene. Vælger man at ryge udenfor, så synes jeg ikke problemet er stort, som hvis det havde været indendørs... så går det jo ikke kun ud over én selv, men alle der bor/kommer i huset!

Anmeld

2. april 2010

mayapigen skriver:

Hejsa

Jeg stoppede 14 dage efter jeg fandt ud af at jeg var gravid. Jeg ved det er svæt at stoppe, men for mig var det bare så nemt, når jeg vise der lå en lille baby inde i mig. Jeg skar ned - og stoppede helt på 14 dagen.

Jeg elsker virkelig at være x-ryger og hader nu lugten af røg. Det er dejligt at være stoppet...

Ja, det er vildt så ulækkert røg kan lugte efter man selv er stoppet.

De første 4-5 måneder af min graviditet var jeg virkelig ved at brække mig (og gjorde det ind imellem), hvis jeg var i nærheden af nogle der lige havde røget, eller som lugtede af røg - puha, tanken gør mig stadig hel dårlig

Vores nabo ryger cerutter, hvilket bestemt ikke er bedre end cigaretter, og hver gang hun har haft sin hoveddør åben, kan jeg lugte det i vores carport (vi bor forholdsvis tæt). Det er altså skrækkeligt - dog er det blevet bedre jo længere hen i graviditeten jeg er kommet

Anmeld

2. april 2010

NoName

CarinaSD skriver:

Jeg rød imellem 5 og 10 smøger .. nogle dage mindre og andre dage en eller 2 mere .. alt efter hvordan dagen var ..

Sådan har jeg det også... Der er endda nogle dage jeg slet ikke ryger, men har svaret 5-10 ud fra de dage der nok bliver tændt flest ose pinde...

Anmeld

2. april 2010

LinLin

Jeg har aldrig røget! Har ikke engang prøvet een eneste! - synes det er virkeligt klamt! Men min mor røg da hun var gravid med mig og også da hun var gravid med min lillebror. Tror vi snakker 15-20 stykker om dagen  Vi vejede hhv 3500 og 3700 g ved fødslen. Min far røg i øvrigt også - det dobbelte!!!

Anmeld

2. april 2010

Maise

Mathildesmor skriver:

Selvfølgelig er cigaretter sundhedsskadeligt, og lugter forfærdelig grimt. Det kan jeg kun give dig ret i, men når du skriver at dine børn ikke skal "vokse op med det lort", så lyder det i mine ører nærmest som om, at det er hårde stoffer vi taler om!

Jeg kan ikke se, at der er noget problem I at folk ryger, så længe det ikke er i nærheden af børnene. Vælger man at ryge udenfor, så synes jeg ikke problemet er stort, som hvis det havde været indendørs... så går det jo ikke kun ud over én selv, men alle der bor/kommer i huset!

Som sygeplejerske ved jeg at selvom man ryger udenfor vil de partikler der sætter sig i tøjet og som man så slæber indenfor stadig være sundhedsskadelige og kunne give astma og allergier. Har set flere undersøgelser om dette under mit studie.

Men jeg er nok også arbejdsskadet i kraft af mit erhverv og alt det jeg har set, så der skal ikke så meget til før jeg reagerer kraftigt på visse ting

Anmeld

2. april 2010

Maise

nå vi har været hos mine forældre som er rygere og som har luftet så meget ud inden vi kommer at jeg ikke kan lugte at det er et ryger hjem, så stinker mit tøj bare af at have været i hjemmet, fordi jeg har siddet i en rygersofa, så stinker mine bukser, ja selv min bh lugter. egentlig utroligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.