Rygning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2010

Anita80

Jeg røg 20 under graviditeten med drengen. Han er født 14 dage for tidligt. Vejede 3000g og var 48 cm. Er i dag 7 år og 133cm, 24 kg.

Med pigen var jeg stoppet i december og blev gravid i februar. Hun er født 2 dage over. Vejede 3396g og var 50cm. Hun er i dag knap 2½år og 91 cm, vejer 13kg.

Hun er ikke særlig høj i forhold til hvad storebror var.

Lav jeres egne konklusioner.

Har fuld forståelse for dem der ikke kan holde op med at ryge. Jeg fik en laserbehandling i december 2006 og har ikke røget 1 eneste siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2010

anna-jonas

~Sarah~ skriver:

HER!!

Jeg røg inden jeg blev gravid, men stoppede med det samme da jeg fik en positiv graviditetstest..

Jeg vil ikke blande mig i hvad andre gør, men jeg kunne ALDRIG drømme om at ryge med en bebs i maven..

For mig er det enten eller.. Graviditet eller rygning? - Man kan ikke begge dele

Jamen, det er jo på svarskemaet jeg mener...........der burde stå et 0, for os, der ikke ryger.

Jeg stoppede også med at ryge, den dag jeg testede positiv med min første pige.............og har ikke røget siden, og det er over 4 år siden nu. Der er lige pludselig noget der er vigtigere end en selv, så der skal passes på, alt hvad man kan.

Anmeld

30. marts 2010

gruener

wamse skriver:

Jeg røg mellem 5 - 10 smøger om dagen, da jeg ventede drengene, og det er selvfølgelig 5-10 mere end det jeg burde have gjort. Men det holder ingen steder at de skulle være væksthæmmede, min 17 årige er 187 høj og ham på 14 er 175 høj. Men jeg er da ikke på nogen måde i tvivl om at det ikke er sundt, og valgte også at smide mine smøger inden jeg ventede min datter.

Væksthæmmede er jo ikke nødvendigvis i højden.. Som jeg også skrev i mit indlæg.. Man kan være heldig at der ingenting sker.. Jeg ville bare ikke tage chancen med mit barn.

Anmeld

30. marts 2010

gruener

Anna-jonas skriver:

Jamen, det er jo på svarskemaet jeg mener...........der burde stå et 0, for os, der ikke ryger.

Jeg stoppede også med at ryge, den dag jeg testede positiv med min første pige.............og har ikke røget siden, og det er over 4 år siden nu. Der er lige pludselig noget der er vigtigere end en selv, så der skal passes på, alt hvad man kan.

præcis

Anmeld

30. marts 2010

Bavianis

Jeg stoppede i samme øjeblik jeg fandt ud af jeg var gravid.

Anmeld

30. marts 2010

Tina2

lillemunk skriver:

<Det passer ikke altid... Og da slet ikke på dig... Hold op nogle store børn.
Syntes også det er vigtigt at man prøver at skære ned på smøgerne, når man nu ikke kan hold op, var bare så rystet over hendes 30 smøger.

Det er også vildt at ryge så meget, når man er gravid... Kan godt være det er rigtig svært at stoppe, men man kan i hvert fald skære drastisk ned, når man ryger så sindssygt mange smøger!

Men det bedste er selvfølgelig at holde fuldstændig op, og for mig som elskede at ryge var det faktisk ikke så svært efter jeg fik laserakupunktur.....

Anmeld

30. marts 2010

Margorie

Jeg stoppede med at ryge da jeg stod med de positive test.. I min verden ryger man ikke som gravid.. Og vi bor da også i et røgfrithus- hvilket nok er derfor det er så nemt at stoppe for mig.. Synes godt nok 30 smøger om dagen er helt vildt:O Det kan umuligt være sundt for børnene ligegyldigt hvor store de er når de blir født !

Anmeld

30. marts 2010

lillemunk

Anna-jonas skriver:

Hvor er 0?????

Tænkte at den hørte indunder at stemme blankt. nu bliver der jo spurgt hvor mange og hvis man ikke ryger behøves man jo ikke at stemme .

Anmeld

30. marts 2010

Ansemusen

Jeg røg til fester og lidt hygge indimellem og har ikke røget siden vi begyndte på Projekt Baby (andet end en eller to gange i byen, hvor jeg havde min mens og vidste at jeg ikke var gravid).
Hvis man ryger synes jeg man skal stoppe helt og i det mindste skære MEGET ned og droppe undskyldningerne! For organerne bliver altså mindre, og fosterskader ses allerhyppigst som følger af rygning! Man aner heller ikke hvad der sker med børnene senere i livet, om de udvikler astma, cancer eller andet pga. morens rygning, så at sige at de ikke har taget skade, det kan man jo af gode grunde ikke. Så synes bestemt man skal stoppe og ellers eje sin skyld!

Anmeld

2. april 2010

Kala

Jeg røg ca 1-2 om dagen de første 5 måneder. Herefter stoppede jeg helt, men da jeg ikke måtte amme pga. medicin var det svært at lade være efter fødslen så jeg ryger igen nu - ca. 5 om dagen. Rygning har aldrig været tilladt indenfor hjemme hos os så jeg ryger aldrig i nærheden af mit barn.

Ang. væksthæmning så har rygning ikke påvirket mit barn. Han vejede 4200 g og jeg fik ham 12 dage før tid. Han har heller ikke vist tegn på det efter fødslen. Han vokser enormt meget og udvikler sig rigtig meget. Han har kunnet alting meget tidligt. Kan i en alder af 6½ måned allerede kravle. Kunne krybe og sidde selv da han var 5 måneder.

Men håber jeg kan helt stoppe inden for nærmeste fremtid eller senest når vi skal have barn nr. 2.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.