Til jer der fik køn at vide..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

Trolde_mor

Gaia skriver:

Kan godt forstå at I er nysgerrige det var vi sørme også. Du må jo endelig fortælle hvad kønnet er når I kan få det at vide

Hehe det skal jeg nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Trolde_mor

6800 skriver:

Vi er lige kommet hjem fra NF scanning, og hun sagde det først bliver dannet i uge 14...

Hm.. mener at have læst flere steder at det allerede sker i 11 eller 12+ ?

Men ja, man kan nemlig se noget der mellem benene hos den lille, men er i tvivl om hvad der er - kan ske jeg skulle prøve at scanne det ind og ligge her i tråden

Anmeld

25. marts 2010

Trolde_mor

Bavianis skriver:

Da vi var til scanning (2D) sidst (16+), var jeg sikker på der var en tissemand! Men overlægen, der er meget erfaren til at scanne, sagde, at hun samme morgen havde haft een, der så ligesådan ud, men der vidste hun fra fostervandsprøve at det var en pige. Så de første mange uger ligner kønsorganerne hinanden meget.

Så tålmodighed!

Kærligst Susanne, der skal til MD på tirsdag, hvor jeg håber vi får kønnet af vide!!

Griner.. prøver prøver.. Men ihh nu hvor man kan  se at et af billederne er taget nedefra er det godt nok svært. Måske man skulle lave en gætteleg om hvad folk tror det er når de ser billedet og så gøre det inden kønsscanning - kunne da være en hyggelig leg hehe

Anmeld

25. marts 2010

Trolde_mor

Risen skriver:

Mener da bestemt at jeg har læst at man først kan se køn 17+0 ?! .. Ellers ligner kønsdelene hinanden for meget.. Jeg var ihvertfald inde til kønsscanning 17+1 og det tog lidt tid at finde det rigtige køn.. !

Smiler... nemlig - også det vi fik at vide (skrev jeg også i et indlæg længere oppe ) Men iihhh hvor er man utålmodig.. Griner..

Anmeld

25. marts 2010

LinLin

Lige et link hvor man kan se hvor meget de to køn ligner hinanden til at satrte med!!!

http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html

Anmeld

25. marts 2010

AD

Hej!

Man kan se køn fra 12+4 med næsten 100% sikkerhed hvis barnet ligger godt til det. (Der er dog ikke mange der scanner der tør give et bud så tidligt). Man skal ikke se fra neden (altså hvor man ser numse og 2 ben strittende ud til hver side) men derimod et profilbillede hvor man går ind mellem benene.

Det er rigtigt at kønnene ligner hinanden fordi begge køn har en lille tut/tap men hvis man kigger fra siden hvor barnet ligger i profil og ser efter, hvilken vinkel tutten har, kan man afgøre barnets køn rimelig sikkert.

Har du et billede man kan se?

Kh AD

Anmeld

25. marts 2010

Trolde_mor

Mor til David skriver:

Lige et link hvor man kan se hvor meget de to køn ligner hinanden til at satrte med!!!

http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html

Super god side - tusind tak

Ihh syntes altså det ligner en pige hehe.. Men nu er jeg jo ikke jordmor og har studeret billeder de sidste 40 år.

Men må lige prøve at scanne det ind imorgen, så i kan se

Anmeld

25. marts 2010

Trolde_mor

Hej!

Man kan se køn fra 12+4 med næsten 100% sikkerhed hvis barnet ligger godt til det. (Der er dog ikke mange der scanner der tør give et bud så tidligt). Man skal ikke se fra neden (altså hvor man ser numse og 2 ben strittende ud til hver side) men derimod et profilbillede hvor man går ind mellem benene.

Det er rigtigt at kønnene ligner hinanden fordi begge køn har en lille tut/tap men hvis man kigger fra siden hvor barnet ligger i profil og ser efter, hvilken vinkel tutten har, kan man afgøre barnets køn rimelig sikkert.

Har du et billede man kan se?

Kh AD

Okay, vi blev scannet da jeg var 12 + 6

Jeg har lige set på linket som "mor til david" gav. Og syntes altså lidt det ligner en pige hehe..

Har ikke scannet billedet ind endnu, men gør det imorgen, så kan i jo selv bedømme

Anmeld

25. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja jeg er jo det levende bevis på at den ikke er sikker, med kønnet til NF. Det var såmænd OVERLÆGEN himself fra scanningsafdelingen som til NF fortalte os at vi 99% sikkert ventede en pige - men nu er det altså en lille Jonathan som er på vej, og tro mig - det var ikke specielt sjovt at skulle af med de små kjoler vi havde købt og starte forfra med navnediskussionen og lære at sige "ham" i stedet for "hende"... Så selvom man er ved at SPRÆNGES af nysgerrighed (som jeg selv var) så havde det set i bakspejlet været bedre om vi havde ventet - det havde ihvertfald sparet os for en følelse af at miste en datter som aldrig har været der...Og vi ønskede os absolut ikke en af et bestemt køn, men har man først vænnet sig til tanken så er det hårdt at slippe den igen..

Kh

Rosa

Anmeld

26. marts 2010

Trolde_mor

Rosa skriver:

Ja jeg er jo det levende bevis på at den ikke er sikker, med kønnet til NF. Det var såmænd OVERLÆGEN himself fra scanningsafdelingen som til NF fortalte os at vi 99% sikkert ventede en pige - men nu er det altså en lille Jonathan som er på vej, og tro mig - det var ikke specielt sjovt at skulle af med de små kjoler vi havde købt og starte forfra med navnediskussionen og lære at sige "ham" i stedet for "hende"... Så selvom man er ved at SPRÆNGES af nysgerrighed (som jeg selv var) så havde det set i bakspejlet været bedre om vi havde ventet - det havde ihvertfald sparet os for en følelse af at miste en datter som aldrig har været der...Og vi ønskede os absolut ikke en af et bestemt køn, men har man først vænnet sig til tanken så er det hårdt at slippe den igen..

Kh

Rosa

Øv hvor må det bare ikke være sjovt De burde have fortalt jer at det slet ikke er sikkert  - fordi det er svært at se, så I ikke var gået ud og havde købt en masse og fundet på navn - føler godt nok med jer

Læste inden NF om en der havde fået det at vide og så at der var flere der havde været udsat  for det samme som dig. Så ved vi må vente til efter 17+ men det er det jo også om mindre end 4 uger

Men var nu mere for sjov, for at sammenligne og gætte lidt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.