hvor var i da veerne starte eller vandet gik ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2010

DorteChristine

Hejsa! Synes det er rigtig spændende at høre jeres forskellige oplevelser med hvordan vandet gik, da jeg selv MEGET snart står for tur;-) Jeg er i dag 34 + 0 og venter tvillinger - to piger, så er bare SÅ spændt på om det sker før tid, som det jo så ofte gør med tvillinger, eller jeg bliver sat igang, som så senest bliver omkring d.12 juni. Kan forstå at de fleste oplever veer eller at vandet går om natten og jeg må da også indrømme, at jeg hver nat når jeg går i seng, tænker "er det i nat det sker.."?;-) Men vi får se!;-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

creative skriver:

Hej tøsser ! sider her meget utålmodig efter en meget lang gå tur  og er på vej til at prøve min første kop hinbær te da jeg har hørt at det skulle modne livmoderen. 

jeg syndes det kunne være sjovt at høre hvordan jeres fødsler starte og hvordan jeres mænd reageret på at få at vide at nu er det nu, hvordan føles den første ve?

Ved min den første løb min forældres rottweiler ind i mig (ikke med vilje hun havde ikke set mig, og da hun opdagede mig kunne hun ikke nå at stoppe) og så startede de ligeså stille.. men fødte først 5 dage efter....

Vågnede om morgen med veer.

Ved mit andet barn gik det hele VILDT hurtigt.. fra min første "rive"ve gik der 4½ time og wupti så var lillemanden født.

Jeg syntes det er meget svært at forklare hvordan veer føles..

jeg syntes det kommer meget an på hvornår i fødslen det er.. for veerne følels ikke ens hele vejen igennem.

Jeg syntes det var hårdest (ved mit 1.barn) at åbne mig fra 5-10 cm - og da jeg fik presseveer ved 7. cm og jeg ikke måtte bruge dem det var det hårdeste.. for JEG syntes det er en lettelse at få lov til at presse

Ved min lillemand gik det hele så stærkt at det ikke gjorde vildt ondt - havde nok bare den indstilling : DET BLIVER MEGET VÆRRE..... jeg brugte tiden til at pakke lidt tøj til mig- min datter (som skulle passes) ringede til min søster som jeg skulle vække så hun kunne tage min datter. så gik jeg i et VARMT bad og så vækkede jeg mand og datter og de sad og vågnede... Blev ind i mellem lige stoppet af en ve..

Men jeg ved min datter prikkede de hul på vandet, men min søn gik det hele så hurtigt at han er født i fosterhinde så den blev revet hul på da hans hovede ude. (var kun på sygehuset 5 min enden han var født og det var fra jeg ankom til hovedeindgangen til han var født)

Anmeld

15. maj 2010

NinaNymannMadsen

jeg vågnede med et sæt om nattet da min seng ligepludselig var blevet meget våd, og kunne mærke det blev ved med at løbe ud.

så jeg lagde min hånd på min kærestes skulder og sagde skat jeg tror vandet er gået, han for op tændte lyset, hev dynen af mig og sagde ja skat dit vand er gået. vi ringed til føde gangen for at sige det, og fortalte jeg ikke hvade haft veer endnu, så skulle komme der op ved 10 tiden næste morgen hvis ikke der var sket noget. så ringed jeg til min far og sagade at vandet var gået (han arbejder om natten) lige i det jeg lægger på får jeg min første ve, og de kommer med 2 minutters mellemrum med det samme, to nogen panodil og ville se om jeg kunne sove igen men nej nej, to timer efter ringed vi igen til FG og sagde nu havde jeg altså haft veer med 2 mins mellemrum de sidste to timer. vi skulle komme der op og var 3 cm åben der. vi var der oppe lidt over 5 om morgenen og hun er født 9:19.

Anmeld

15. maj 2010

LRJ

fik lidt tegnblødning kl 15, men der var ingen veer eller noget, Kl 19.58 ca kom den første ve der var der 8 min imellem og 30 sek varighed, Kl 20.58 ca føltes det som om jeg skulle tisse helt vildt, gik på toilettet og så var der bare slim og blod over alt, og så begyndte veerne bare at rulle ind der var ca 3-4 min imellem og de varede 40 sek ca, ringede på FG og de ville se mig, var derinde 22.30 og der var jeg 2 cm åbnet og derefter gik det hurtigt - Kl 02.45 fik jeg pressetrang og var 10 cm åbnet, men måtte ikk presse der og Kl 03.55 var Hun født - så her gik der 7 timer fra første ve til hun var født

Anmeld

16. maj 2010

Mette.

Jeg stod ude på Ringgaden i Århus da vandet pludselig gik med et plask Vi kom hjem i en fart, men fik først veer kl. 1, og vandet gik kl. 21.

Vores datter blev født 7.13, så jeg slap nemt omkring med veer i blot 6 timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.