hvor var i da veerne starte eller vandet gik ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2010

JustAnotherName

Begge mine fødsler startede med veer. Og der var mere eller mindre interval på med det samme... 3 minutter imellem, 45 minutters varrighed.

Det jager og spænder på en helt særlig måde.
Man KAN simpelthen ikke beskrive en ve. Mange oplever det forskelligt.
Men når man har haft én, så ved man hvordan....

Med mit andet barn sad mine veer mere i ryggen, hvor imod det mere sad over maven med den første. Jeg syntes det var værst, da jeg fik ondt i ryggen af det....

Vandet gik, begge gange, først under fødslen.
Jeg har aldrig haft sådan en "wow-oplevelse" med at vandet gik, og man så vidste, at nu var det snart nu.

1 gang- gik vandet af sig selv, da jeg fik presseveer.
2 gang - fik jeg prikket hul på vandet, og 8 min. efter blev jeg mor

Begge gange gik der kun 1 time og 3 kvarter fra jeg ankom på sygehuset til jeg havde født! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Pige2009

Min fødsel startede ved at vandet gik kl. 0.15 hjemme, hvorefter veerne startede næsten med det samme. De første veer føles som milde menssmerter, men jeg var ikke i tvivl om, at det var veer

Lauras far tog det meget roligt, da det er 4. barn, så han har prøvet det nogle gange før.

Mht. din hindbærthedrikning, så er det total ammestuesnak Kun én ting kan sætte fødslen i gang, og det er baby selv.

Knus Linda

Anmeld

24. marts 2010

B&J

Jaa hihihi vandet kig hos jordmoren mandag den 1 marts vi var lige kommet ind min kæreste havde sat sig og jeg ville til af side ned da jeg føler jeg er ved af tisse i bukserne som jeg hurtig finder ud af er vandet da der kommer meget min jordmor smiler og siger jaa du skal en tur over på føde afd.  og den 2+3 prøvede de at få mine veer igang med stikpiller som lykkses den 3 kl 22 om aften

Anmeld

24. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

creative skriver:

Hej tøsser ! sider her meget utålmodig efter en meget lang gå tur  og er på vej til at prøve min første kop hinbær te da jeg har hørt at det skulle modne livmoderen. 

jeg syndes det kunne være sjovt at høre hvordan jeres fødsler starte og hvordan jeres mænd reageret på at få at vide at nu er det nu, hvordan føles den første ve?

Jeg havde termin den 25. marts og hele natten til den dag havde jeg ikke fået sovet pga plukveer og spænding. Så jeg var tidligt oppe, og lidt i kl 8 om morgenen tænkte jeg at jeg lige kunne gøre liften klar, så den var klar til min mor og far kunne tage den med på sygehuset når jeg en gang sku hjem. Og pludselig var det som om den lille tog sig en hoppe tur og så sivede der ellers vand ud som om jeg stod og tisse. Total underlig følelse. Så jeg drønnede ned på badeværelset og var så spændt på alt, så skyndte mig i bad og ringede så til fødegangen og fortalte vandet nu var gået. De sagde jeg bare skulle komme forbi til tjek. Så jeg pakkede tasken og så kørte jeg afsted efter min mor- hun skulle med til fødslen. På vej derind begyndte der at komme små veer, men da jeg var blevet tjekket på fødegangen og sad og snakkede begyndte de at tage til. og 4 timer efter jeg var blevet sendt hjem kom jeg igen og var 10 cm åbnet og havde for vildt presseveer.

Anmeld

25. marts 2010

Mira0911

Mine veer startede hjemme.

Anmeld

25. marts 2010

Tjuls

Jeg vågnede og troede jeg skulle tisse.. Da jeg rejste mig væltede vandet bare ud af mig, så der var jeg ikke i tvivl, selvom det var 19 dage før termin og ca 10 dage før PKS..

Kaldte på Lokes far og sagde vandet var gået.. Han kiggede træt på mig og sagde "Hvad for noget vand snakker du om?".. Kort efter.. "Skal du føde? Er det nu? Så ring til fødegangen"..

Så sådan gik det.. Og derefter startede alt det trælse .. :/

Anmeld

25. marts 2010

XXSS

Mit vand gik aldrig, så det måtte tages og alligevel endte det i kejsersnit

Tanja

Anmeld

25. marts 2010

mor83'

Min veer begyndte småt kl 20. Jeg troede først at jeg fik tynd mave, for jeg skulle hele tiden på toilet. og jeg skulle først føde om 4 dage.

Så omkring kl 01 mens vi kørte til sygehuset, for det begyndte jeg at få presseveer.  vi kørte i 20 min så gik vand i bilen. jeg sagde til min mand at det var gået, og han tog det stille roligt, indtil efter 2 min sagde jeg NU KOMMER BABYEN!!! så efter 4 presseveer fødte jeg min datter i bilen. og jeg sad foran, og tog imod hende. og det gik overrasket fint.  ambulancen kom 10 min efter. 

Vi kunne ikke nå at kom på syghuset, så vi var nødt til at holde ind på parkeringsplads.

Anmeld

25. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang sad jeg på computeren en søndag eftermiddag i uge 38+5 og var lidt stakåndet. Jeg måtte op og gå lidt rundt, men tænkte ikke over, at det var veer da det var før tid. Min svigerinde som jeg chattede med synes jeg skulle prøve, at tage tid og så var der 6-9 min imellem.

2. gang vågnede jeg kl. 4 om morgen med veer, hvor der var 8 min. imellem. Jeg fødte i 40+4.

Begge gange blev vandet taget af JM.

Kh.

Katja

Anmeld

25. april 2010

L-Mortil3

Jeg havde sådan en irriterende smerte i lænden en forniddag men troede ikke det var noget, pludselig om aftenen til graviditets svømning gik veerne virkelig igang, så jeg kom med nøje op af vandet og fik kørt bilen hjem, mens foden pr. automatik gassede op hele tiden haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.