13~12~09 skriver:
Ja, som overskriften lyder - hvornår faldt jeres børn i søvn af sig selv uden at ligge hos mor eller far?
Og hvad gjorde I for at få jeres barn til at falde i søvn alene?
Jeg har prøvet bare at ligge ham ind i sin seng, men det er som om han ikke rigtig kan finde ro, for hvis jeg så tager ham op i mine arme, falder han til ro med det samme.. Altså han græder ikke, men ligger bare og fægter med arme og ben og kigger rundt..
Anthon er 3 mdr nu, og ja.. Det er måske tidligt at prøve at vænne ham til at falde i søvn selv i sin seng, men tror bare på at jeg gør ham en bjørnetjeneste hvis jeg lader ham falde i søvn i mine arme hver aften.. For en dag må det jo slutte, og så tror jeg bare at det er bedre at gøre det tidligt..
Hvad er din erfaring med det?
// Sarah 

Jah... Frederic faldt selv i søvn fra 1 dag af - mere mor her der syntes det var hyggeligt at have ham sovende på arm. Men ellers har han altid kunnet blive lagt i vuggen (da han var lille) - i sin egen seng og i barnevogn og selv putte.
Han har aldrig villet ligge og sove i vores seng, men blot stået ved siden af i egen seng.
Har fra første dag sagt at han ikke skulle rulles i søvn i barnevogn, for det kan eks dp mor jo ikke.
Ingen mad og legetøj i sengen - at sove skal ikke forbindes med mad og leg - det holder stadig ved.
Men han har også sovet 9-12 timer hver nat, lige fra da han så dagens lys, men det skyldtes så også at han aldrig har meldt sult. Nu er han 21½ mdr og sover 12-14 timer hver nat.
Og vi har aldrig haft mega lange putte retualer, blot haft den samme rytme og rutine fra han var helt spæd.
Fra jeg træder over hans dørtrin og til jeg er ude igen, går der ikke 4 min. Hvis han mener jeg giver ham for megen kys og hvisken i øret - fniser han peger hen mod døren og hvisker; mor? den vej... Okay okay og lister ud. De gange vi har været inde og bede ham om at lægge sig ned kan tælles på 1 hånd.