Falde i søvn selv - hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.770 visninger
38 svar
0 synes godt om
21. marts 2010

FruPudderkvast

Ja, som overskriften lyder - hvornår faldt jeres børn i søvn af sig selv uden at ligge hos mor eller far?

Og hvad gjorde I for at få jeres barn til at falde i søvn alene?

Jeg har prøvet bare at ligge ham ind i sin seng, men det er som om han ikke rigtig kan finde ro, for hvis jeg så tager ham op i mine arme, falder han til ro med det samme.. Altså han græder ikke, men ligger bare og fægter med arme og ben og kigger rundt..

Anthon er 3 mdr nu, og ja.. Det er måske tidligt at prøve at vænne ham til at falde i søvn selv i sin seng, men tror bare på at jeg gør ham en bjørnetjeneste hvis jeg lader ham falde i søvn i mine arme hver aften.. For en dag må det jo slutte, og så tror jeg bare at det er bedre at gøre det tidligt..

Hvad er din erfaring med det?

// Sarah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Laulund87

min datter er tre måneder og hun har aldrig skulle falde i søvn i mine arme. Hun bliver lagt og en gang imellem skal hun have sutten et par gange

Anmeld

21. marts 2010

LinLin

Det gjorde han fra han var et par uger. Har aldrig skullet vugge ham i armene men rokkede lidt med vuggen... Så kom der så en DEJLIG lang periode hvor han ikke ville sove om dagen! (fra han var ca 7 mdr til han var 1 år - dagplejerens fortjeneste det stoppede!) Jeg travede rundt med ham i barnevognen i tre kvarter og når han så endelig sov var det kun ½ t

men om aftenen har det heldigvis aldrig været et problem (7-9-13!) Tror rutiner fra start er vigtige

Anmeld

21. marts 2010

FruPudderkvast

Laulund87 skriver:

min datter er tre måneder og hun har aldrig skulle falde i søvn i mine arme. Hun bliver lagt og en gang imellem skal hun have sutten et par gange

Lucky you!

Jeg tror at jeg har givet ham en dårlig vane fra starten, da jeg syntes at det var SÅÅ hyggeligt.. Og det er det bestemt stadig, men som sagt, så skal han jo lære det..

Hvor lang tid tager det før hun falder i søvn når du har lagt hende?

Anmeld

21. marts 2010

B&J

vores dreng sover alene i sin seng godt nok inde hos os og han er 2 uger gammel... han fægter også med arme og ben men det er fordi de drømmer og fordi inde i maven kunne de ikke altid det fordi der er jo ikke så meget plads men vi fik afvide vi kunne slynge ham i en stof ble som så ikke virker på vores men virker på mandre børn slynge dem så de sover i sådan en budda form ser vildt sødt ud...

Anmeld

21. marts 2010

Laulund87

~Sarah~ skriver:

Lucky you!

Jeg tror at jeg har givet ham en dårlig vane fra starten, da jeg syntes at det var SÅÅ hyggeligt.. Og det er det bestemt stadig, men som sagt, så skal han jo lære det..

Hvor lang tid tager det før hun falder i søvn når du har lagt hende?

Jeg lå også med min datter på maven da hun var nyfødt, var nemlig så hyggeligt Så begyndte jeg bare at ligge hende og det var ikke noget problem..det tager mellem 2-15 min før hun sover. Meget forskelligt.

Anmeld

21. marts 2010

FruPudderkvast

Mor til David skriver:

Det gjorde han fra han var et par uger. Har aldrig skullet vugge ham i armene men rokkede lidt med vuggen... Så kom der så en DEJLIG lang periode hvor han ikke ville sove om dagen! (fra han var ca 7 mdr til han var 1 år - dagplejerens fortjeneste det stoppede!) Jeg travede rundt med ham i barnevognen i tre kvarter og når han så endelig sov var det kun ½ t

men om aftenen har det heldigvis aldrig været et problem (7-9-13!) Tror rutiner fra start er vigtige

Ja, du har helt ret i at rutiner fra starten er vigtige.. Det er også derfor at der skal ske noget nu.. De kloge siger at når de når 4 mdrs alderen, begynder de at at blive mere bevidste om mange ting.. Og derfor ville jeg rigtig gerne ind i den rutine med at han falder i søvn selv nu..

Han sover rigtig godt når han sover.. Problemet er bare det med at falde i søvn.. Det skal ske trygt hvilket vil sige i mors arme helst mens jeg kysser og nusser ham i hele ansigtet  Og åh, hvor jeg dog elsker det  Men for hans skyld må det stoppe..

Anmeld

21. marts 2010

Laulund87

hvis han ikke græder så prøv at lade ham ligge. Min datter ligger nogle gange bare og kigger, nuller dynen og så glider øjnene langsomt i

Anmeld

21. marts 2010

FruPudderkvast

Laulund87 skriver:

hvis han ikke græder så prøv at lade ham ligge. Min datter ligger nogle gange bare og kigger, nuller dynen og så glider øjnene langsomt i

Det tror jeg at jeg vil prøve i morgen.. Uhh, er helt nervøs for det..  Ja, det lyder nok dumt at være nervøs for det, men tror måske også bare at jeg har givet op for hurtigt de andre gange..

Men jeg må prøve.. Åh åh..  

Anmeld

21. marts 2010

Laulund87

~Sarah~ skriver:

Det tror jeg at jeg vil prøve i morgen.. Uhh, er helt nervøs for det..  Ja, det lyder nok dumt at være nervøs for det, men tror måske også bare at jeg har givet op for hurtigt de andre gange..

Men jeg må prøve.. Åh åh..  

Du skal nok have lidt tålmodighed i hvert fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.