Falde i søvn selv - hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

FruPudderkvast

Laulund87 skriver:

Du skal nok have lidt tålmodighed i hvert fald

Ja, det har du helt ret i..

Så næste uge hedder "Projekt-sov-selv"  Og måske ugen efter og ugen efter igen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

SHERO

Om dagen vil min søn KUN falde i søvn ved mig, men når vi skal i seng eller når han er oppe om natten er det ikke noget problem bare at ligge ham... meget mærkeligt, men ligger jeg ham om dagen græder han kort tid efter... Så håber også snart at han gider gøre det om dagen...

Anmeld

21. marts 2010

FruPudderkvast

Tullen85 skriver:

Om dagen vil min søn KUN falde i søvn ved mig, men når vi skal i seng eller når han er oppe om natten er det ikke noget problem bare at ligge ham... meget mærkeligt, men ligger jeg ham om dagen græder han kort tid efter... Så håber også snart at han gider gøre det om dagen...

Ja, sådan er det også her.. Altså det med at falde i søvn ved mor.. Men jeg tror helt sikkert at det bliver nemmere at få ham til at falde i søvn alene om aftenen end om dagen..

Men jeg håber også at han snart "bare" kan falde i søvn af sig selv - både dag og aften..

Og krydser fingre for at din søn også snart vil falde i søvn selv  

Anmeld

22. marts 2010

DK

Laulund87 skriver:

min datter er tre måneder og hun har aldrig skulle falde i søvn i mine arme. Hun bliver lagt og en gang imellem skal hun have sutten et par gange

Sådan var det også med Kirstine. Jeg har heldigvis ALDRIG skulle ind og ligge hos hende i hele og halve timer før hun sov!  Jeg har bare lagt hende. Sunget Bjørnen sover, givet sutten og så gået. Så sov hun.

Anmeld

28. marts 2010

Kala

~Sarah~ skriver:

Ja, som overskriften lyder - hvornår faldt jeres børn i søvn af sig selv uden at ligge hos mor eller far?

Og hvad gjorde I for at få jeres barn til at falde i søvn alene?

Jeg har prøvet bare at ligge ham ind i sin seng, men det er som om han ikke rigtig kan finde ro, for hvis jeg så tager ham op i mine arme, falder han til ro med det samme.. Altså han græder ikke, men ligger bare og fægter med arme og ben og kigger rundt..

Anthon er 3 mdr nu, og ja.. Det er måske tidligt at prøve at vænne ham til at falde i søvn selv i sin seng, men tror bare på at jeg gør ham en bjørnetjeneste hvis jeg lader ham falde i søvn i mine arme hver aften.. For en dag må det jo slutte, og så tror jeg bare at det er bedre at gøre det tidligt..

Hvad er din erfaring med det?

// Sarah

Vi fik Mathias vænnet til at vugge med vuggen eller køre med barnevognen når han skulle sove lige fra fødslen, hvilket vi har fortrudt rigtig mange gange :-(

Vi har nu fået ham vænnet af med det om aftenen ved at indføre en putte-rutine og så gå ud. Det tog et par aftener, men nu falder han selv i søvn i sin tremmeseng på sit eget værelse. Om dagen er vi ved at vænne ham af med at skulle køre med barnevognen, men det er lidt sværere. Men vi kæmper videre :-)

Anmeld

28. marts 2010

BinaMor

hehe 20 måneder

Anmeld

28. marts 2010

Barbamama

åh det kan jeg jo ikke helt huske, men vi har altid gjort det at vi har lagt hende i sengen og så har vi siddet ved siden af sengen til hun sov. Nogle gange har vi sunget for hende eller har nusset hende over håret. Det er faktisk først her fra den sidste måneds tid (hun er 9mdr nu) at vi bare har lagt hende og sagt godnat og så gået. Så ligger hun og snakker lidt. Men gør det til en hyggelig ting at blive puttet og så kan I jo sidde ved sengen til den lille sover. Så er jeres barn ikke alene og det er stadig trygt

Anmeld

28. marts 2010

FruPudderkvast

En lille update på soveproblemet

Jeg snakkede med min SP om det og hun fortalte så om de to mest brugte metoder:

- Godnat og sov godt

- Søvn uden gråd

Og nu har vi i en lille uge brugt metoden "Godnat og sov godt".. Og det går bare SÅÅÅÅ godt!!!

Han har på intet tidspunkt grædt sig selv i søvn.. Han piver lidt, og efter et minut går vi ind, giver ham sutten igen, nusser ham og siger godnat.. Og det gør vi 2 - 3 gange og så falder han i søvn selv..

Det er bare gået som smurt.. Og jeg havde jo frygtet det værste..

Men tusind tak for alle jeres input, piger!

Anmeld

15. maj 2010

XXSS

Vi lagde Olivia ind på sit eget værelse da hun var præcis 3 måneder. For det første er det sundt at de lære at sove alene og så synes jeg personligt at forældrene skal "have" deres soveværelse tilbage. Det gik rigtig fint, jeg gik så bare derinde hvis hun skulle have mad, men nu har det altid været sådan at hun har sovet hele natten. Det kan vel være et "problem" fordi de mangler den tæthed der er når enten man ligger tæt eller de ligger i en lille vugge, så sengerand og bamser så de føler sig trygge burde hjælpe  Vi har rigtig stor gavn af at hun kan "sove selv" i dag, der bliver hun stadig bare lagt og lægger sig til at sove i sin egen seng, forventer ikke at blive puttet hos mor og far og hun er 16 mdr i dag.

Anmeld

15. maj 2010

mor-til-vanessa

13~12~09 skriver:

Ja, som overskriften lyder - hvornår faldt jeres børn i søvn af sig selv uden at ligge hos mor eller far?

Og hvad gjorde I for at få jeres barn til at falde i søvn alene?

Jeg har prøvet bare at ligge ham ind i sin seng, men det er som om han ikke rigtig kan finde ro, for hvis jeg så tager ham op i mine arme, falder han til ro med det samme.. Altså han græder ikke, men ligger bare og fægter med arme og ben og kigger rundt..

Anthon er 3 mdr nu, og ja.. Det er måske tidligt at prøve at vænne ham til at falde i søvn selv i sin seng, men tror bare på at jeg gør ham en bjørnetjeneste hvis jeg lader ham falde i søvn i mine arme hver aften.. For en dag må det jo slutte, og så tror jeg bare at det er bedre at gøre det tidligt..

Hvad er din erfaring med det?

// Sarah

vi gjorde det da vanessa var 2 mdr og det gar rigtig godt. nu er hun 5 mdr.

selvfolgelig hvis der sker noget nyt omkring hende er hun lidt mere pyldret og vil gerne vare ved mig hele tiden, men i det store og hele falder hun selv i sovn.

jeg lagger hende til at sove lige sa snart hun giver tegn pa trathed, men nogen gange kan hun godt ligge at snakke i et kvarters tid og det tror jeg kun hun synes er hyggeligt.

tror det tog hende en 2 dage tid for at hun sev faldt i sovn

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.