Børnehaver lider under forsinkede forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

eliasogmor

TbCp skriver:

Men måske pædagogerne også selv har nogle børn der skal hentes et andet sted..... det ville de så ikke kunne nå hvis de skulle arbejde længere..... og så er deres børns institution nødt til at holde længere åbent osv osv.... skruen uden ende.

enig..vi har tit en der blir hentet for sent..og det er træls..og det er samme dag..så hende der plejede at have den vagt, kom så også forsent til hendes barn..så vi har været nød til at rokere rundt..for dårligt af de forældre..der ikke kan få nossede sig sammen til at hente deres børn.....skynd jer da for f.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

eliasogmor

Fines mor skriver:

Altså nu vil jeg sige, at børn ikke opfatter at det er en straf at være i en børnehave. Vi som forældre skal også passe på ikke at pålægge os skyld. Mange har 1 times transporttid, og vil have det i begge ender af deres arbejdstid, så på den måde vil det jo netop altid være de samme som er tilbage i børnehaven.

Mine børn er også de sidste, men vi arb. også begge på kontor. Tilgængæld er de der ikke kl. 6 men først kl. 7.15, og dermed har vi jo behov for åningstiden i sidste enden af dagen.

Ang. en ung pige, så bor vi ikke lige op og ned af børnehaven så det vil være en udfordring. Jeg kender også forældre som bevist har fravalgt denne løsning, da mange unge piger ikke er til at stole på. De melder ofte afbud i sidste øjeblik, og så har vi igen balladen.

nej de ser det ikke som en straf,...men det er dælme mange timer og være væk fra sine forældre....og når barnet møder ind så tidligt, er det træt sidst på eftermiddagen. og det blir træls at være i børnehave...og skisme at der så ikke kommer en forældre det skynder på dem..og så skal de lige med ud at handle..mor og far siger de er trætte..men det er børnene også...det gør ondt i mit mor hjerte når min søn har en af de lange dage....arbejder selv i en børnehave...og ser det hver dag...men ved også det ikke kan undgåes....

Anmeld

20. marts 2010

LinLin

Munder skriver:

Tror måske lige så meget det har noget at gøre med åbningstiderne. Ikke alle forældre arbejder tidligt, nogle har jo sene arbejdstider (specielt butik mm.) Mange institutioner har åbent tidligt og lukker så omkring kl. 17.00. Dette problem kunne måske afhælpes en smule, hvis enkelte institutioner rundt omkring ændrede deres åbningstider til fra 8.00-18.00. Dette ville give forældre der arbejder sent en mulighed for at hente børnene.

En dag på 10 timer er meget for et barn, men har begge forældre fuldtidsjob og lang transport kan det være svært at nå det inden for rammerne.

Jeg kan sagtens se det fra begge sider. Jeg ved da mange børn i Andrea's børnehave blive hentet omkring lukketid kl. 17.00, men de er så også blevet afleveret et par timer senere end hende om morgenen.

Jeg er så heldig selv kun at have 5 min transport, så vi har heldigvis ikke selv problemer med hentetiden

Kunne sikkert være fint med institutioner der havde åbent til 18 - jeg ville barre under ingen omstændigheder arbejde dér! Synes det er sent nok at have fri kl 17, hvis man skal nå at have bare lidt tid med sit barn, der ikke inkluderer spise-og badetid!

Mht lang transporttid, så ser jeg det absolut som et spørgsmål om prioritering! Enten må man finde arbejde tættere på, den ene gå ned i tid eller evt flytte barnet i en institution tættere på ens arbejde. Man kunne måske også finde en anden bolig. Alternativt må man finde een der kan hente barnet. En hel anden diskussion er så hvorfor man får børn hvis man prioriterer arbejdet så højt at det "går ud over" dem. Hvis man seriøst har brug for et 52 timers modul - dvs bruger det næsten fuldt ud - synes jeg der er nogle ting man burde tage op til overvejelse!

Jeg har i øvrigt selv en 33 timers stiling i en vuggestue og har ml 5 og 10 mins transport afhængig af trafik! Og har da helt bevidst valgt at søge job tæt på hvor jeg bor og hvor David går i børnehave.

Anmeld

20. marts 2010

Honningblomst

eliasogmor skriver:

nej de ser det ikke som en straf,...men det er dælme mange timer og være væk fra sine forældre....og når barnet møder ind så tidligt, er det træt sidst på eftermiddagen. og det blir træls at være i børnehave...og skisme at der så ikke kommer en forældre det skynder på dem..og så skal de lige med ud at handle..mor og far siger de er trætte..men det er børnene også...det gør ondt i mit mor hjerte når min søn har en af de lange dage....arbejder selv i en børnehave...og ser det hver dag...men ved også det ikke kan undgåes....

Er enig i det du skriver. Læst faktisk et sted, kan se om jeg kan finde det, at der var lavet undersøgelse som viste at 4-5 timer og ikke mere er det ideelle for børn at være i børnehave. Ved godt det ikke hænger sammen for mange at børnene har så få timer, men det er da værd at tænke over.

Og det er i hvert fald det jeg går efter med min søn og som studerende kan de lade sig gøre..

Knus..

Anmeld

20. marts 2010

Trolde_mor

Tænker lidt at hvis det er velstillede forældre, hvorfor så ikke få en til at hente børnene?

Der hvor jeg sidst boede var der en pige på 15 der hentede børnene fra børnehave / børnehaveklasse, og bragte dem hjem, og underholdte så til forældrene kom hjem - så kan forældrene nå at handle ind også, uden at de stakkels trætte børn skal slæbes med, og mor/far skal kæmpe med dem i butikken... Så kan de komme hjem, sammen med hende og slappe af og forældre kan handle stille og roligt ind..

Ind imellem var forældrene så nået hjem, så det passede.

Men børnene elskede hende og elskede når hun hentede dem, og forældrene skulle så ikke bekymre sig og få dårlig samvittighed.

Super smart, efter min mening

Anmeld

20. marts 2010

mor_sabina

Fines mor skriver:

Måske hænger det også sammen med, at det er de "velgodt" betalte job hvor man ikke har fri kl. 15. Eks. som en håndværker.

Jeg er selv et hverdags eks:

Hvis jeg skal være på arbejde til vi lukker, så er det til kl. 16.

Børnehaven lukker kl. 16.30, og jeg har 30 min. transport i BIL.

Heldigvis for os, så har vi begge børn sammen sted, men det vil vi ikke have efter sommerferien, og dermed kan vi ikke nå det hvis jeg først kan gå kl. 16.

Jeg synes ikke det er iorden, da mange i samfundet arbejder til kl. 16, og fredag er det helt galt - der lukker de kl. 16, endda noglesteder 15.30!!

Institutionerne skal også tilpasse os der møder sent, det kan ikke nytte man absolut skal være en håndværker far/ kontor mor.

Ja det er helt håbløst om fredagen, og hold nu godt fast vores dp lukker kl 14.30!!! Heldigvis er jeg studerende så jeg kan for det meste selv nå det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.