Børnehaver lider under forsinkede forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2010

Siber

Hent jeres børn til tiden siger jeg bare!

Hilsen en pædagog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Honningblomst

Jeg fatter ikke man kan komme for sent. Man ved da hvornår de lukker og kan man ikke nå det, så får man da nogen til at hente..mon disse forældre også regner med at banken vil holde længere åbent hvis de har brug for det.

Jeg synes det er egoistisk og virkelig dårlig stil... hvad er det man lærer sine børn?

Noget helt andet er at man måske godt kunne have flere institutioner der har åbent i længere tid hver dag og evt weekender, hvis der er et behov for det.

Anmeld

19. marts 2010

Fines mor

Eva skriver:

Jeg fatter ikke man kan komme for sent. Man ved da hvornår de lukker og kan man ikke nå det, så får man da nogen til at hente..mon disse forældre også regner med at banken vil holde længere åbent hvis de har brug for det.

Jeg synes det er egoistisk og virkelig dårlig stil... hvad er det man lærer sine børn?

Noget helt andet er at man måske godt kunne have flere institutioner der har åbent i længere tid hver dag og evt weekender, hvis der er et behov for det.

Enig Eva, der bør være langt større mulighed for at have længere åbningstid;-)

Anmeld

19. marts 2010

Jordbærpigen

Mathildesmor skriver:

Jamen jeg er helt enig.

Et eller andet sted synes jeg faktisk også at det er lidt respektløst, at "brokke" sig over, at der ikke bliver taget hensyn til de forældre der arbejder sent. Undskyld mig, men de fleste institutioner har åbent fra 6.15 - 16.45 det er 10,30 time i døgnet - hvilket jeg faktisk synes er pænt mange timer! og som skrevet længere oppe, er pædagoger altså også mennesker med børn i institutioner. Synes virkelig man burde overveje en ekstra gang, hvorfor man i sin tid har valgt at få børn, hvis de alligevel skal tilbringe 10,30 time dagligt i institutionen!!!

Så enig så enig... Er selv pædagog og oplever dog ikke, at vores børn bliver hentet for sent i den forstand, at de først bliver hentet efter lukketid, men jeg oplever til gengæld RIGTIG MANGE der bliver hentet for sent i forhold til deres modultider og det er bare IKKE i orden!!!

Her i Århus har vi faktisk én institurion, som har åbent til kl. 20

Anmeld

19. marts 2010

Jordbærpigen

wamse skriver:

Som jeg ser det, så burde daginst. have mere fleksible åbningstider, som afspejler hvordan arbejdslivet ser ud i dag. min datters børnehave åbner nu først kl. 7.15 og har jeg brug for pasning før skal hun afleveres i en anden inst. som så følger hende hen i hendes børnehave kl. 7.15. Samtidigt med det, lukker de kl 15.15 om fredagen, og det er godt nok et problem for mig at få det hele til at hænge sammen. Ja jeg har valgt at få mine børn, men samtidigt forlanger samfundet altså også at man står til rådighed for arbejdsmarkedet, og det er altså et arbejdsmarked der er ret ligeglad med inst.åbningstider.

Jeg synes også det burde være mere fleksibelt, men så skulle familien DK måske stemme på en anden regering, for med alle de besparelser der har været de sidste 9 år, er der kun blevet ringere service i daginst. og vi har ikke råd til at åbne fx. kl. 6 og lukke kl 18 hver dag!! Det er vi simpelthen ikke personaletimer nok til... såhh..

Men her i Århus åbner de fleste kl. 6.30 og lukker kl. 17 og kl. 16.30 fredag!

Anmeld

19. marts 2010

wamse

Jane25 skriver:

Jeg synes også det burde være mere fleksibelt, men så skulle familien DK måske stemme på en anden regering, for med alle de besparelser der har været de sidste 9 år, er der kun blevet ringere service i daginst. og vi har ikke råd til at åbne fx. kl. 6 og lukke kl 18 hver dag!! Det er vi simpelthen ikke personaletimer nok til... såhh..

Men her i Århus åbner de fleste kl. 6.30 og lukker kl. 17 og kl. 16.30 fredag!

Jamen giver dig fuldstændig ret, det er absolut heller ikke mig der stemmer på dem, som sidder på pinden nu Men håber da på at der snart kommer en anden regering end det nuværrende

Anmeld

19. marts 2010

dorthemus

Nu har jeg læst alle indlæggene igennem og blander mig lige

Jeg er pædagog i en alm. daginstitution, der har åbent mellem 7.15 og 17 HVER DAG.

Vi oplever også engang imellem børn - ofte de samme - der bliver hentet 5-10 minutter for sent og inden de først er ude af døren, såe...

Jeg oplever, at de børn er kede af det og, tro mig, de lægger mærke til at de bliver hentet længe efter de andre børn er gået hjem.

Jeg siger til forældrene, hvis de først kommer efter lukketid, at vil de hyggesnakke så blir det INDEN FOR NORMAL ÅBNINGSTID

Og når jeg lukker har de børn der stadig er der lidt i 17 fået overtøjet på og er klar til at gå og det sætter de fleste forældre pris på.

Anmeld

19. marts 2010

Tina2

marikka skriver:

Jeg synes bare, at det er rigtig meget for dårligt, at børnene (ofte de samme gang på gang på gang) bliver hentet for sent. Altså åbningstiderne skal overholdes.
Når jeg har fri, så har jeg sgu FRI. Hvis jeg har stået i en butik, så har kunderne heller ikke fået lov at blive i op til en halv, måske en hel time efter lukketid. Det er en arbejdsplads som alle andre, og der er tiderne bare sådan.
Nu er min søsters gamle børnehave måske en af de gode med sådan noget og havde åben til halv 5 mener jeg, og så mener jeg bare, at kan man ikke overholde tiderne og de ikke passer ind, jamen så må man jo finde en løsning, om ikke andet et andet job!

Børn skal heller ikke være i børnehaven fra 7 morgen til 4-5 eftermiddag. Jeg synes det er helt vild lang tid.

Så det var min mening

Jeg er fuldstændig enig med dig:-)

Anmeld

19. marts 2010

Munder

Tror måske lige så meget det har noget at gøre med åbningstiderne. Ikke alle forældre arbejder tidligt, nogle har jo sene arbejdstider (specielt butik mm.) Mange institutioner har åbent tidligt og lukker så omkring kl. 17.00. Dette problem kunne måske afhælpes en smule, hvis enkelte institutioner rundt omkring ændrede deres åbningstider til fra 8.00-18.00. Dette ville give forældre der arbejder sent en mulighed for at hente børnene.

En dag på 10 timer er meget for et barn, men har begge forældre fuldtidsjob og lang transport kan det være svært at nå det inden for rammerne.

Jeg kan sagtens se det fra begge sider. Jeg ved da mange børn i Andrea's børnehave blive hentet omkring lukketid kl. 17.00, men de er så også blevet afleveret et par timer senere end hende om morgenen.

Jeg er så heldig selv kun at have 5 min transport, så vi har heldigvis ikke selv problemer med hentetiden

Anmeld

19. marts 2010

finkedinke

Man må jo også skelne lidt mellem de forældre der kommer for sent pga sjusk og de der reelt har problemer med at nå det.

Som dagplejer vil jeg sige at ud de forældre jeg har oplevet der kommer for sent, er det nok omkring halvdelen af tilfældene sjusk og mangel på respekt for min arbejdstid/fritid. Det er selvfølgelig ikke materiale nok til en statistik, men alligevel sigende.

Jeg oplever forældre der lige skal lufte hund/købe ind/gøre rent mm inden de henter barnlille i dagplejen. Og som kommer lige på slaget når jeg lukker. Og derefter forventer at bruge min fritid på at komme ud af døren med barnet.

Jeg oplever forældre der sidder i kø på motorvejen og ikke lige tænker på at ringe, men bare udebliver så jeg selv ikke kan nå at hente mine egne i børn i inst.

Jeg har en ung pige der henter min datter i børnehaven og følger hende hjem til mig. Ellers ville hun også være der næsten til deres lukketid, eller efter lukketid når jeg har gæstebørn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.