Børnehaver lider under forsinkede forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Fines mor skriver:

Altså nu vil jeg sige, at børn ikke opfatter at det er en straf at være i en børnehave. Vi som forældre skal også passe på ikke at pålægge os skyld. Mange har 1 times transporttid, og vil have det i begge ender af deres arbejdstid, så på den måde vil det jo netop altid være de samme som er tilbage i børnehaven.

Mine børn er også de sidste, men vi arb. også begge på kontor. Tilgængæld er de der ikke kl. 6 men først kl. 7.15, og dermed har vi jo behov for åningstiden i sidste enden af dagen.

Ang. en ung pige, så bor vi ikke lige op og ned af børnehaven så det vil være en udfordring. Jeg kender også forældre som bevist har fravalgt denne løsning, da mange unge piger ikke er til at stole på. De melder ofte afbud i sidste øjeblik, og så har vi igen balladen.

Selvom børn ikke opfatter "institutions livet" som en straf, så mener jeg bestemt stadig at børnene har brug for at være slappe af derhjemme, og koble fra ligesom vi voksne også har behov for. Dette mener jeg ikke er muligt, såfremt man er det første barn der bliver afleveret, og det sidste barn der bliver hentet. Jeg synes det er rent ud sagt synd for disse børn. Dette ville jeg personligt aldrig selv tilbyde mine børn - der er en grund til at jeg har fået dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Fines mor skriver:

Altså nu vil jeg sige, at børn ikke opfatter at det er en straf at være i en børnehave. Vi som forældre skal også passe på ikke at pålægge os skyld. Mange har 1 times transporttid, og vil have det i begge ender af deres arbejdstid, så på den måde vil det jo netop altid være de samme som er tilbage i børnehaven.

Mine børn er også de sidste, men vi arb. også begge på kontor. Tilgængæld er de der ikke kl. 6 men først kl. 7.15, og dermed har vi jo behov for åningstiden i sidste enden af dagen.

Ang. en ung pige, så bor vi ikke lige op og ned af børnehaven så det vil være en udfordring. Jeg kender også forældre som bevist har fravalgt denne løsning, da mange unge piger ikke er til at stole på. De melder ofte afbud i sidste øjeblik, og så har vi igen balladen.

Selvom børn ikke opfatter "institutions livet" som en straf, så mener jeg bestemt stadig at børnene har brug for at være slappe af derhjemme, og koble fra ligesom vi voksne også har behov for. Dette mener jeg ikke er muligt, såfremt man er det første barn der bliver afleveret, og det sidste barn der bliver hentet. Jeg synes det er rent ud sagt synd for disse børn. Dette ville jeg personligt aldrig selv tilbyde mine børn - der er en grund til at jeg har fået dem!

Anmeld

18. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Mathildesmor skriver:

Helt enig.

Børn har også brug for at være dem selv og slappe af uden der er 20 andre skrigende børn omkring dem. For der ER meget larm i alle slags instutioner.

I det hele taget burde vi slet ikke arbejde så sent. Men folk kan jo absolut ikke leve uden at netto har åbent til kl. 20 etc. Men det er aldrig "arbejdsklassen" der bliver tænkt på. Pædagoger er bare en "ting" der værsgo har at være til rådighed fra kl. 6 og morgenen og så helst langt ud på aftenen...og hvis de så lige kunne klare ens indkøb og madlavningen med det samme...det er da ikke for meget forlangt, er det?

Anmeld

18. marts 2010

Rikke&Liam skriver:

Helt enig.

Børn har også brug for at være dem selv og slappe af uden der er 20 andre skrigende børn omkring dem. For der ER meget larm i alle slags instutioner.

I det hele taget burde vi slet ikke arbejde så sent. Men folk kan jo absolut ikke leve uden at netto har åbent til kl. 20 etc. Men det er aldrig "arbejdsklassen" der bliver tænkt på. Pædagoger er bare en "ting" der værsgo har at være til rådighed fra kl. 6 og morgenen og så helst langt ud på aftenen...og hvis de så lige kunne klare ens indkøb og madlavningen med det samme...det er da ikke for meget forlangt, er det?

Jamen jeg er helt enig.

Et eller andet sted synes jeg faktisk også at det er lidt respektløst, at "brokke" sig over, at der ikke bliver taget hensyn til de forældre der arbejder sent. Undskyld mig, men de fleste institutioner har åbent fra 6.15 - 16.45 det er 10,30 time i døgnet - hvilket jeg faktisk synes er pænt mange timer! og som skrevet længere oppe, er pædagoger altså også mennesker med børn i institutioner. Synes virkelig man burde overveje en ekstra gang, hvorfor man i sin tid har valgt at få børn, hvis de alligevel skal tilbringe 10,30 time dagligt i institutionen!!!

Anmeld

18. marts 2010

karina1980

Mathildesmor skriver:

Jamen jeg er helt enig.

Et eller andet sted synes jeg faktisk også at det er lidt respektløst, at "brokke" sig over, at der ikke bliver taget hensyn til de forældre der arbejder sent. Undskyld mig, men de fleste institutioner har åbent fra 6.15 - 16.45 det er 10,30 time i døgnet - hvilket jeg faktisk synes er pænt mange timer! og som skrevet længere oppe, er pædagoger altså også mennesker med børn i institutioner. Synes virkelig man burde overveje en ekstra gang, hvorfor man i sin tid har valgt at få børn, hvis de alligevel skal tilbringe 10,30 time dagligt i institutionen!!!

hvor ville jeg gerne bo der hvor du gør, hvis de har åben så længe

normal åbningstid i vores kommune ligger mellem 6:30 og 16:15

jeg bor ude på landet og har ca. 45 min transport fra min skole og hjem og jeg har tit først fri kl 15:40 og manden arbejder i odense og har først fri kl 16 og har derefter min. 30 min hjem.

jeg er så heldig at have svigerforældre,søster og venner som kan hjælpe til de dage.

men altså mange inst. skære jo i åbningstiden istedet for personale, nu hvor der skal spares og det er mere end forståeligt nu hvor de er 11 børn pr. pæd.

Anmeld

18. marts 2010

RumlesMor

Havde en kollega som også havde over en times transport, og dermed havde problemer med at få hentet sin søn inden børnehavens lukketid.

Hun fik flyttet sønnen, så han gik i børnehave i samme kommune som hendes arbejde - så brugte de den lange transport tid sammen istedet og han blev hentet i fin tid.

Altså problemer kan godt løses, hvis man vil...her er konsekvensen så at hendes søn nok ikke kommer til at starte skole med nogen fra sin børnehave - men det er jo et valg man tager.

Alle beslutninger, både job og bopæl har sine konsekvenser og dem kan man ikke forvente andre skal indrette sig efter.

Anmeld

18. marts 2010

Fines mor

karina1980 skriver:

hvor ville jeg gerne bo der hvor du gør, hvis de har åben så længe

normal åbningstid i vores kommune ligger mellem 6:30 og 16:15

jeg bor ude på landet og har ca. 45 min transport fra min skole og hjem og jeg har tit først fri kl 15:40 og manden arbejder i odense og har først fri kl 16 og har derefter min. 30 min hjem.

jeg er så heldig at have svigerforældre,søster og venner som kan hjælpe til de dage.

men altså mange inst. skære jo i åbningstiden istedet for personale, nu hvor der skal spares og det er mere end forståeligt nu hvor de er 11 børn pr. pæd.

Vil også sige, at vi her på Fyn er temmelig ramt på åbningstiden - så det er ikke så underligt, at du føler det håbløst;-)) Her er bare ikke ret mange job, medmindre man skal have lidt transport, og det kan jo ikke passe at alle skal bo i storbyen. PÅ den måde dør lokalsamfundet, og vi vil opleve døde byer, hvor alt lukke rned.;-((

Anmeld

18. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Jamen jeg er helt enig.

Jepsen. Og så mange timer sammen med en flok larmende unger er altså HÅRDT!

Mange af de veslstillede forældre arbejder altså et sted hvor der ingen larm er...og stilhed i sig selv giver utrolig meget overskud.

Danskerne er simpelthen bare alt for forkælede.

Og jeg vil hellere tjene lidt mindre, og have et mindre prestigefyldt job, hvis det så til gengæld betyder at jeg har mere tid sammen med mine børn... som jeg trods alt selv har valgt at få.

Anmeld

18. marts 2010

Miamaja

jeg har arbejdet i vuggestue/boernehave og jeg har meget forstaaelse for trafikforsinkelse og arbejde DER SKAL PASSES! Men jeg oplevede da jeg arbejdede i institution at de foraeldre der kom for sent 5-10 min efter lukketid tit var de samme!!! Og de undskyldte/naevnte ofte slet ikke deres forsinkelse eller hvorfor de kom for sent??!!. Ikke nok med det, tog de deres tid med at hygge snakke og tage den med ro med at komme afsted.

DET kan jeg saa slet ikke forstaa. hvis jeg kom for sent ville jeg straks paa peje situationen og fluks skynde mig afsted. det andet der tyede mere paa manglende forstaaelse for paedagoerne og medarbejderne. Ja, de har altsaa ogsaa et liv efter vuggestue og boernehaven.

Anmeld

18. marts 2010

BK

Jeg må ærligt tilstå at jeg synes det er forkasteligt at man ikke henter sine børn til tiden, kan man ikke selv nå det må man satme ansætte en barnepige...

Pt går mine børn i dagpleje, min datter skal i børnehave om 1½ måned... Hver anden uge har jeg aftenarbejde, og kan derfor ikke hente mine børn... Min mand har først fri fra arbejde kl 16:00, og en times transport (i bil), men jeg er temmelig sikker på at både dagplejen og børnehaver ville blive tosset hvis de blev hentet så sent, så jeg har været nød til at få barnepige på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.