Vandet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

mariamiss6

LouiseLarsen skriver:

Altså med Nicklas fik jeg jo veer mandag morgen og var til tjek et par gange på fg inden jeg onsdag eftermiddag fik afvide jeg skulle blive, og der sagde hende Jm til mig da jeg kom at mit vand var gået.... Men havde jeg overhovedet ikke opdaget!!

Nej det kan være det kun har sivet.... eller hvis dine veer har gjort så ondt at du ikke opdagede det? det gjorde dog ingen forskel for mig.... jeg oksede rundt og sagde av av av og kunne ikke selv tage tøj på, alligevel opdagede jeg da vandet gik, her 2. gang....

Første gang opdagede jeg det heller ikke. men det må da være gået, for jeg var 5 cm åben da jeg kom ind, og der blev ikke prikket hul på det. Men til gengæld kom der en heeeel masse vand ud, da jeg fødte kroppen. så jeg tror bare at mine hinder harværet sprunget, men at baby så ligesom fungerede som en prop, så vandet faktisk VAR gået men bare ikke kunne komme ud.... forstår du?

kan det være det der er sket for dig? for det mærkede jeg heller ikke noget til, andet end når jeg pressede, så kunne jeg mærke det begyndte at sive lidt, da hovedet var næsten helt ude, og jeg pressede virkelig hårdt. Ellers mærkede jeg intet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

LouiseNielsen

Baagøe skriver:

Jeg følte slet ikke jeg skulle tisse, da mit vand gik, så jeg var slet ikke i tvivl om, at det var dét. Vandet lugtede slet ikke hos mig  Men det er jo de færreste fødsler, der starter ved at vandet går.

K.h. Linda

Er nu heller ikke fordi jeg "forventer" min fødsel starter med at vandet går... Jeg har bare tit den der følelse af at SHIT nu tisser jeg i bukserne fordi babyen begæger sig på en speciel måde... Også kom jeg til at tænke på hvordan det mon så føles når vandet går, om det var lidt ligesådan eller....

Anmeld

16. marts 2010

LouiseNielsen

mariamiss6 skriver:

Nej det kan være det kun har sivet.... eller hvis dine veer har gjort så ondt at du ikke opdagede det? det gjorde dog ingen forskel for mig.... jeg oksede rundt og sagde av av av og kunne ikke selv tage tøj på, alligevel opdagede jeg da vandet gik, her 2. gang....

Første gang opdagede jeg det heller ikke. men det må da være gået, for jeg var 5 cm åben da jeg kom ind, og der blev ikke prikket hul på det. Men til gengæld kom der en heeeel masse vand ud, da jeg fødte kroppen. så jeg tror bare at mine hinder harværet sprunget, men at baby så ligesom fungerede som en prop, så vandet faktisk VAR gået men bare ikke kunne komme ud.... forstår du?

kan det være det der er sket for dig? for det mærkede jeg heller ikke noget til, andet end når jeg pressede, så kunne jeg mærke det begyndte at sive lidt, da hovedet var næsten helt ude, og jeg pressede virkelig hårdt. Ellers mærkede jeg intet....

Måske det er gået mens jeg derhjemme har stået under bruseren med kræftige veer, eller ja ved ik hvornår ellers for som sagt var det gået da jeg kom op på sygehuset og var 9 cm åben.....

Anmeld

16. marts 2010

Pige2009

LouiseLarsen skriver:

Er nu heller ikke fordi jeg "forventer" min fødsel starter med at vandet går... Jeg har bare tit den der følelse af at SHIT nu tisser jeg i bukserne fordi babyen begæger sig på en speciel måde... Også kom jeg til at tænke på hvordan det mon så føles når vandet går, om det var lidt ligesådan eller....

Jeg havde samme fornemmelse under min graviditet, og jeg husker det som noget meget ubehageligt

Anmeld

16. marts 2010

Corn

Da vandet gik ved den første, lød der et smæld, som om nogen havde sprunget en ballon under dynen, og da jeg så rejste mig, rendte det ned af benene....

Anden gang mærkede jm efter hvor åben jeg var, havde veer med 2-3 minutter imellem og da hun trak hånden til sig, tog hun vandet med ud...

Anmeld

17. marts 2010

LouiseNielsen

Baagøe skriver:

Jeg havde samme fornemmelse under min graviditet, og jeg husker det som noget meget ubehageligt

Ja det er bare smadder ubehageligt, for man føler virkelig at nu tisser man... Godt man hurtig kan klemme sammen, hehe...

Anmeld

17. marts 2010

LISBETH:-)

Jeg vågnede kl. 7 om morgenen ved at sengen var helt våd. Troede faktisk jeg havde tisset, da jeg absolut intet havde mærket. Gik så på toilettet hvor der så igen kom en kæmpe skylde. Mit vand gik tirsdag morgen kl. 7 men jeg fik ingen veer så blev sat igang næste dag og fødte torsdag kl. 09.51

Held og lykke

Anmeld

17. marts 2010

LotteGabriella

LouiseLarsen skriver:

Nu nærmer jeg mig jo termin (24dage) Og har flere gange hørt at når vandet går så føles det lidt som når man skal tisse, men at man uanset hvor meget man prøver ikke kan holde på det når vandet går...

Jeg oplever flere gange at jeg får et spark inde i maven som får mig til at få en følelse af at jeg virkelig skal tisse, uden jeg skal....

Nu tænker jeg så, hvordan mærker man forskel til den tid om det er fordi vandet går eller om det er fordi man tisser i bukserne pga sådan et los fra babyen?

Hvordan oplevede du at vandet gik? Dens lugt, udsene osv....

Jeg var IKKE i tvivl om at det var vandet der gik....jeg sad i sofaen og fik et spark hvorefter vandet strømmede ud, så jeg løb ud på toilettet og satte mig (behøvede ikke at ligge mig ned, da hun havde sat sig fast). Det føltes slet ikke som om at jeg tissede og så kom der mega meget, så derfor var jeg ikke i tvivl

Anmeld

17. marts 2010

Bayze

LouiseLarsen skriver:

Nu nærmer jeg mig jo termin (24dage) Og har flere gange hørt at når vandet går så føles det lidt som når man skal tisse, men at man uanset hvor meget man prøver ikke kan holde på det når vandet går...

Jeg oplever flere gange at jeg får et spark inde i maven som får mig til at få en følelse af at jeg virkelig skal tisse, uden jeg skal....

Nu tænker jeg så, hvordan mærker man forskel til den tid om det er fordi vandet går eller om det er fordi man tisser i bukserne pga sådan et los fra babyen?

Hvordan oplevede du at vandet gik? Dens lugt, udsene osv....

jeg læste en artikel af en jordemor forleden som skrev at vandet er klart/let hvidigt og at det lugter som kartoffelvand (!!)

Så var det jeg tænkte - og hvordan er det så lige at kartoffelvand lugter?! Må have kogt nogle kartofler og stukket næsen i det

Anmeld

17. marts 2010

NinaNymannMadsen

jeg kunne bare mærke det blev vådt og så vidste jeg det var vandet der var gået det var midt om natten og min kæreste fik et chok da jeg vækked ham. vidste det bare da der kom så meget lige pludselig.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.