Vandet går?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.369 visninger
29 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

LouiseNielsen

Nu nærmer jeg mig jo termin (24dage) Og har flere gange hørt at når vandet går så føles det lidt som når man skal tisse, men at man uanset hvor meget man prøver ikke kan holde på det når vandet går...

Jeg oplever flere gange at jeg får et spark inde i maven som får mig til at få en følelse af at jeg virkelig skal tisse, uden jeg skal....

Nu tænker jeg så, hvordan mærker man forskel til den tid om det er fordi vandet går eller om det er fordi man tisser i bukserne pga sådan et los fra babyen?

Hvordan oplevede du at vandet gik? Dens lugt, udsene osv....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

B&J

Griner mit vand gik jo ved min jordmor... jeg kom ind for at skulle snakke med hende min fyr havde lige sat sig ned også vil  jeg til af sætte mig da jeg syntes et spark kommer og jeg tænkte ej nu kom jeg til af tisse lidt men så begynder det af løbe ud af mig jeg står og smiler og siger til min kæreste jeg tror sku vandet lige er gået... og ja der kom rigtigt meget foster vand ud af mig mine bukser var vildt våde så de kunne vrides og det lugtede ikke og mit var helt klart

Anmeld

16. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Herhjemme lå jeg og sov, og jeg vågnede ved at der "sprang en prop" inde i mig, og i første omgang stod jeg med samme følelse som når man tisser i sengen (satans der fik jeg lige afsløret en brøler). Nå, men det lugtede ikke rigtigt af noget, og var helt gennemsigtigt

Anmeld

16. marts 2010

Tina2

Mit vand gik begge gange lige inden jeg fik presseveer.... 2. gang fødte jeg i vand, og det føltes som om en ballon var ved at springe og så væltede det ud.... Kunne jo så af gode grunde ikke lugte det, men det var bare klart begge gange:-)

Anmeld

16. marts 2010

mariamiss6

LouiseLarsen skriver:

Nu nærmer jeg mig jo termin (24dage) Og har flere gange hørt at når vandet går så føles det lidt som når man skal tisse, men at man uanset hvor meget man prøver ikke kan holde på det når vandet går...

Jeg oplever flere gange at jeg får et spark inde i maven som får mig til at få en følelse af at jeg virkelig skal tisse, uden jeg skal....

Nu tænker jeg så, hvordan mærker man forskel til den tid om det er fordi vandet går eller om det er fordi man tisser i bukserne pga sådan et los fra babyen?

Jeg har hørt, at hvis det er tip top med det fostervand, så skulle det lugte umiskendeligt sødt, og overhovedet ikke af tis, så du kan vel altid tjekke det sådan....

Desuden, da mit vand gik her 2. gang føltes det fuldstændig som en ballon der sprang, ikke som et spark inde fra, men bare som et lille knald, og så plask, selvom der ikke kom ret meget, var jeg virkelig ikke i tvivl om at det var vandet der var gået.... min første tanke "av - hey hvad var det - nåååh vandet" næste tanke " AAAAAARJ krafthelvede jeg er lige kommet ud af badet, og nu er jeg allerede beskidt igen"

Hvis det ligesom bare går, og plasker ud, så er du vidst ikke i tvivl... det er noget andet hvis det bare sive rlige så langsomt, så er det ikke sikkert du mærker det som sådan, tror jeg...

Anmeld

16. marts 2010

Pige2009

Jeg følte slet ikke jeg skulle tisse, da mit vand gik, så jeg var slet ikke i tvivl om, at det var dét. Vandet lugtede slet ikke hos mig  Men det er jo de færreste fødsler, der starter ved at vandet går.

K.h. Linda

Anmeld

16. marts 2010

LouiseNielsen

mariamiss6 skriver:

Jeg har hørt, at hvis det er tip top med det fostervand, så skulle det lugte umiskendeligt sødt, og overhovedet ikke af tis, så du kan vel altid tjekke det sådan....

Desuden, da mit vand gik her 2. gang føltes det fuldstændig som en ballon der sprang, ikke som et spark inde fra, men bare som et lille knald, og så plask, selvom der ikke kom ret meget, var jeg virkelig ikke i tvivl om at det var vandet der var gået.... min første tanke "av - hey hvad var det - nåååh vandet" næste tanke " AAAAAARJ krafthelvede jeg er lige kommet ud af badet, og nu er jeg allerede beskidt igen"

Hvis det ligesom bare går, og plasker ud, så er du vidst ikke i tvivl... det er noget andet hvis det bare sive rlige så langsomt, så er det ikke sikkert du mærker det som sådan, tror jeg...

Altså med Nicklas fik jeg jo veer mandag morgen og var til tjek et par gange på fg inden jeg onsdag eftermiddag fik afvide jeg skulle blive, og der sagde hende Jm til mig da jeg kom at mit vand var gået.... Men havde jeg overhovedet ikke opdaget!!

Anmeld

16. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Baagøe skriver:

Jeg følte slet ikke jeg skulle tisse, da mit vand gik, så jeg var slet ikke i tvivl om, at det var dét. Vandet lugtede slet ikke hos mig  Men det er jo de færreste fødsler, der starter ved at vandet går.

K.h. Linda

Mine veer begyndte en times tid efter at vandet gik, men det er nok meget forskelligt fra person til person hvordan det hele forløber

Anmeld

16. marts 2010

wamse

LouiseLarsen skriver:

Var ikke et sekund i tvivl da vandet gik, da jeg ventede Lærke-det gav et stort smæld i underlivet og så stod vandet ud af mig

Anmeld

16. marts 2010

Pige2009

Mine veer begyndte en times tid efter at vandet gik, men det er nok meget forskelligt fra person til person hvordan det hele forløber

Mine veer startede et par minutter efter vandet gik, men der er jo lavet statistik på, hvor mange fødsler der starter ved, at vandet går og jeg mener kun, det er omkring 10%

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.