Igangsættelse af fødsel - HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.925 visninger
26 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

Mor til L&S

Hej piger.

Håber virkelig nogen kan og vil hjælpe/svare mig her..

Jeg har i fredags og i dag været på sygehuset til kontrol. Jeg har muligvis en mild svangerskabsforgiftning og fortsætter det skal jeg nok sættes i gang med fødslen..'

Så mine spørgsmål lyder:

Hvordan foregår det?? Med piller??

Og er det mere ubehageligt end hvis fødslen går i gang af sig selv??

Og hvor længe tager det??

Ja - og del gerne andre erfaringer og forløb hvis i vil dele med mig

Knus Rollo 37+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

B&J

Midt vandt gik en mandag og jeg fik ikke veer så jeg skulle sættes igang jeg blev sendt hjem og tirsdag morgen skulle jeg komme igen da de ville sætte det igang fordi jeg ikke var gået igang af mig selv.. de tog en kurve på babyen og jeg fik sat en pille op men 2 døgng gik det med af få sætte piller op fordi jeg ville ikke gå igang, onsdag aften kl 22 ca fik jeg veer  håber du kan bruge det lidt...

Anmeld

15. marts 2010

MorTilGustav

Hej! Jeg blev sat i gang med stikpiller og havde en meget vellykket fødsel
Du er meget velkommen til at læse min fødselsberetning:
https://www.baby.dk/debat/30843pi1/foedselsberetninger/saa-kom-min-bette-mand-ud-.aspx#GoToMessage

Anmeld

15. marts 2010

Mor til L&S

B&J skriver:

Midt vandt gik en mandag og jeg fik ikke veer så jeg skulle sættes igang jeg blev sendt hjem og tirsdag morgen skulle jeg komme igen da de ville sætte det igang fordi jeg ikke var gået igang af mig selv.. de tog en kurve på babyen og jeg fik sat en pille op men 2 døgng gik det med af få sætte piller op fordi jeg ville ikke gå igang, onsdag aften kl 22 ca fik jeg veer  håber du kan bruge det lidt...

Tak - ved du om det er værre end når fødslen går i gang af sig selv?? Er veerne slemmere eller??

Anmeld

15. marts 2010

LHA

Hej

Da jeg var gået 6 dage over tid skulle jeg sættes igang.              Jeg havde dog åbnet mig 1 cm så de kunne tage vandet ellers skulle jeg have haft en stikpille. Jeg fik taget vandet kl 15 og havde ingen veer før jeg fik drop kl 19.30 og min søn er født kl 23.57.

Rigtig mange gange held og lykke med det hele! Det bliver så fantastisk en oplevelse.

Anmeld

15. marts 2010

B&J

Rollo skriver:

Tak - ved du om det er værre end når fødslen går i gang af sig selv?? Er veerne slemmere eller??

Nej det ved jeg desværre ikke men jeg tror det ikke for det gør jo ikke ond af blive sat igang. man får jo bare sat en pille op og dem der får taget vandet siger det heller ikke gør ond

Anmeld

15. marts 2010

Mor til L&S

MorTilGustav skriver:

Hej! Jeg blev sat i gang med stikpiller og havde en meget vellykket fødsel
Du er meget velkommen til at læse min fødselsberetning:
https://www.baby.dk/debat/30843pi1/foedselsberetninger/saa-kom-min-bette-mand-ud-.aspx#GoToMessage

Ej 1000 tak - super FB at læse.

Mit blodtryk er også for højt og har lidt protein/æggehvide i urinen. men blodprøve og CTG strimmel er fin. Så muligvis forstervandsforgiftning.

Hvor langt var du henne da du blev sat i gang?? OG snakkede de noget om den nemme fødsel var pga du var blevet sat i gang??

Synes bare jeg har hørt at det er rarere hvis fødslen går i gang af sig selv i stedet for igangsættelse - men ved det ikke.

Men mange tak fordi jeg måtte læse din FB - så fik jeg et indblik i hvordan det foregår

Var din baby også lille??

Knus

Anmeld

15. marts 2010

Mor til L&S

LHA skriver:

Hej

Da jeg var gået 6 dage over tid skulle jeg sættes igang.             Jeg havde dog åbnet mig 1 cm så de kunne tage vandet ellers skulle jeg have haft en stikpille. Jeg fik taget vandet kl 15 og havde ingen veer før jeg fik drop kl 19.30 og min søn er født kl 23.57.

Rigtig mange gange held og lykke med det hele! Det bliver så fantastisk en oplevelse.

Tak skal du ha - Puha sys jeg er ved at være godt nervøs...

Ved du om veerne er værre når man blir sat i gang fremfor når fødslen går i gang af sig selv?

Knus

Anmeld

15. marts 2010

MorTilGustav

Rollo skriver:

Ej 1000 tak - super FB at læse.

Mit blodtryk er også for højt og har lidt protein/æggehvide i urinen. men blodprøve og CTG strimmel er fin. Så muligvis forstervandsforgiftning.

Hvor langt var du henne da du blev sat i gang?? OG snakkede de noget om den nemme fødsel var pga du var blevet sat i gang??

Synes bare jeg har hørt at det er rarere hvis fødslen går i gang af sig selv i stedet for igangsættelse - men ved det ikke.

Men mange tak fordi jeg måtte læse din FB - så fik jeg et indblik i hvordan det foregår

Var din baby også lille??

Knus

Jeg blev sat i gang dagen før min termin  De sagde det ikke så SÅ faretruende ud mht svangerskabsforgiftning men fordi det var lige omkring terminen ville de sætte mig i gang for en sikkerheds skyld. Det resulterede i at Gustav altså blev født præcis på terminsdatoen
De sagde ikke noget om at det var pga igangsættelsen at fødslen gik så nemt.. Det lod til at jordemoderen var ret overrasket over at det hele gik SÅ hurtigt og problemfrit uden de store smerter og besvær. Havde jo ikke rigtig mærket andet end lidt menstruations-lignende uro i underlivet før vandet gik ca 22.30. Derefter gik der så lidt tid før veerne kom og SÅ gjorde det jo også ondt (det gør veerne jo uanset hvad)  Er bare glad for at jeg lå så kort tid før presseveerne kom. Da de startede sagde JM at jeg nok kun var 7 cm åben men da hun tjekkede var jeg altså 10 og altså klar til at presse igennem. 4-5 pres og så var Gustav ude
Skal ikke kunne sige om det var stikpillernes skyld at det gik så nemt. Har læst andre fødselsberetninger herinde med piger der blev sat i gang og hvor de skulle have flere piller, derefter drop osv før der skete noget.. Men jég var i hvert fald heldig og havde en super positiv oplevelse med igangsættelse
Men held og lykke med det hele!

Anmeld

15. marts 2010

Mor til L&S

Flere erfaringer???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.