Igangsættelse af fødsel - HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Mor til L&S

tinpou skriver:

Jeg tror også der er sket meget gennem årene mht igangsættelse.

Jeg har ikke selv født endnu, så har ikke erfaringer far egen krop. Men for nylig var jeg til sådan en fødelsforberedende aften med to jordemødre og der kom emnet på banen. Jeg tror det var sådan tidligere at hvis man i forbindelse med igangsættelse fik vestimulerende drop, så kunne veerne godt blive "værre" - altså gøre mere ondt. Men jordemødrene fortalte at de i dag er rigtig dygtige til at styre og regulere det vestimulerende drop, så de ikke bliver stærkere og gør mere ondt end "de skal". Det beroligede hvert fald mig lidt, så måske du også kan bruge det lidt:-)

Dejligt at læse Jo jeg tror helt sikkert også at der er sket en del siden...

Nu har man gået med tanken om at man ikke selv er herre over hvornår fødslen skal ske.... OG så lige pludselig 2 uger før termin får man besked på at man måske skal sættes i gang - Så man altså kender dagen... Puha - den skal lige sluges og gør da en lidt nervøs....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Skouboe

Jeg tror at igangsatte fødsler er ligeså forskellige som naturlige fødsler. Nogle går godt og nogle er MEGET hårde.

Jeg tror at meget af det kommer an på hvor klar din krop er til at føde. Jeg blev sat i gang 1 uge før termin først med stikpiller, så med ballonkateter, så tog de vandet og til sidst fik jeg meget store doser ve-drop. Nu har jeg ikke prøvet naturlige veer, men de kemisk fremkaldte veer var ekstremt voldsomme (og i mit tilfælde for korte til at udvide)

Min igangsættelse tog 4 dage og endte i AKS. Jeg er nu gravid igen og har meldt ud til både min JM og hospitalet at jeg under ingen omstændigheder vil sættes i gang. Hvis min datter skal ud før min krop selv går i gang, bliver det PKS.

Jeg vil klart foretrække en naturlig fødsel - KS er på ingen måde smertefrit - men et KS oven på den behandling min krop havde fået i de 4 døgn op til mit AKS sidste gang er ulideligt.

Men som sagt - alle fødsler er forskellige og som du kan læse i tråden, kan det sagtens lade sig gøre at få en dejlig igangsat fødsel...

Anmeld

16. marts 2010

lollandpigen

Rollo skriver:

Hej piger.

Håber virkelig nogen kan og vil hjælpe/svare mig her..

Jeg har i fredags og i dag været på sygehuset til kontrol. Jeg har muligvis en mild svangerskabsforgiftning og fortsætter det skal jeg nok sættes i gang med fødslen..'

Så mine spørgsmål lyder:

Hvordan foregår det?? Med piller??

Og er det mere ubehageligt end hvis fødslen går i gang af sig selv??

Og hvor længe tager det??

Ja - og del gerne andre erfaringer og forløb hvis i vil dele med mig

Knus Rollo 37+6

Hejsa...

Med min søn som er født i 2002 gik fødslen selv igang og med min datter der e rfødt i 2007 blev jeg sat igang fordi som dig jeg havde svangerskabs forgiftning.

Da jeg blev sat igang var det sådan at jordmoren stak hul på vandet hvilket jeg slet ikke kunne mærke. Derefter gik der cirka 1/2 time så begyndte de første veer.

Den fødsel oplevde jeg som meget bedre end min første fødsel om det har noget at gøre med at jeg var anden gangs fødende, jordmor det ved jeg ikke men det gjorde bestemt ikke mere ondt at føde når man er sat igang end ved en naturlig fødsel.

Den fødsel hvor jeg selv gik igang havde jeg veer 24 timer og den hvor sat igang tog jordmoren  vandet kl 8.30 og jeg fik presseveer kl 15.55 og kl 17.02 var Laura født så på alle måder en mere behagelig fødsel end min første.

Men igen det kommer også an på hvem man er, første gangs eller andengangs og jordmor osv.

Her ved min 3 fødsel håber jeg på at gå i fødsel naturligt trods alt.

Håber du kan bruge mit svar ellers er du velkommen til at spørge...

Knus fra Dorthe

Anmeld

16. marts 2010

Ansemusen

Jeg var med til min venindes fødsel, og hun blev også sat igang! Det gik rigtig rigtig fint  Jeg har hørt at fødslen kan vare lidt længere, altså ikke selve presseperioden så vidt jeg ved, men perioden inden med veer.

Anmeld

16. marts 2010

Mor til L&S

lollandpigen skriver:

Hejsa...

Med min søn som er født i 2002 gik fødslen selv igang og med min datter der e rfødt i 2007 blev jeg sat igang fordi som dig jeg havde svangerskabs forgiftning.

Da jeg blev sat igang var det sådan at jordmoren stak hul på vandet hvilket jeg slet ikke kunne mærke. Derefter gik der cirka 1/2 time så begyndte de første veer.

Den fødsel oplevde jeg som meget bedre end min første fødsel om det har noget at gøre med at jeg var anden gangs fødende, jordmor det ved jeg ikke men det gjorde bestemt ikke mere ondt at føde når man er sat igang end ved en naturlig fødsel.

Den fødsel hvor jeg selv gik igang havde jeg veer 24 timer og den hvor sat igang tog jordmoren  vandet kl 8.30 og jeg fik presseveer kl 15.55 og kl 17.02 var Laura født så på alle måder en mere behagelig fødsel end min første.

Men igen det kommer også an på hvem man er, første gangs eller andengangs og jordmor osv.

Her ved min 3 fødsel håber jeg på at gå i fødsel naturligt trods alt.

Håber du kan bruge mit svar ellers er du velkommen til at spørge...

Knus fra Dorthe

Tak fordi du ville dele dine fødsler med mig...

Tror også som du siger at det er meget forskelligt fra person til person - Må bare håbe på det bedste

Er nok også tanken om at jeg som 1 gangs fødende evt kommer til at vide at den dag skal det ske...

Knus

Anmeld

16. marts 2010

Bayze

Rollo skriver:

Dejligt at læse Jo jeg tror helt sikkert også at der er sket en del siden...

Nu har man gået med tanken om at man ikke selv er herre over hvornår fødslen skal ske.... OG så lige pludselig 2 uger før termin får man besked på at man måske skal sættes i gang - Så man altså kender dagen... Puha - den skal lige sluges og gør da en lidt nervøs....

Ja, det kan jeg sagtens forstå

Det er i det hele taget bare temmelig nervepirrende den sidste tid op til fødslen -det er da bare en rigtig stor ting at gå i møde. Jeg synes også jeg har nervøsitet i maven her de sidste uger op til

Men lige om lidt er det overstået

Kh Tina

Anmeld

23. marts 2010

Nanna1985

Blev sat igang anden gang.. Kom ind Onsdag aften D. 26 August 2009 kl. 20:00.. Kl. 21:00 fik jeg lagt et ballonkateter op og fik en stue på barselsgangen Kl. 22:00 startede mine veer med 6 minutters mellemrum.. Sådan forsatte de indtil kl. 03:00, hvor de så kom med 5 minutters mellemrum.. Faldt i søvn kl. 05:00 og vågnede igen kl. 7:00.. Gik i bad.. Havde stadigvæk veer, men de var ikke så slemme.. Spiste morgenmad.. Kl. 9:00 kom jeg på fg og fik taget mit ballonkateter ud og fik et lavment.. Kl. 10:00 prikker de hul på vandet.. Jeg går en tur med manden på lidt over 1 time og har veer med 3 minutters mellemrum.. kl. 13:40 får jeg ve-drop, det bliver sat på det mindste 15 ml, da jeg har så mange veer.. kl. 16:00 er mine veer MEGET MEGET voldsomme.. Har hver gang 7 veer på 10 minutter.. Jeg har total ve-storm.. Kl. 17:30 er jeg 5 cm åben.. kl. 19:30 er jeg 8 cm åben. kl. 20:30 er jeg fuldt åben og presser.. Min datter er født kl. 21:25

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.