Igangsættelse af fødsel - HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2010

mamalicious

Rollo skriver:

Flere erfaringer???

Jo , men ville jo gerne kunne berolige dig, sååååå ..... hmmmm

sender lidt ve støv, så du PLUDSELIG gik igang af dig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Mor til L&S

mamalicious skriver:

Jo , men ville jo gerne kunne berolige dig, sååååå ..... hmmmm

sender lidt ve støv, så du PLUDSELIG gik igang af dig selv

Så du har altså dårlige erfaringer????

Tak for ve-støv...

Anmeld

15. marts 2010

mamalicious

Rollo skriver:

Tak for ve-støv...

en smule....... Selve fødslen var super...... MEN det er altså også 10 år siden, så MEGET er sket siden da !!!!

Kram og positive tanker

Anmeld

15. marts 2010

mamalicious

Rollo skriver:

Tak for ve-støv...

en smule....... Selve fødslen var super...... MEN det er altså også 10 år siden, så MEGET er sket siden da !!!!

Kram og positive tanker

Anmeld

15. marts 2010

Mor til L&S

mamalicious skriver:

Kram og positive tanker

Ja mon ikke der er sket lidt - bare lidt på 10 år

Men tak for de positive tanker - de er godt modtaget

Håber på det bedste

Anmeld

15. marts 2010

Mig med maven

Natten mellem den 18. og 19. januar 2010 (kl. 00:30 ca.) gik vandet.

Jeg ringede til fødegangen, og fik af vide, at jeg skulle ligge mig til at sove, hvis jeg kunne, for at samle kræfter. Hvis jeg fik veer, skulle jeg komme når der var 7 min mellem veerne, ellers skulle jeg bare komme der ud, klokken 08:00 om morgenen til tjek.

De sagde at nu når vandet var gået, og jeg alligevel var der, ville de tilbyde at sætte mig igang. Det sagde jeg ja til.

Jeg blev undersøgt, og fik en fødestue. Der fik jeg så vestimulerende drop. Man kunne se på computerskærmen (der bliver målt hjertelyd påbabay, og der bliver målt veer) at jeg begyndte at få veer. Men jeg brokkede mig ikke, i starten var det ingen ting.

Jeg fik den første "rigtige" ve klokken 11:30, talte i telefon med min veninde, og tabte telefonen.

Klokken 15:48 havde jeg født! - Jeg kan kun tale godt om at blive sat igang. Har dog ikke prøvet andet.

Du er velkommen til at skrive PB hvis du vil have flere detaljer om noget.

Held og lykke med fødslen. Christina

Anmeld

16. marts 2010

Bayze

Rollo skriver:

Ja mon ikke der er sket lidt - bare lidt på 10 år

Men tak for de positive tanker - de er godt modtaget

Håber på det bedste

Jeg tror også der er sket meget gennem årene mht igangsættelse.

Jeg har ikke selv født endnu, så har ikke erfaringer far egen krop. Men for nylig var jeg til sådan en fødelsforberedende aften med to jordemødre og der kom emnet på banen. Jeg tror det var sådan tidligere at hvis man i forbindelse med igangsættelse fik vestimulerende drop, så kunne veerne godt blive "værre" - altså gøre mere ondt. Men jordemødrene fortalte at de i dag er rigtig dygtige til at styre og regulere det vestimulerende drop, så de ikke bliver stærkere og gør mere ondt end "de skal". Det beroligede hvert fald mig lidt, så måske du også kan bruge det lidt:-)

Anmeld

16. marts 2010

Tut

Jeg er blevet sat igang begge gange.

1. gang var fredag 13/7 - 2007, fik jeg taget vandet kl. 16 og fødte kl. 22.53. (jeg var 41+0) En ok fødsel, som endte med at han kom ud ved hjælp af sugekop fordi han havde armen over hovedet, og navlestrengen rundt om halsen.

2. gang var onsdag d. 25/11 - 2009, fik jeg taget vandet kl. 18.15 og fødte kl. 20.31. (jeg var 38+5) En FANTASTISK fødsel. Jeg kunne helt selv presse hende ud, og fødte hende på 2. presseve. Det hele gik så fantastisk godt.

Så jeg kan kun anbefale igangsættelse.

Jeg har nu to perfekte unger på hhv. 2 år + 8 mdr. og 3½ mdr.

Alle siger at veerne er værre når man bliver sat igang. Jeg spurgte min jordemoder ved min 2. fødsel, og hun sagde at veerne er kun værre når man får ve-drop for at fremkalde veerne, da det så ikke er naturligt at de kommer.

Begge gange jeg fik prikket hul på vandet fik jeg automatisk veer lige efter.

Held og lykke.

Mette

Anmeld

16. marts 2010

Mor til L&S

Tut skriver:

Jeg er blevet sat igang begge gange.

1. gang var fredag 13/7 - 2007, fik jeg taget vandet kl. 16 og fødte kl. 22.53. (jeg var 41+0) En ok fødsel, som endte med at han kom ud ved hjælp af sugekop fordi han havde armen over hovedet, og navlestrengen rundt om halsen.

2. gang var onsdag d. 25/11 - 2009, fik jeg taget vandet kl. 18.15 og fødte kl. 20.31. (jeg var 38+5) En FANTASTISK fødsel. Jeg kunne helt selv presse hende ud, og fødte hende på 2. presseve. Det hele gik så fantastisk godt.

Så jeg kan kun anbefale igangsættelse.

Jeg har nu to perfekte unger på hhv. 2 år + 8 mdr. og 3½ mdr.

Alle siger at veerne er værre når man bliver sat igang. Jeg spurgte min jordemoder ved min 2. fødsel, og hun sagde at veerne er kun værre når man får ve-drop for at fremkalde veerne, da det så ikke er naturligt at de kommer.

Begge gange jeg fik prikket hul på vandet fik jeg automatisk veer lige efter.

Held og lykke.

Mette

Ej - det var dejligt at læse Man er jo lidt små nervøs...

Fik du "kun" taget vandet?? Du fik ikke stikpiller op??

Men super skønt at læse 2 gode FB - og håber at "snakken" om at veerne er værre ved igangsættelse er noget pjat

Knus

Anmeld

16. marts 2010

lds

Hej Rollo

Da jeg havde gået 14 dage over termin fik og havde fået løsnet hinder efter de havde tjekket baby via CTG fik jeg tilbud om en stikpille.

Den blev lagt søndag eftermiddag kl.14.30 og vi fik af vide at vi kunne tage hjem og slappe af så jeg var klar til fødslen. Vi købte en sandwich og lejede Sex in the city og skulle bare slappe af på sofaen .....men kl. 16.30 begyndte der pludselig at komme nogle rigtig heftige veer og det var nærmest umuligt at måle længden - sagde hele tiden nu til min kæreste der kiggede helt mærkeligt på mig. Ringede til hospitalet og sagde at der var godt gang i den, men som 1. gangsfødende vidste jeg jo ikke hvordan det skulle føles for at være rigtigt. Men jeg fik af vide at jeg skulle tage den med ro og gå i bad og slappe af.....bad min et langt stykke - veerne var rigtig gode og jeg ville kun stå op og tage dem, nærmest hoppende som når man står på en step maskine!

Jeg ringede igen og fik af vide at man som første gangs fødende måtte forvente at have veer i mange timer. OK jeg prøver men da kl. var 18 pakkede min kæreste mig i bilen og kørte til hospitalet. Fik kørt en ctg igen og veerne var så gode. 

kl. 20.19 er min datter født og det hele gik så stærkt og var så fedt at du tror det er løgn. Jeg havde masser af overskud og var selv med hele vejen. Men min naturlige fødsel var jo nok også ret langt, da jeg var så overmoden. Men alt i alt så drømmer jeg rigtig meget om en fødsel som denne igen til juli.

Mange hilsner lds

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.