Afstemning - Hvornår sov jeres barn alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Nikoline sover i sin tremmeseng inde ved os, hun er 15 mdr...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Renée88 skriver:

Hold da op, gid det var min dreng der kunne sove så fint

Hvordan gør du? hehe..

Han sover stadig ved os - i samme seng - men det er fordi han vågner to-tre gange om natten for at blive ammet, og så er det nemmest at han putter ved os... Men jeg vil meget gerne snart ha ham i egen seng, og eget værelse ville da være kanon..

- Har du et godt tip til, hvordan jeg lærer ham at sove i egen seng?

Først og fremmest skal sengen være et rart sted at være. Og ikke en "straf".

Liam har f.eks. kun sutten når han sover, så den ligger i sengen fast. Desuden har han en nusseklud der kun bliver vasket når det er højst nødvendigt, så den dufter af både mor og far, til sidst har han en stor abe-krammebamse som sover sammen med ham.

Jeg tror også det er vigtigt at gøre noget ud af putteritualet, hygge lidt når man skifter til nattøj o.lign. og når barnet bliver lidt større læse en god historie. (selvom det jo siges at man kan begynde ved 6 måneders alderen med godnathistorie)

Anmeld

13. marts 2010

Moar'en

Viktor sover inde hos os endnu i hans egen seng, han er lige knap 13 mdr.

Anmeld

13. marts 2010

3drenge

Renée88 skriver:

Hold da op, gid det var min dreng der kunne sove så fint

Hvordan gør du? hehe..

Han sover stadig ved os - i samme seng - men det er fordi han vågner to-tre gange om natten for at blive ammet, og så er det nemmest at han putter ved os... Men jeg vil meget gerne snart ha ham i egen seng, og eget værelse ville da være kanon..

- Har du et godt tip til, hvordan jeg lærer ham at sove i egen seng?

Kan se de næsten er lige gamle, det var da vildt du stadig ammer om natten. Tror da vi har været heldige ang. det med alle 3

Det kan jo ha noget at gøre med jeg ikke ammer. Vi starter på hans natflaske kl. 19 (270ml) og ca. kl. 20 lægger jeg ham bare ind i sin seng og siger godnat og så står han op om morgenen igen.

da han var nyfødt spiste han hver 4 time og så behøvede han jo kun spise 1 gang om natten, men det er jo også lidt nemmere med en flaske, man ved hvor meget han får og ved han ikke er sulten før der er gået 4 timer, så alt andet er bare pylleri 

da han så var 9 uger, sov han til kl. 06.30 uden vi havde haft ham oppe og så vidste vi han godt kunne sove uden natmad, så var det helt slut med det, selv om han vågnede fik han ikke mad og efter et par dage, vågnede han ikke "mere" og siden har der bare været en meget fast aftenrytme.

Han får morgen/middag og aftenflaske og så får han grød om formiddagen og kartoffelmos ved 16.30 tiden, han gider ikke rigtig det mælk mere, vil meget hellere ha skemad, men prøver at få så meget i ham som muligt og så stopper vi med den ved 8mdr. (det har vi også gjort ved de andre)

Det er "svært" hvis du kun ammer, du har jo ingen anelse om, hvor meget han får at spise. Vi ved jo at når han har spist sin natflaske, er han ikke sulten før om morgenen igen. får han også kartoffelmos at spise? det ligger jo en god bund

Anmeld

13. marts 2010

Halbschön

3drenge skriver:

Kan se de næsten er lige gamle, det var da vildt du stadig ammer om natten. Tror da vi har været heldige ang. det med alle 3

Det kan jo ha noget at gøre med jeg ikke ammer. Vi starter på hans natflaske kl. 19 (270ml) og ca. kl. 20 lægger jeg ham bare ind i sin seng og siger godnat og så står han op om morgenen igen.

da han var nyfødt spiste han hver 4 time og så behøvede han jo kun spise 1 gang om natten, men det er jo også lidt nemmere med en flaske, man ved hvor meget han får og ved han ikke er sulten før der er gået 4 timer, så alt andet er bare pylleri 

da han så var 9 uger, sov han til kl. 06.30 uden vi havde haft ham oppe og så vidste vi han godt kunne sove uden natmad, så var det helt slut med det, selv om han vågnede fik han ikke mad og efter et par dage, vågnede han ikke "mere" og siden har der bare været en meget fast aftenrytme.

Han får morgen/middag og aftenflaske og så får han grød om formiddagen og kartoffelmos ved 16.30 tiden, han gider ikke rigtig det mælk mere, vil meget hellere ha skemad, men prøver at få så meget i ham som muligt og så stopper vi med den ved 8mdr. (det har vi også gjort ved de andre)

Det er "svært" hvis du kun ammer, du har jo ingen anelse om, hvor meget han får at spise. Vi ved jo at når han har spist sin natflaske, er han ikke sulten før om morgenen igen. får han også kartoffelmos at spise? det ligger jo en god bund

Tusind tak for svar

Kan være jeg skal øge dosis i hans natflaske..Han blir kun ammet om natten og tidlig morgen, og ellers får han flakse i løbet af dagen..

Mht grød og mos, var vi startet godt op og det gik fint i næsten tre uger, men fra den ene dag til den anden gad han ikke ha skemad.. Og så har vi lige holdt pause i to uger med alt ske mad, og nu er vi startet forfra i onsdags med grød om formiddagen.. Og når det er kørt godt ind, så prøver vi med kartoffelmos om aftenen igen..

Glæder mig til at han sover igennem, også fordi at jeg startede op igen efter barsel for 14 dage siden, så nu er jeg lidt mere afhængig af min søvn

Anmeld

13. marts 2010

3drenge

Renée88 skriver:

Tusind tak for svar

Kan være jeg skal øge dosis i hans natflaske..Han blir kun ammet om natten og tidlig morgen, og ellers får han flakse i løbet af dagen..

Mht grød og mos, var vi startet godt op og det gik fint i næsten tre uger, men fra den ene dag til den anden gad han ikke ha skemad.. Og så har vi lige holdt pause i to uger med alt ske mad, og nu er vi startet forfra i onsdags med grød om formiddagen.. Og når det er kørt godt ind, så prøver vi med kartoffelmos om aftenen igen..

Glæder mig til at han sover igennem, også fordi at jeg startede op igen efter barsel for 14 dage siden, så nu er jeg lidt mere afhængig af min søvn

Ja så ville det da være dejligt, ikke at skulle op om natten

Du kan jo også give ham vælling i hans aftenflaske, det gjorde vi med de 2 store hver aften fra de var 4mdr. Lillefisen gider det ikke rigtig, men det går jo også fint uden.

Ved ikke hvor meget din søn får i hans flaske, men vi laver den helt store (240ml) og hælder så lidt fra morgenflasken overi, så den er fyldt helt op og så spiser han bare alt det han kan. Det kan tage alt fra 20min til 1 time. Hvis han ikke lige gider, holder vi pause og går ind og hygger på puslebordet lidt og så er han som regel klar igen.

Når han har spist ligger han på sofaen og "leger" og vi synger lidt, det er simpelhen den bedste tid på dagen, han elsker det og når kl. nærmer sig 20, ved vi han er træt.

Når jeg ligger ham i sengen putter jeg dynen godt rundt om ham og han får en stofble at nulre med.

har en dejlig tyk sengerend i hans tremmeseng, du kan se et billede her

Held og lykke med det hele

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. marts 2010

Frejasmor

Vores datter kom ind til sig selv da hun var 6 mdr, uden nogen problemer..

Nu sover både hun og os hele natten

Anmeld

13. marts 2010

SaNiNa

Ja det vides ikke. lige nu kan vi kun 1 værelse og de sover i alle sammen Nicklas sover i sin egen seng når han ikke lige er syg.

Anmeld

13. marts 2010

ekzunz

Øhhhh - mine børn sover vist stadig ikke alene.....

Lukas rykkede fast over i tremmesengen (fra vores seng) da Klara blev født, da var han 15 mdr. og sengen stod i soveværelset. De fik deres eget værelse (fælles) da Lukas var hmmmm - omkring 3 tror jeg....og han har da sovet der, men det er godt nok ikke meget....Han vågner ihvertfald altid op inde hos os...

Anmeld

14. marts 2010

CS

er ikke lige nået så langt endnu, men synes det er interessant at følge med og blive inspireret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.