Rygning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

Honningblomst

Metchen skriver:

Haha, så er det lige med at finde ud af hvad der er mest skadeligt, pædagoger eller rygere... Tror nu at jeg til enhver tid hellere vil omgive mig med pædagoger end storrygere.

Men den passive påvirkning fra pædagoger er sgu nok på højde med den passive påvirkning af rygning...det sætter sig bare mere i hjernen end på lungerne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Pernille Sand Jensen

Jeg kommer fra en rygerfamilie. Min far holdte, da jeg var omkring 8 år, tror jeg. Men var til gengæld en far, der altid røg i bilen med børnene på bagsædet. Det har han hørt for mange gange efter vi er blevet voksne. Min mor ryger stadig. Men hun ryger ikke inde, når vi er hjemme med børnene. Alle andre hjem i familien er røgfri.

Ud af fire søstre er vi tre, der har røget. Men der er nu kun en søster, der ryger. Vi to andre er blevet de største antirygere, man kan finde. Nok specielt mig.

Min mand ryger af og til. Det glemmer jeg så ikke at nævne for ham, når han kommer hjem og stinker af røg. Han bliver bedt om at skifte tøj, inden han er sammen med vi andre. Tror nok de fleste synes, at jeg er temmelig streng overfor ham. MEN han har jo været holdt og skulle lige være festryger. Det holdt så ikke i længden og nu kan han ikke stoppe igen.

Men jeg synes virkelig, det er fælt og folk stinker jo helt forfærdeligt, når de har været ude og ryge.

Anmeld

12. marts 2010

wamse

Jeg er opvokset i røg og damp Og jeg røg selv i 17 år, men har nu været røgfri i næsten 5 år, det bliver 5 år i juni

Anmeld

12. marts 2010

4kløver

Jeg er ryger og min mor er ikke ryger

Anmeld

12. marts 2010

lululupo

Har røget, men ikke siden der var de famøse 2 streger.... Min far røg lidt cigar da jeg var lille!!!! addddd

Anmeld

12. marts 2010

ekzunz

Min mor stoppede med at ryge da hun ventede min storesøster, min far har røget stort gennem hele min barndom. Jeg har aldrig røget noget som helst og det har min lillebror heller ikke, men min søster begyndte at ryge som 17-18 årig og stoppede da hun blev gravid.

Min far stoppede så fra den ene dag til den anden da han var omkring 50....

Anmeld

12. marts 2010

Christinahr

Jeg ryger og er vokset op i et anti-ryger hjem. Det var nok derfor jeg begyndte i mine teen år - for at være på tværs

Anmeld

12. marts 2010

Lullaby

Begge mine forældre røg og gør det stadig i stor stil. Men de får ikke mig med på vognen. Jeg kan huske at jeg allerede i en tidlig alder ikke ville krammes eller kysses fordi de stank. Bella min ældste siger også at de lugter.

Anmeld

12. marts 2010

Diana...

Jeg er vokset op i et rygerhjem hvor alle røg også min lille søster men jeg ryger ikke selv og har aldrig så meget som prøvet det. og nu er resten af familien røgfrie og har været det i mange år så det jo bare dejligt at vi kan være til familie tam tam uden røg ;) 

Anmeld

12. marts 2010

JustAnotherName

Jeg HAR røget i ca. 13 år. Til juni er det 4 år siden jeg stoppede 

Min mor røg en sjælden gang imellem ved festlige lejligheder.
Min stedfar røg ....og det gjorde min biologiske far også.

Jeg startede meget tidligt med at ryge (12-13 år) og stoppede som 25-26 årig, da jeg blev gravid. Jeg havde altid lovet mig selv, at dén dag jeg ville blive gravid, så var der andre at tænke på og tage hensyn til, end bare mig selv, og mit barn skulle ikke ligge og have alt det usunde røg ...hverken inde i maven eller udenfor.

Og det er nok én af de bedste beslutninger jeg nogensinde har truffet.
Det var hårdt at stoppe, men hvor er jeg dog glad for at jeg gjorde det, og drøn-hamrende stolt over, at det lykkedes!

Det kan klart anbefales til andre rygere    

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.