jeg er en af de hellige der aldrig har taget så meget som et hvæs af en cigaret (eller noget andet), så nej jeg ryger ikke og er inkarneret ikke-ryger. jeg er dog vokset op med to forældre der røg og en farfar der røg i bilen med varme på uden at man måtte rulle vinduerne ned
idag er hele min familie (jeg har jo ingen kontakt til min fars af gode grunde) ikke-rygere, pånær en søster og hendes mand. og så Søren, der har røget en del år. Han ryger dog kun udenfor og er ved at stoppe (han lider af en kronisk tarmsygdom, som holdes nede af rygning og derfor skal han stoppe meget meget langsomt over mange mange måneder, for at sygdommen ikke laver bøvl, så det er fint han har til oktober
)
der er en nul-tolerance politik når det gælder røg i min familie, man skal gå udenfor hvis man skal ryge og man skal lige lufte af inden man kommer ind. det er det samme i Sørens familie, hvor han er den eneste ryger, så det er dejligt at vide, at ens unger ikke kommer til at sidde i røgfyldte lokaler rundt omkring 
Anmeld