Sutter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

hold kæft hvor er det bare en jungle at finde rundt i hvad der er godt og ikke godt... jesus christ!!!! 

ikke kun med sutter, men også med vaskepulver, baby-pleje, madrasser, MME eller ikke MME osv osv... er virkelig ved at blive sindsyg over alle de forbud der er og man bliver jo revet med - for man ønsker jo kun den lille ny det bedste... suk! 

Ja undskyld det sure opstød, men er bare ved at være træt af alt det man ikke må og skal og ikke skal osv... 

Mitzie 27+5, som har købt, en lyserød sut og en lyseblå sut med hhv. alberte og oscar skrevet på dem, i ønskebørn - men er den så giftig, eller hvad??

......alt med måde, brug din sunde fornuft Jeg overholder mange af retningslinierne, men slet ikke dem alle, og den lille ser ud til at have det godt! Jeg bruger bleer og vådservietter med de forskellige godkendelser på. Og det samme med sæbe og creme. Vasketøjet - jeg vasker med den vi altid har brugt hjemme - min lillebror var allergiker, og det var den eneste han kunne tåle.

Og nej, når den er på markedet så er den vel ikke så giftig? Sådan skulle man da umiddelbart tænke..

Men ja, jeg gir dig ret... det er en JUNGLE! Men brug din sunde fornuft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

......alt med måde, brug din sunde fornuft Jeg overholder mange af retningslinierne, men slet ikke dem alle, og den lille ser ud til at have det godt! Jeg bruger bleer og vådservietter med de forskellige godkendelser på. Og det samme med sæbe og creme. Vasketøjet - jeg vasker med den vi altid har brugt hjemme - min lillebror var allergiker, og det var den eneste han kunne tåle.

Og nej, når den er på markedet så er den vel ikke så giftig? Sådan skulle man da umiddelbart tænke..

Men ja, jeg gir dig ret... det er en JUNGLE! Men brug din sunde fornuft

hehe tak for ordene  

Og har selvfølgelig tænkt mig at tage det som det kommer og så købe det jeg mener er godt til den bette.. men nogen gange kan man godt blive lidt irriteret over alle de nye undersøgelser der hele tiden dukker op om at dit og dat er usundt ! Ex. neutral skulle have en høj PH værdi og udtørre ens/sit barns hud, men det er uden parfume og parabener... Hm... så køber man måske A-derma, men hvornår kommer der så en unersøgelse der viser af dét også er giftigt eller noget?? 

Anmeld

6. marts 2010

Halbschön

BlyViol skriver:

hehe tak for ordene  

Og har selvfølgelig tænkt mig at tage det som det kommer og så købe det jeg mener er godt til den bette.. men nogen gange kan man godt blive lidt irriteret over alle de nye undersøgelser der hele tiden dukker op om at dit og dat er usundt ! Ex. neutral skulle have en høj PH værdi og udtørre ens/sit barns hud, men det er uden parfume og parabener... Hm... så køber man måske A-derma, men hvornår kommer der så en unersøgelse der viser af dét også er giftigt eller noget?? 

Lige præcis, det er et stort rod...

Til min søn bruger jeg :

Liberobleer lige pt, ellers dem fra aldi eller rema.

Han blir HVER dag og ved HVER bleskift(ved godt der er mange der kritiserer dette, men det fungerer perfekt ved os, og min søn har ALDRIG rød numse) vådservietter fra Neutral.

Zinksalve og bodyshampoo fra neutral.

Bodylotion fra Matas Baby.

Vaskepulver - enten neutral eller bare faktas egen.

Skyllemiddel - Dun-Let Sensitive(den eneste min bror med allergi kan tåle).

Og mad - han blir ammet og får MME-tilskud - NAN2.

Grød: Økologisk(kun fordi jeg ikke kunne finde noget der ikke var økologi, for vi går som sådan ikke så meget op i økologi) - majsmel, hirseflager og rismel.

Det skal dog siges at jeg kun laver hjemmelavet grød og mos til ham....

Som du kan se overholder jeg ikke alle de gode råd

Anmeld

6. marts 2010

Vidunderligeunger

Renée88 skriver:

Lige præcis, det er et stort rod...

Til min søn bruger jeg :

Liberobleer lige pt, ellers dem fra aldi eller rema.

Han blir HVER dag og ved HVER bleskift(ved godt der er mange der kritiserer dette, men det fungerer perfekt ved os, og min søn har ALDRIG rød numse) vådservietter fra Neutral.

Zinksalve og bodyshampoo fra neutral.

Bodylotion fra Matas Baby.

Vaskepulver - enten neutral eller bare faktas egen.

Skyllemiddel - Dun-Let Sensitive(den eneste min bror med allergi kan tåle).

Og mad - han blir ammet og får MME-tilskud - NAN2.

Grød: Økologisk(kun fordi jeg ikke kunne finde noget der ikke var økologi, for vi går som sådan ikke så meget op i økologi) - majsmel, hirseflager og rismel.

Det skal dog siges at jeg kun laver hjemmelavet grød og mos til ham....

Som du kan se overholder jeg ikke alle de gode råd

tak... nej det kan jeg godt se hehe, men hvis din søn er sund og rask - hvad kan man så mere forlange?? 

Anmeld

6. marts 2010

Dansker i England

hc=k skriver:

Hvordan kan DU "vægle" sutter til din kommende søøn???

Da jeg fik min søn prøvede vi 30 forskellige sutter før vi fandt den han ville have.

Jeg tror måske man lige skal tænke sig om inden man bruger penge på sutterne før man ved om barnet vil tage dem.

hmm, min datter har brugt den eneste slags sut, jeg har købt til hende. Har da slet ikke tænkt på, at hun ikke ville have haft den. Men jeg var nok bare heldig så

Anmeld

6. marts 2010

Cecilie1988

JustAnotherName skriver:

Ser så lige, at navnesutten indeholde Bisphenol A, og derfor også dumper testen.

Men ja, det er altså en jungle....
Der er ikke mange sutter, flasker, legesager OSV, som bare er okay som det er mere. Det må have været det rene gift for os, da vi var små børn .....men vi lever da endnu! Så mon ikke man skal TÆNKE over de mange advarsler, uden at blive helt paranoid og fanatisk i sine valg til baby. For faen - luften vi indånder er jo heller ikke 100% ren. Maden vi indtager er ikke 100% sund og korrekt.

Det er jo umuligt at gøre alt rigtigt og leve helt perfekt under de omstændigheder som er...
Men vi kan selvfølgelig tænke os om, og bruge vores sunde fornuft.

Og hvis der er EN SUT (bestemt mærke) som er det elskede der virker, så kan det jo ikke hjælpe noget, at man ikke kan købe den længere.
Og hvis det VIRKELIG er farligt/giftigt, så det har en afgørende betydning, så ville det jo heller ikke være tilgængeligt på markedet!

Er helt enig med dig

Vi lever da endnu :-)

Anmeld

6. marts 2010

Maise

SabrinaJuulOlsen skriver:

Hej!

Jeg læste her til morgen en artikel i søndagsavisen om hvilke sutter der er "giftige" og ja en sut vi havde valgt til vores kommende søn, er en af dem, så den bliver self. skiftet ud.

Men det jeg vil høre om er, hvor højt går i op i om jeres ting til jeres børn er "giftige"???

Syntes snart alt er giftigt.. :s

God weekend..

Sabrina 30+5

hmmm føler mig frygtelig snydt, for jeg har købt MAM sutter og der står med kæmpe bogstaver uden på pakken at de er BPA frie. Jeg har købt dem i silikone. Det var en af årsagerne til at jeg valgte de sutter.

Anmeld

6. marts 2010

Cris

Altså det er ikke sutter i sig selv kun. Men alt muligt i plastikken... Ligesåm der er nogle flasker fri for Bisabololhaløj (kan ikke huske, hvad det hedder) skulle der også være sutter... Jeg prøver faktisk også at undå så meget som muligt plastik derhjemme, for der kommer aldrig "rester" i vores krop.

Anmeld

14. marts 2010

N&J

Maise skriver:

hmmm føler mig frygtelig snydt, for jeg har købt MAM sutter og der står med kæmpe bogstaver uden på pakken at de er BPA frie. Jeg har købt dem i silikone. Det var en af årsagerne til at jeg valgte de sutter.

De er også BPA fri, skrev til producenten og fik en forklaring, det er ikke den sut på billedet de har testet, men ældre model, alt fra dem i dag er BPA fri som der står på æsken.. 

Anmeld

14. marts 2010

Maise

NikitasMoar skriver:

De er også BPA fri, skrev til producenten og fik en forklaring, det er ikke den sut på billedet de har testet, men ældre model, alt fra dem i dag er BPA fri som der står på æsken.. 

så er jeg mere rolig, vi bruger nemlig alle i mødregruppen MAM så tak for oplysningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.