Børnebidrag forudbetalt af kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Baagøe skriver:

Det er jo hos faderen, man kan få det. Ved ikke om jeg synes det er flot, for dem, der ikke kan betale dåb selv, synes jeg egentlig det burde være højere. Selv har jeg ikke søgt om bidrag til dåb

K.h. Linda

jeg synes da heller ikke det er fedt for de mennesker der ikke har råd at holde en dåbsfest... for mig er det bare ikke en nødvendighed, eller noget som behøver være dyrt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Det er nu heller ikks SAMFUNDET der betaler dåbsbidrag, men faderen til barnet! Og det er noget der er blevet vedtaget pga vores kristne samfund = man holder da en lille fest (ikke gratis)

og samfundet er skrevet med stort fordi?

jamen, det er da fair nok så, at faderen skal bidrage.....  men hvis man så siger at moderen og faderen giver 1000kr hver så er der 2000kr.... der er jo ingen der siger at fest = lejet lokale + mad udefra + en masse dyrt pynt

Anmeld

24. februar 2010

qp

DianaMoar skriver:

Du ved da ikke hvad vi har prøvet og ikke har prøvet! Hvis man ikke har råd til at holde en dåbs fest jamen så har man da ikke råd. Vi havde heller ikke råd og vi fik hjælp af familien. Og hvis ikke vi havde kunne få hjælp jamen så havde jeg da bare bagt en billig kage og lavet noget kaffe så kan det jo ikke gøres meget billiger og han ville stadig være blevet fejret om det så kun var mig og manden der havde været der så havde vi fejret ham! 

Bare fordi man ikke er alene kan man godt havde prøvet ikke at have nogen penge!!!

Knus Diana der lige nu er mere fattig end de fleste enlige mødre. 

Nu var det mere i forhold til faderens bidrag til dåben, at jeg skrev som jeg gjorde

Anmeld

24. februar 2010

qp

ka-ri-na skriver:

og samfundet er skrevet med stort fordi?

jamen, det er da fair nok så, at faderen skal bidrage.....  men hvis man så siger at moderen og faderen giver 1000kr hver så er der 2000kr.... der er jo ingen der siger at fest = lejet lokale + mad udefra + en masse dyrt pynt

Fordi du skrev, at du syntes det var flot at der overhovedet eksisterede et dåbsbidrag

Jeg gider ikke, at diskutere hvorvidt man kan få en fin barnedåd for 1000, 2000 eller 5000 kr - jeg synes 1000 kr er meget lidt og det er min mening om det

Anmeld

24. februar 2010

MorTilGustav

Jeg ansøgt om børnebidrag længe før fødslen og fik brev fra Statsamtet om at faderen ønskede at få foretaget en retsgenetisk test. De kunne ikke gøre mere i sagen og behandle ansøgningen før det var på plads. Mener jeg kontaktede dem og fik et andet ansøgningsskema så jeg kunne få bidraget af kommunen indtil det blir faderen der skal betale det.. Jeg fik i hvert fald 3510 kr som "særligt børnetilskud" d. 20. januar. Det blir 1175 kr når man dividerer med tre mdr og det er jo det beløb man får i børnebidrag, så går ud fra at det er det jeg får foreløbig
Nu sidder jeg så og overvejer om det er for sent at få dåbstilskud... Da jeg for længe siden udfyldte skemaet ansøgt jeg ik om det (vidste på daværende tidspunkt ik OM der sku være dåb), men nu vil jeg da gerne have det når Gustav skal døbes d 14. marts.. Håber ikke det er for sent

Anmeld

24. februar 2010

qp

Cecilia84 skriver:

Jeg ansøgt om børnebidrag længe før fødslen og fik brev fra Statsamtet om at faderen ønskede at få foretaget en retsgenetisk test. De kunne ikke gøre mere i sagen og behandle ansøgningen før det var på plads. Mener jeg kontaktede dem og fik et andet ansøgningsskema så jeg kunne få bidraget af kommunen indtil det blir faderen der skal betale det.. Jeg fik i hvert fald 3510 kr som "særligt børnetilskud" d. 20. januar. Det blir 1175 kr når man dividerer med tre mdr og det er jo det beløb man får i børnebidrag, så går ud fra at det er det jeg får foreløbig
Nu sidder jeg så og overvejer om det er for sent at få dåbstilskud... Da jeg for længe siden udfyldte skemaet ansøgt jeg ik om det (vidste på daværende tidspunkt ik OM der sku være dåb), men nu vil jeg da gerne have det når Gustav skal døbes d 14. marts.. Håber ikke det er for sent

Nej jeg vil ikke tro det er for sent idet du jo skal have barnets dåbsattest for, at kunne få tilskuddet udbetalt. Men jeg ved så ikke om det også er noget kommunen lægger ud under de omstændigheder med faderen. Men prøv og ring til kommunen og hør dem hvordan du skal forholde dig

Anmeld

24. februar 2010

Pige2009

Cecilia84 skriver:

Bare du søger inden han skal døbes, så err det tids nok

K.h. Linda

Anmeld

24. februar 2010

MorTilGustav

Baagøe skriver:

Bare du søger inden han skal døbes, så err det tids nok

K.h. Linda

Hmm.. SKAL man ansøge om dåbsbidrag INDEN dåb..? Det er jo allerede d 14. marts han ska døbes.. Faderskabssagen er jo heller ik afgjort endnu så mon ikke det kan vente til det er fastslået?

Anmeld

24. februar 2010

N&J

Cecilia84 skriver:

Hmm.. SKAL man ansøge om dåbsbidrag INDEN dåb..? Det er jo allerede d 14. marts han ska døbes.. Faderskabssagen er jo heller ik afgjort endnu så mon ikke det kan vente til det er fastslået?

Tror også du skal ansøge om det inden, men du får nok først pengene at se efter desværre.. 

Anmeld

26. februar 2010

Pige2009

Cecilia84 skriver:

Jeg ville ansøge om det inden. Så er du i hvert fald på den sikre side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.