Børnebidrag forudbetalt af kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2010

Pige2009

ka-ri-na skriver:

det er da også flot at der overhovedet findes et dåbsbidrag....

Det er jo hos faderen, man kan få det. Ved ikke om jeg synes det er flot, for dem, der ikke kan betale dåb selv, synes jeg egentlig det burde være højere. Selv har jeg ikke søgt om bidrag til dåb

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

qp

Michael healer skriver:

Hej

Så hvis beløbet ikke skulle være til grin, hvad skulle det så være ?

nysgerrig hilsner

Michael

Jeg synes da, at faderen bør betale mindst 2500 som bidrag for barnedåb - det koster jo rigtig mange penge, at holde dåb hvis man altså har tænkt sig, at have et pr gæster med til festen og gøre det til en mindeværdig dag.

Hvis man nu som udgangspunkt gik ud fra, at moderen også kun lagde 1000 kr i puljen for barnedåb - ja så ville der sgu ikke være serlig meget fest over dagen!

Anmeld

23. februar 2010

qp

ka-ri-na skriver:

ja det har det helt bestemt. Men det er jo som sådan heller ikke samfundets opgave at betale for en dåbs fest, ritualet i kirken er jo gratis

jeg synes 1000kr er mange penge.... når man som udgangspunkt slet ikke burde kunne få nogle.

Det er nu heller ikks SAMFUNDET der betaler dåbsbidrag, men faderen til barnet! Og det er noget der er blevet vedtaget pga vores kristne samfund = man holder da en lille fest (ikke gratis)

Anmeld

23. februar 2010

qp

DianaMoar skriver:

Helt enig, jeg vidste heller ikke man kunne få dåbsbidrag da som du skriver at kirken er gratis.

Som jeg svarede Karina:

Det er nu heller ikks SAMFUNDET der betaler dåbsbidrag, men faderen til barnet! Og det er noget der er blevet vedtaget pga vores kristne samfund = man holder da en lille fest (ikke gratis)

Anmeld

23. februar 2010

qp

Og i øvrigt er det jo så skide nemt, at sidde og have en holdning til noget man hverken selv har prøvet eller overhovedet har noget indsigt i!

Anmeld

23. februar 2010

Pige2009

qp skriver:

Præcis  Jeg skrev det samme til Karina...

Anmeld

23. februar 2010

4kløver

jeg syndes at 1000kr er meget.. jeg har lige holdt barnedåb og vi kom kun af med 2500kr for maden og vi var 18 i det hele.. Jeg syndes at det er jo ikke for barnet skyld men ens ejen, da hun er  lige glad med hvor mange der er

Jeg vil heller vente til den store fest ( Konfirmation) Som jeg holdt sidst år for mine to piger. men den var også dyr

Anmeld

23. februar 2010

Pige2009

4kløver skriver:

jeg syndes at 1000kr er meget.. jeg har lige holdt barnedåb og vi kom kun af med 2500kr for maden og vi var 18 i det hele.. Jeg syndes at det er jo ikke for barnet skyld men ens ejen, da hun er  lige glad med hvor mange der er

Jeg vil heller vente til den store fest ( Konfirmation) Som jeg holdt sidst år for mine to piger. men den var også dyr

Jeg holder selv en meget afdæmpet og stille barnedåb, og jeg synes, jeg holder prisen nede i et temmelig lavt leje. Vi bliver 27 voksne og 3 børn, og regnestykket ser sådan ud:

Leje af lokale: 500 kr.
Mad inkl. kage: 3000 kr.
Drikkevarer: 1500 kr.
Bordpynt, blomster mm.: 300 kr.
Ialt: 5300 kr.

Det synes jeg ikke er galt, og jeg føler ikke, jeg kan gøre det billigere. Hvis faderen skulle betale halvdelen, ville dette jo blive 2650 kr., og det er et stykke fra de omkring 1000 kr. man kan søge.

Men i det hele taget er det jo slet ikke dét, tråden handler om

K.h. Linda

Anmeld

24. februar 2010

Diana...

qp skriver:

Og i øvrigt er det jo så skide nemt, at sidde og have en holdning til noget man hverken selv har prøvet eller overhovedet har noget indsigt i!

Du ved da ikke hvad vi har prøvet og ikke har prøvet! Hvis man ikke har råd til at holde en dåbs fest jamen så har man da ikke råd. Vi havde heller ikke råd og vi fik hjælp af familien. Og hvis ikke vi havde kunne få hjælp jamen så havde jeg da bare bagt en billig kage og lavet noget kaffe så kan det jo ikke gøres meget billiger og han ville stadig være blevet fejret om det så kun var mig og manden der havde været der så havde vi fejret ham! 

Bare fordi man ikke er alene kan man godt havde prøvet ikke at have nogen penge!!!

Knus Diana der lige nu er mere fattig end de fleste enlige mødre. 

Anmeld

24. februar 2010

Diana...

qp skriver:

Jeg synes da, at faderen bør betale mindst 2500 som bidrag for barnedåb - det koster jo rigtig mange penge, at holde dåb hvis man altså har tænkt sig, at have et pr gæster med til festen og gøre det til en mindeværdig dag.

Hvis man nu som udgangspunkt gik ud fra, at moderen også kun lagde 1000 kr i puljen for barnedåb - ja så ville der sgu ikke være serlig meget fest over dagen!

2500 det godt nok mange penge du kan jo holden en stor barndåb for 2500. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.