Linda2009 skriver:
Hej I fantastiske mødre og fædre.
Lauras far har endnu ikke betalt det han skal i børnebidrag, selvom Laura blev født den 25. oktober 2009. Derfor har jeg dd sendt en ansøgning til kommunen om at få udbetalt pengene fra dem for den forgangne periode. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er nogen der ved, hvor lang behandlingstid der er til jeg får udbetalt pengene?
Jeg står snart overfor at skulle holde barnedåb, og jeg kunne mildest talt godt bruge pengene. Pr. 1. marts er det over 6000 kr. det drejer sig om.
K.h. Linda
Jeg selv gik ned på kommunen (dengang) og fik, at vide at bidraget blev betalt bagud for den periode han ikke havde betalt ugen efter, hvorefter det så bliver udbetalt omkring barnets fødselsdato hver månede. Dvs hvis din pige har fødselsdag d. 10 i måneden, så får du udbetalt bidraget omkring d. 10 hver månede fremover.
Samtidig med at du ansøger om bidrag fra faderen søger du også om dåbsbidrag - der står vidst en rublik i samme skema. Men først når din pige er blevet døbt kan du søge om, at få udbetalt bidrag til barnedåb - du skal nemlig bruge hendes dåbsattest så de kan se, at hun er blevet døbt.
Kh qp
Anmeld