Hvad og hvormeget tøj købte I til jeres små fnug FØR fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.129 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

smokin

Jeg prøver mig lige frem nu her, ellers kommer Zafir og laver orden i sagerne 

Jeg er interesseret i at vide hvor meget tøj man køber i str. 50/56 til baby inden hun bliver født. Jeg har købt en del efterhånden og ALLE mener jeg overdriver. Men jeg har ikke engang købt bodyer eller nattøj endnu

Men lad mig nu se... jeg har købt 5 par bukser, 2 kjoler, 5 bluser og 2 bodyer (tror jeg nok) og så strømper og strømpebukser. 

Jeg synes nu ikke jeg har overdrevet. Jeg har tilgengæld ikke købt noget i andre str. 

Hvad købte I da jeres små fnug skulle komme til verden?

KH
Zette, som ikke mener hun har købt for meget - tværtimod!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

TbCp

Jeg kan ikke huske præcis hvor meget jeg købte... men jeg havde RIGTIG meget.... nu var Liva også lille så hun brugte længe str. 50 og 56.
Nogle dage nåede hun at bruge 2 eller 3 sæt.... der blev gylpet og skidt udenfor. Især bodystockings blev der brugt rigtig mange af.

Men huske dog også at der sikker kommer en masse tøj i barselsgaver

Anmeld

18. februar 2010

smokin

TbCp skriver:

Jeg kan ikke huske præcis hvor meget jeg købte... men jeg havde RIGTIG meget.... nu var Liva også lille så hun brugte længe str. 50 og 56.
Nogle dage nåede hun at bruge 2 eller 3 sæt.... der blev gylpet og skidt udenfor. Især bodystockings blev der brugt rigtig mange af.

Men huske dog også at der sikker kommer en masse tøj i barselsgaver

Okay så det jeg har købt er ikke meget? Så går jeg ud og køber noget mere. haha!

Jeg tror det er fordi at jeg kan bilde min kæreste hvad som helst ind. Ja ja 30 par bukser er meget fint de skifter jo tøj ofte  men når han så hører noget fra andre, så stiller han spørgsmålstegn ved om vi nu får det brugt - og hvor skulle jeg vide fra om 5 sæt tøj er for meget. Jeg synes det virkede af lidt 

Anmeld

18. februar 2010

TbCp

Zette skriver:

Okay så det jeg har købt er ikke meget? Så går jeg ud og køber noget mere. haha!

Jeg tror det er fordi at jeg kan bilde min kæreste hvad som helst ind. Ja ja 30 par bukser er meget fint de skifter jo tøj ofte  men når han så hører noget fra andre, så stiller han spørgsmålstegn ved om vi nu får det brugt - og hvor skulle jeg vide fra om 5 sæt tøj er for meget. Jeg synes det virkede af lidt 

Ja jeg synes heller ikke 5 sæt tøj er nok.... må dog nok indrømme at den stak jeg havde var for meget! der var nogle sæt der kun blev brugt få gange, men bedre med for meget end for lidt ik

Anmeld

18. februar 2010

charlottekri

hm, nu skal jeg jo til at huske.. vi købte 5 bodyer, 2 natdragter og 2 sæt tøj... og det var faktisk ikke særlig længe hun brugte det... heldigvis fik vi så meget tøj i barselsgaver, at vi næsten ikke behøvede at købe tøj det næste år!!!!! så prøv at se om du kan beherske dig lidt  for der er jo ikke noget ved det hvis det næsten ikke bliver brugt, og desuden, så kan du jo altid købe noget mere efter fødslen

Anmeld

18. februar 2010

Liljesilas

Jeg venter selv en dreng, så ved ikke så meget endnu om det. Men alle mine mødre veninder har fortalt mig, at jeg ikke må købe ret meget og slet ikke i 50, da de måske slet ikke kan passe det, og hvis de kan, så måske kun i et par uger. Men det er meget forskelligt hvor store de er... Men jeg må indrømme at jeg har svært ved at lade være, og har allerede købt en del Men tror bare det bedste er at købe i større størrelser hvis man ikke kan lade være, lige som mig. Min veninde sagde jeg i stedet skulle bruge nogle penge på legetøj Men om ikke andet, så held og lykke med det.

Hilsen Maya

Anmeld

18. februar 2010

lion

Jeg havde godt med tøj, fordi jeg som dig ikk kunne lade være med at købe noget.

Denne gang har vi selv kun købt 1 sæt, men jeg har fra Cassandra af det en dreng kan bruge, og jeg har fået tøj af 3 forskellige til Julius, så vi har et hel puslebord fyldt med tøj fra 50-80.

Men jeg vil sige hvad andre sagde til mig omkring 14 sæt tøj i str. 50/56 og måske lidt i 62. Hvis det er en pige kan du nok bruge 50 lidt længere. Cassandra brugte det ca 1 mdr men hun startede på 4330gr.

Anmeld

18. februar 2010

smokin

mayapigen skriver:

Jeg venter selv en dreng, så ved ikke så meget endnu om det. Men alle mine mødre veninder har fortalt mig, at jeg ikke må købe ret meget og slet ikke i 50, da de måske slet ikke kan passe det, og hvis de kan, så måske kun i et par uger. Men det er meget forskelligt hvor store de er... Men jeg må indrømme at jeg har svært ved at lade være, og har allerede købt en del Men tror bare det bedste er at købe i større størrelser hvis man ikke kan lade være, lige som mig. Min veninde sagde jeg i stedet skulle bruge nogle penge på legetøj Men om ikke andet, så held og lykke med det.

Hilsen Maya

jeg har kun købt meget lidt legetøj da de, de første par måneder ikke leger så meget igen med legetøjet. Jeg synes at et aktivitetstæppe er vigtigst, og så har jeg købt en bamse der gengiver lyden indenfra maven og en fået en bamse der spiller når man trækker den i halen.. men tænker at legetøj, det kan jeg sku altid købe... 

Jeg synes derimod det vil være synd at stå med et nyfødt barn og så ikke have nok tøj, så jeg tror jeg køber meget mere... og så må jeg bare lære det på den hårde måde

Anmeld

18. februar 2010

Pige2009

Jeg havde 5 bodyer, 2 natdragter, 2 sæt tøj i str. 50, og 5 bodyer, 1 natdragt samt 2 sæt tøj i str. 56. Da min datter var 4200 og 55 cm ved fødslen startede hun i en 56, så vi nåede aldrig at bruge det tøj i str. 56

K.h. Linda

Anmeld

18. februar 2010

Pige2009

mayapigen skriver:

Hilsen Maya

Ja, min datter startede i str. 56, så alt tøj i str. 50 ligger ubrugt hen, og 56 kunne hun kun passe i 2 uger. Min datter fik også en masse tøj i str. 62, da hun blev født.

Jeg ville ikke bruge penge på legetøj, da der går lang tid inden de har glæde af de. De første par måneder har de allermest brug for mor og far. Jeg kan dog anbefale et aktivitetstæppe og et par figurer fra bl.a. Lamaze med knitrelyde til at hænge på kalechen i barnevognen, som baby kan kigge på.

Se iøvrigt også denne tråd:
https://www.baby.dk/debat/38977pi2/boern-03-aar/toej-til-nyfoedt.aspx#GoToMessage

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.