tøj til nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

Nova's mor

Vi venter en pige 12 juni og vi har købt mest i 56, også havde jeg tænkt mig at bestille en startpakke gennem HM på nettet, også nogle bodyer i str. 50. Det må være det, mangler vi noget, kan man jo købe det, når barnet er kommet, i stedet for at ende ud med, at have en masse tøj barnet alligevel ikke kan bruge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

bredkjaer1

Præcis, pas på med at købe for meget i én størrelse, igen selvom det er svært Havde købt en masse i 62 men den størrelse 'sprang' min pige let og elegant over. -Hun brugte det ikke i meget mere end en uges tid, så stod med godt 20 sæt  der aldrig havde været på og resten, var brugt en enkelt gang. Trist, men dejligt at hun vokser og bliver stor

Mht sommertøj, så forhørte jeg mig ved et par veninder, som fik sommerbørn, den ene havde hovedsageligt brugt stømpebukser og bodyer sommeren igennem, og den anden talte meget varmt for heldragter i tynd bomuld, da de helt små ikke må få sol. Disse dækker, men lader barnet 'ånde'.. Hun roste i sær dem fra halling, da de fås med smukt 'hul'mønster.. Håber det kan hjælpe

Anmeld

15. februar 2010

Cris

Jeg havde købt 7 eller 8 natdragter. Så nogle som kan knappes helt af. Det er så svært at give tøj til nyfødte synes jeg, at jeg har valgt så nogle indtil de blev lidt størrer. Jeg købte str.50 og ja, de vokser hurtigt fra den, måske 5 eller 6 uger. Men jeg har ikke haft lyst at de skulle svømme i tøjet... Og de skulle vaskes hele tiden for enten blev de gylpet eller der kom så nogle ammebæ bomber über alles :-D

Anmeld

15. februar 2010

JustAnotherName

Begge mine brugte str. 50 i starten.

Men den første tid vokser de hurtigt, så der er ingen grund til at have OVERDREVET meget i de helt små størrelse.

Str. 56 blev dog brugt LÆNGE med nummer to herhjemme.
Hun er knap 9 måneder nu, og bruger stadig "kun" str. 68.

Nummer to barn hoppede næsten direkte fra str. 56 til str. 68
- Størrelse 62 blev kun brugt i MEGET KORT tid. Hvorimod storesøsteren brugte 62 i lang tid, men voksede hurtigt i størrelse 68.

Så der er ingen børn der er ens, og de vokser bare som ukrudt mens de er helt små. Og det er på helt forskellige tidspunkter, at de tager disse ryk. Så det kan være svært at sige noget på forhånd, om hvor længe de bruger de forskellige størrelser...

Men hav hellere en del i str. 56 til nyfødt ....så kan de enten passe det med det samme, eller hurtigt vokse sig store nok til det.
Det er ærgeligt at have købt en masse i str. 50, hvis de så allerede er for store til det, når de kommer ud eller efter en uge.

Anmeld

16. februar 2010

Pige2009

Min datter Laura startede i en 56, som hun passede i omkring 2 uger. Str. 62 passede hun i ca. 1½ måned. Så hun gik over i en 68, da hun var 2 mdr. og nu bruger hun 68/74 i en alder af knap 4 mdr.

Jeg har en meget lang og slank datter, så derfor er mit eksempel nok lidt ekstremt og ikke normen Derfor ville jeg alligevel være lidt påpasselig med at købe tøj i str. 50. Som Lauras far sagde da hun blev i klædt en sparkedragt i str. 50 ved fødslen: "Ja, den kan du passe de næste 2 timer." 

Mit råd er at købe et sæt eller 2 i str. 50, og så 3-4 sæt i 56, for man får som regel SÅ meget tøj i enten 56 eller 62 af familie og venner, når man føder.

K.h. Linda

Anmeld

16. februar 2010

SpunkenJo

Sove, hygge, putte -tøj er det vigtige.... syns jeg

Så her har min dreng altid (som base) og det er uanset sommer/vinter dette på:
bleunderbuks
Body UDEN ærmer (som undertøj/trøje)
Strømpebukser
Langærmet body (som han slipper for, når det virkelig er vamt, eller som nu hvor han har feber...)

Så har han en heldragt, eller et par bukser ovenpå lige for tiden....

Carl er født for tidligt, så han brugte str. 40-44 i et godt stykke tid, ligesom han har gjort med str. 50-56.

Tror at du ska holde dig til str. 56. Hellere det er lidt for stort, og du har glæde af det i lidt længere tid, end at der kastes for mange penge på lækkert tøj i str. 50, du måske slet ikke når at bruge....

Knus Jo 

Anmeld

16. februar 2010

SHERO

Jeg havde købt lidt i 50, da jeg havde fået at vide jeg ville få en stor baby, men da han blev født var han skudt 1500g over hvad han i virkeligheden vejet, så havde slet slet ikke nok tøj i størrelse 50, så måtte sende min mor i mødrehjælpens genbrugs og købe en masse... :-D Han bruger stadig 50 og er 4 uger, men nu svømmer han ikke i en 50 mere... :-)

Anmeld

16. februar 2010

FruEllingsen

Tak for alle jeres gode svar

Det er rart at have en ide om hvad man skal købe, så man ikke får købt alt for meget. hihi..

Anmeld

16. februar 2010

MorTilGustav

Tullen85 skriver:

Jeg havde købt lidt i 50, da jeg havde fået at vide jeg ville få en stor baby, men da han blev født var han skudt 1500g over hvad han i virkeligheden vejet, så havde slet slet ikke nok tøj i størrelse 50, så måtte sende min mor i mødrehjælpens genbrugs og købe en masse... :-D Han bruger stadig 50 og er 4 uger, men nu svømmer han ikke i en 50 mere... :-)

Hey! Hvor er det lige man finder Mødrehjælpens genbrug her i Århus?

Anmeld

17. februar 2010

TbCp

Liva havde en lille smule tøj i str 44 og meget i str 50. Str.50 svømmede hundog i i starten så det brugte hun et par måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.