Hvad og hvormeget tøj købte I til jeres små fnug FØR fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

smokin

lion skriver:

Jeg havde godt med tøj, fordi jeg som dig ikk kunne lade være med at købe noget.

Denne gang har vi selv kun købt 1 sæt, men jeg har fra Cassandra af det en dreng kan bruge, og jeg har fået tøj af 3 forskellige til Julius, så vi har et hel puslebord fyldt med tøj fra 50-80.

Men jeg vil sige hvad andre sagde til mig omkring 14 sæt tøj i str. 50/56 og måske lidt i 62. Hvis det er en pige kan du nok bruge 50 lidt længere. Cassandra brugte det ca 1 mdr men hun startede på 4330gr.

Okay jeg kan se jeg skal ud og handle endnu mere  ej jeg tager det i etaper. Jeg har fx idag købt sokker og strømpebukser + en bluse jeg har ledt længe efter. Jeg ville gerne have en hvid bluse med flæser foroven og jeg kunne simpelthen ikke opstøve den nogen steder. Men så idag, så var den der pludselig... og så må man jo købe den. 

Det næste jeg skal koncentrere mig om er nok bodyer og nattøj. jeg tænker måske 2-3 natdragter og så en masse bodyer. Det er helt sikkert også realistisk at købe noget der er større fordi alle sikkert køber tøj. Jeg stod bag en dame idag der sagde "eeeej hvor er du heldig du er gravid, jeg går simpelthen og prøver at finde på undskyldninger for at købe babytøj" hun var bare bidt af det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

MorTilGustav

Det er jo utrolig forskelligt hvor store de små pus er når du ankommer, så det er svært at sige hvor stort tøjet skal være på forhånd. Jeg købt tre kasser brugt drengetøj for 300 kr så der var lidt af hvert i mange forskellige størrelser. Super lækkert! 
Min søn var 3070 gram og 51 cm og vi brugte str 50 og 56 i pænt lang tid synes jeg

Anmeld

18. februar 2010

Liljesilas

Zette skriver:

jeg har kun købt meget lidt legetøj da de, de første par måneder ikke leger så meget igen med legetøjet. Jeg synes at et aktivitetstæppe er vigtigst, og så har jeg købt en bamse der gengiver lyden indenfra maven og en fået en bamse der spiller når man trækker den i halen.. men tænker at legetøj, det kan jeg sku altid købe... 

Jeg synes derimod det vil være synd at stå med et nyfødt barn og så ikke have nok tøj, så jeg tror jeg køber meget mere... og så må jeg bare lære det på den hårde måde

Jeg er nok ligesom dig, for det er for svært at lade være, og så gidder jeg bare ikke ud den første tid, når babyen er kommet. Så vil man heller nyde den nye tid sammen.

Anmeld

18. februar 2010

Lullaby

Tja, vi havde ALT inden den lille kom. Tror ikke vi manglede noget tøj de første 3 mdr. Men så blev hun jo en fed prop og så manglede vi i større str.

Men de bruger jo ca 2 bodyer om dagen, strømper/strømpebukser, natdragt og et sæt alm. tøj så det krævede en del

Men Bella startede i str. 48 (altså pre-mature) og Yazze i str. 50

Anmeld

18. februar 2010

DK

Jeg kan ikke huske præcis hvor meget jeg havde købt, men jeg havde i alt fald slet ikke købt nok.

Kirstine var så også udpræget gylpe barn, så jeg tror vi skiftede tøj på hende 4-5 gange hver dag... Altså både bluse og body blev bare helt gennemblødt, og tit løb det også ned over bukser med mere som så også skulle skiftes. Så vi vaskede alt hendes tøj HVER dag, og det var faktisk ret træls at skulle håbe at det vaskede kun nå at tørre inden hun skulle skiftes igen!

Jeg tror at jeg til mit næste barn vil købe som du har gjort nu, men så også liiige købe 5-6 natdragter med fødder og bodyer ekstra som barnet kan have på når vi er hjemme og ikke skal nogen steder... Og så håbe vi får masser af tøj gaver!! 

Anmeld

18. februar 2010

Anne85

Lad vær med at køb noget i 50... Det er slet ikke sikkert dit barn kommer til at passe det. Min søn brugte 56 fra start og 62 efter en måneds tid. Jeg købte ALT for meget sidste gang... jeg tror jeg ville råde dig til at købt 7 sæt eller sårn noget i 56. Du får garanteret en masse i gave... Og er det et lille nips du føder må du sende manden ud og købe lidt i 50! Meeen når det så er sagt så ved jeg hvordan det er... Jeg kan slet ikke styre mig når jeg ser det fine pige tøj i butikkerne

Anmeld

18. februar 2010

LouiseNielsen

Hejsa Smukke!

Lad være med at køb for meget i str 50... Det er spild af penge! Ved godt hun måske i starten vil passe det, men det er måske en uge eller to, også går hun over til str 56... Også hellere du køber lidt mere af det, også det er lidt for stort til at starte med....

Jeg har jo en del fra Nicklas, har lige været inde og tælle hvad jeg har!

14 Bodyer (Bruger de meget den første stk tid, fordi aff ofte er meget tynt og kan løbe ud af bleen)

7 Par bukser

6 Sparkedragter

3 Heldragter

12 Bluser

8 Natdragter/nattøj

9 Par strømper....

Hmmm jeg har vist rigtig meget, for det er fra str 50 til 62 og har endnu mere til at ligge fra str 62 til 74, også igen fra str 74 og op... Phuu!! Noget af det jeg fandt frem fra Nicklas havde jeg ikke engang brugt til ham, så det bliver brugt denne gang!

Jaa, også får man jo nok også i barsels gave. Jeg har i hvert fald fået besked på fra bedstemødrene at nu skal jeg ikke selv købe mere tøj, for de vil også kunne købe!

Anmeld

19. februar 2010

smokin

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Smukke!

Lad være med at køb for meget i str 50... Det er spild af penge! Ved godt hun måske i starten vil passe det, men det er måske en uge eller to, også går hun over til str 56... Også hellere du køber lidt mere af det, også det er lidt for stort til at starte med....

Jeg har jo en del fra Nicklas, har lige været inde og tælle hvad jeg har!

14 Bodyer (Bruger de meget den første stk tid, fordi aff ofte er meget tynt og kan løbe ud af bleen)

7 Par bukser

6 Sparkedragter

3 Heldragter

12 Bluser

8 Natdragter/nattøj

9 Par strømper....

Hmmm jeg har vist rigtig meget, for det er fra str 50 til 62 og har endnu mere til at ligge fra str 62 til 74, også igen fra str 74 og op... Phuu!! Noget af det jeg fandt frem fra Nicklas havde jeg ikke engang brugt til ham, så det bliver brugt denne gang!

Jaa, også får man jo nok også i barsels gave. Jeg har i hvert fald fået besked på fra bedstemødrene at nu skal jeg ikke selv købe mere tøj, for de vil også kunne købe!

jeg har købt 3 ting i 50 tror - kun af den årsag at det ikke var der i 56 og jeg ville have det 

Jeg vil bare så nødigt stå med en baby og for lidt tøj, har ikke købt så mange bodyer fordi jeg ikke har tænkt over det.... men det kan jeg jo heldigvis nå endnu.

Anmeld

19. februar 2010

saxa

Ved ikke hvor meget jeg købte - men det var ihvertfald meget.. Fik også en del af mine forældre og svigerforældre.. Sys det var sååå hyggeligt at købe baby tøj..

Anmeld

19. februar 2010

smokin

saxi skriver:

Ved ikke hvor meget jeg købte - men det var ihvertfald meget.. Fik også en del af mine forældre og svigerforældre.. Sys det var sååå hyggeligt at købe baby tøj..

det er dejligt - bare at købe sokker er hyggeligt. og synes ikke det er hyggeligt at købe sokker til mig selv - så det er meget surrealistisk at blive begejstret for babysokker haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.