barsel på pædagogudd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

Sara.

mor_sabina skriver:

Hej jeg følger lidt med på sidelinjen, da je planlægger graviditet med termin til feb, så det passer med at jeg skipper 1. løn o så kun springer 1 sem over.

Men kan praktikken godtages hvis vi nu planlagde graviditeten til august så jeg når 1. løn (og dermed går fra i juli)?

Man skal ha været i praktik 3 mdr (barnets sygedag, egne sygedage, indkald osv tæller ikke med) blive godkendt af praktikstedet, bestå 2/3 dels mødet, bestå en eksamens opgave.... Så hvis du starter i praktik til feb. og så har termin i august så skal du jo gå fra til juli og der skulle du gerne ha nået det hele så det kan godt lade sig gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Sara.

saxi skriver:

Jeg går også på pæd.udd. Og var på barsel fra 15.april 08 og et år frem. Jeg stoppede i slutningen af 5.semester - og var kun berettiget su under barsel. Og absolut ikke andet. Fik afvide at hvis jeg nøjedes med ½års barsel kunne jeg få dobbeltklip under barselen, ellers ikke..

5 semester er man i skole og er derfor kun berettiget til su

Anmeld

25. februar 2010

Mette - mor til Gustav og Marcus

Jeg går også på pædagog uddannelsen og startede i praktik d. 1/8-09 og havde termin 21/2-10 (han er dog ikke kommet ud endnu). Jeg fik af vide at jeg skulle have været i praktik min. 4 mdr. før jeg skulle regne med at blive godkendt for så var de sikker på jeg havde lært det jeg skulle i den 1. lønnet praktik. Jeg fik af vide jeg kunne gå fra 8 uger før da jeg var i praktik i en offentlig institution. Jeg valgte at gå fra d. 12/01-10 dvs. ca. 6 uger før termin. Jeg får barselspenge fra kommunen, men kunne også vælge at få fra SU-styrelsen da jeg skulle have været tilbage på skolen d. 1/2-10 (man skal jo ikke gå fra før termin hvis man ikke vil). Jeg valgte så at gå fra før praktikken var slut så jeg kunne få fra kommunen.

Anmeld

25. februar 2010

saxa

lærkes_mor skriver:

5 semester er man i skole og er derfor kun berettiget til su

Ja ja.. Har heller ikke nævnt andet.. Jeg gik på barsel lige inden 2.løn.

Anmeld

25. februar 2010

Sara.

saxi skriver:

Ja ja.. Har heller ikke nævnt andet.. Jeg gik på barsel lige inden 2.løn.

nå nå okay, så læste jeg forkert...

Anmeld

25. februar 2010

trine1989

mor_sabina skriver:

Ja den lønnede praktik er 3. sem. Og jeg startede her til feb. Så når forhåbentlig at gennemføre to semestre så gå på barsel i feb og så springe et semester over, og hoppe på igen i aug/sep.

Jeg synes at have regnet mig frem til at det ville være den optimale plan

hehe det er nogenlunde det samme som vores plan jeg skal bare først starte til september

men det er bare lidt svært synes jeg at få til at passesammen det hele

man blir jo ikke lige gravid i første forsøg

Anmeld

25. februar 2010

trine1989

lærkes_mor skriver:

Hvis du har termin sep / okt tror jeg ikke der er nogen praktik steder der vil ha dig da du så går fra nærmest inden du starter jo.....

Og nej man skal "bare" ha fuldført 3 mdr, bestå sine læringsmål, 2/3 dels mødet, en eksamens opgave og så skal praktik stedet selvf. sige god for at du er godkendt...

Kan godt forstå du er træt af at skulle planlægge... tror måske bare du skal ta det som det kommer (selvomdet er svært) og så finde ud af til den tid hvordan det kommer til at hænge sammen

nej det kan du self ha ret i, havde jeg ikke tænkt på

okay 3 mdr lyder da rigtig fedt ...

tror måske bare vi holder os til planen det er jo heller ikke sikkert at det lykkedes indenfor det første halve år

men man kan jo krydse fingre 

det værste er bare at vi sidder i hus og jeg vil meget gerne være sikker på vores økonomi under barselen 

Anmeld

25. februar 2010

trine1989

Mette - termin 21/2-10 skriver:

Jeg går også på pædagog uddannelsen og startede i praktik d. 1/8-09 og havde termin 21/2-10 (han er dog ikke kommet ud endnu). Jeg fik af vide at jeg skulle have været i praktik min. 4 mdr. før jeg skulle regne med at blive godkendt for så var de sikker på jeg havde lært det jeg skulle i den 1. lønnet praktik. Jeg fik af vide jeg kunne gå fra 8 uger før da jeg var i praktik i en offentlig institution. Jeg valgte at gå fra d. 12/01-10 dvs. ca. 6 uger før termin. Jeg får barselspenge fra kommunen, men kunne også vælge at få fra SU-styrelsen da jeg skulle have været tilbage på skolen d. 1/2-10 (man skal jo ikke gå fra før termin hvis man ikke vil). Jeg valgte så at gå fra før praktikken var slut så jeg kunne få fra kommunen.

Jeg håber lidt at det kommer til at passe med at jeg skal gå fra i starten af første lønnet praktik og derved få barseldagpenge...

må jeg være så fræk at spørge om hvad du får fra kommunen?

Anmeld

26. februar 2010

mor_sabina

trine1989 skriver:

hehe det er nogenlunde det samme som vores plan jeg skal bare først starte til september

men det er bare lidt svært synes jeg at få til at passesammen det hele

man blir jo ikke lige gravid i første forsøg

Ja det er jo lige det, med at få det passet ind. Men jeg tror også at det er den beste løsning for os herhjemme

Held og lykke til jer

Anmeld

26. februar 2010

LinLin

Det lyder da til jeg har snydt mig selv for nogle penge... Var i 2. lønnet feb-juli 2006. Havde termin 17.september . Men tjekkede overhovedet ikke om jeg kunne få dagpenge (har aldrig sat mig ind i sådan noget!) - det lyder det jo til jeg kunne have fået. Hmm... Linda må lære at undersøge sådan noget ordentligt!!!

(-Arbejdede i øvrigt som vikar frem til 14. aug. og fødte 15 dage før tid - 2. september - lige 2½ uge "forbarsel" )

- undskyld mit indlæg ikke er et svar på nogens spørgsmål!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.