barsel på pædagogudd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.606 visninger
33 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

trine1989

hej i skønne piger

håber i kan hjælpe mig lidt her. mig og kæresten er ved at planlægge hvornår vi skal igang med projekt baby.

jeg starter på pæd. udd til september (forhåbentlig) og vi snakker om at starte med projektet til november.

læste om en der kunne få barseldagpenge pga elevlønnen uden at være helt startet på elevpladsen? kan det passe? tænker mere hvis nu jeg har termin i sep. så når man jo ikke rigtig at starte?

det er lidt indviklet men håber i kan komme med nogle gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg læser selv til pædagog, og skal på barsel til juni, og et år frem. I det år er jeg kun berretiget til SU.

Du kan ikke få elevløn når man læser til pædagog.

Anmeld

17. februar 2010

trine1989

Mathildesmor skriver:

Jeg læser selv til pædagog, og skal på barsel til juni, og et år frem. I det år er jeg kun berretiget til SU.

Du kan ikke få elevløn når man læser til pædagog.

hej mathildesmor

jeg tror måske der så er forskel på de forskellige skoler i landet da jeg i jelling vil komme til at have 2 semestre på elevløn og en af 22 uger som ikke er elevlønberretiget.

knus trine

Anmeld

17. februar 2010

CRS

Mener du de to semeste hvor man er i lønnet praktik og får løn evt?

Jeg går på pæd. uddannelse i Århus og er på barsel fra marts og så til feb. 2011..... på su også.....

Anmeld

17. februar 2010

Sara.

hov det mig der lige har svaret... men fra mandens profil....

Anmeld

17. februar 2010

Sofus

Hei Trine jeg er helt ny her og faktisk helt tilfældig jeg kom over denne side. jeg sidder nemlilg og er ved at skrive opgave til den muntlige eksamen i pædagogik på 7 semester af pædagog udannelsen. Beklager hvs der skulle være skrivefejl, jeg er norsk og meget trætt lige nu. men ville bare fortælle hvad jeg har fået af su og barseldagpenge.

Jeg var i praktik august 2006 til jan 2007 og fikk min datter dec 2006. Jeg fikk da dobbel su i et år og barseldagpenge i de uger vi er berettiget men regnet ud fra at jeg fikk lønn i min praktik. Jeg har gjort det samme igen da jeg fikk en sønn i min 2 praktik. Det er godt økonomisk at tage en praktik periode først men vær forberedt på at det kan blive hordt. Jeg var heldig med begge graviditeter at jeg fikk min praktik godkendt og fik gå 1 mnd fra før tid.

håper dette ga lidt mening ellers er du meget velkommen til at spørge ind til det. kan jo være jeg kan være lid til hjelp

held og lykke

Anmeld

17. februar 2010

trine1989

lærkes_mor skriver:

hov det mig der lige har svaret... men fra mandens profil....

ja hvis jeg starter 1. semester i september og skal på barsel sidst i 2. semester/ starten af 3. semester.

3. semester er lønnet praktik

da man jo også har lidt ferie (går jeg ud fra) inden 3. semester..får jeg så barseldagpenge hvis barselen er i september eller er det stadig su?

Anmeld

17. februar 2010

Sara.

Så er jeg med

Jamen jeg blev gravid liiiiige inden jeg startede i min første lønnet praktik. Og måtte dog gå på barsel fra 1 feb, hvor jeg så sku tilbage i skole igen. (men blev sygemeldt og har været sygemeldt i feb mdr på su så går derfor på barsel fra 1 marts)

Men... Jeg har en veninde som fødte i december (som også var i praktik) og mener hun er på barselsdagpenge indtil hun skulle have startet i skole igen (1 feb) hvor hun så går videre på barsel på su....

Når man er på barsel på su får du 12 ekstre su klip som du kan vælge at fordele over et år (et klip pr mdr) eller evt et halvt år (to klip pr mdr) Jeg vælger 11 mdr (10 mdr med et klip og 1 mdr med dobbelt klip).

Håber det er til at forstå lidt svært at forklare......

Anmeld

17. februar 2010

trine1989

Sofus skriver:

Hei Trine jeg er helt ny her og faktisk helt tilfældig jeg kom over denne side. jeg sidder nemlilg og er ved at skrive opgave til den muntlige eksamen i pædagogik på 7 semester af pædagog udannelsen. Beklager hvs der skulle være skrivefejl, jeg er norsk og meget trætt lige nu. men ville bare fortælle hvad jeg har fået af su og barseldagpenge.

Jeg var i praktik august 2006 til jan 2007 og fikk min datter dec 2006. Jeg fikk da dobbel su i et år og barseldagpenge i de uger vi er berettiget men regnet ud fra at jeg fikk lønn i min praktik. Jeg har gjort det samme igen da jeg fikk en sønn i min 2 praktik. Det er godt økonomisk at tage en praktik periode først men vær forberedt på at det kan blive hordt. Jeg var heldig med begge graviditeter at jeg fikk min praktik godkendt og fik gå 1 mnd fra før tid.

håper dette ga lidt mening ellers er du meget velkommen til at spørge ind til det. kan jo være jeg kan være lid til hjelp

held og lykke

hej

ja er lidt i tvivl  fik du barseldagpenge en begrænset periode? eller misforstår jeg det da du også skriver at du fik dobbelt su.

jeg vil gerne have barsel 1 år og håber på at gå fra til barsel sep. hvor praktikken også starter (hvis ikke det er august det ved jeg faktisk ikke)

håber så at jeg kan få barseldagpenge i hele barselen

Anmeld

17. februar 2010

Sara.

Sofus skriver:

held og lykke

Hvordan fik du dobbelt su i et år?

Var du så stadig studieaktiv?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.