barsel på pædagogudd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

trine1989

lærkes_mor skriver:

Så er jeg med

Jamen jeg blev gravid liiiiige inden jeg startede i min første lønnet praktik. Og måtte dog gå på barsel fra 1 feb, hvor jeg så sku tilbage i skole igen. (men blev sygemeldt og har været sygemeldt i feb mdr på su så går derfor på barsel fra 1 marts)

Men... Jeg har en veninde som fødte i december (som også var i praktik) og mener hun er på barselsdagpenge indtil hun skulle have startet i skole igen (1 feb) hvor hun så går videre på barsel på su....

Når man er på barsel på su får du 12 ekstre su klip som du kan vælge at fordele over et år (et klip pr mdr) eller evt et halvt år (to klip pr mdr) Jeg vælger 11 mdr (10 mdr med et klip og 1 mdr med dobbelt klip).

Håber det er til at forstå lidt svært at forklare......

hehe ja det er lidt svært at finde ud af...

Men hvis jeg forstår rigtigt nu så hvis vi bliver gravide 7/9/13 så terminen ligger i starten af den lønnede praktik så får jeg barseldagpenge ½ år og kan så få su det sidste ½ år? eller kan man der få dobbeltklip?

Synes godt nok det er svært alt sådan noget med barsel

Knus Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Sara.

trine1989 skriver:

hehe ja det er lidt svært at finde ud af...

Men hvis jeg forstår rigtigt nu så hvis vi bliver gravide 7/9/13 så terminen ligger i starten af den lønnede praktik så får jeg barseldagpenge ½ år og kan så få su det sidste ½ år? eller kan man der få dobbeltklip?

Synes godt nok det er svært alt sådan noget med barsel

Knus Trine

m0

Ved ikke om man skal have været ansat et vidst stykke tid for at kunne modtage dagpenge? det har jeg ikke helt styr på...

Det en jungle

Men for at bestå sin lønnet praktik skal man ha gennemført 3 mdr... og sygedage, indkald osv tæller ikke med i de 3 mdr........

Men det jo lidt svært at planlægge sin graviditet sån helt, men man kan jo altid gøre et forsøg Min passede jo meget godt, måtte gå fra 1 feb og der var min praktik også slut

Dog skal man være opmærksom på at man ikke har ret til at gå fra 8 uger før som pædagoger og mange andre ansatte når man er i praktik... men først når der er 4 uger til termin.....

Anmeld

25. februar 2010

trine1989

lærkes_mor skriver:

m0

Ved ikke om man skal have været ansat et vidst stykke tid for at kunne modtage dagpenge? det har jeg ikke helt styr på...

Det en jungle

Men for at bestå sin lønnet praktik skal man ha gennemført 3 mdr... og sygedage, indkald osv tæller ikke med i de 3 mdr........

Men det jo lidt svært at planlægge sin graviditet sån helt, men man kan jo altid gøre et forsøg Min passede jo meget godt, måtte gå fra 1 feb og der var min praktik også slut

Dog skal man være opmærksom på at man ikke har ret til at gå fra 8 uger før som pædagoger og mange andre ansatte når man er i praktik... men først når der er 4 uger til termin.....

okay jeg havde ellers regnet med at hvis terminen lå i sep-okt og praktikken er i september at jeg så kunne gå fra der tage 1 år barsel og så starte i praktik efter barsel?

troede man skulle have hele praktikken for at bestå... ?

Ih er så træt af hele tiden tage højde for det og det og det

synes godt nok at mit hoved er fyldt og træt af hele tiden udskyde...

Anmeld

25. februar 2010

Lunae

Hejsa!

Jeg er også pædagogstud og jeg tror desværre ikke, at det kan lade sig gøre, at få barselsdagpenge hvis du ikke er startet i praktik! Jeg blev gravid i aug og var sat til 5 maj. Praktikken strækker sig fra 1 feb til 31 juli, hvilket gjorde, at jeg ikke kunne nå at gennemføre min praktik, hvis jeg startede! Derfor var planen så, at jeg skulle gå fra allerede 1 feb og bare få su derfra. Jeg mistede dog barnet og det blev aldrig aktuelt!

Jeg er nu gravid igen og har termin d 26 aug. Jeg er i praktik og er derfor berettiget til barselsdagpenge, når jeg går fra!

Er ret overbevist om at du skal have været i praktik et stykke tid for at høre under dagpengereglerne!

Anmeld

25. februar 2010

mor_sabina

lærkes_mor skriver:

m0

Det en jungle

Hej jeg følger lidt med på sidelinjen, da je planlægger graviditet med termin til feb, så det passer med at jeg skipper 1. løn o så kun springer 1 sem over.

Men kan praktikken godtages hvis vi nu planlagde graviditeten til august så jeg når 1. løn (og dermed går fra i juli)?

Anmeld

25. februar 2010

saxa

Jeg går også på pæd.udd. Og var på barsel fra 15.april 08 og et år frem. Jeg stoppede i slutningen af 5.semester - og var kun berettiget su under barsel. Og absolut ikke andet. Fik afvide at hvis jeg nøjedes med ½års barsel kunne jeg få dobbeltklip under barselen, ellers ikke..

Anmeld

25. februar 2010

trine1989

Lunae skriver:

Hejsa!

Jeg er også pædagogstud og jeg tror desværre ikke, at det kan lade sig gøre, at få barselsdagpenge hvis du ikke er startet i praktik! Jeg blev gravid i aug og var sat til 5 maj. Praktikken strækker sig fra 1 feb til 31 juli, hvilket gjorde, at jeg ikke kunne nå at gennemføre min praktik, hvis jeg startede! Derfor var planen så, at jeg skulle gå fra allerede 1 feb og bare få su derfra. Jeg mistede dog barnet og det blev aldrig aktuelt!

Jeg er nu gravid igen og har termin d 26 aug. Jeg er i praktik og er derfor berettiget til barselsdagpenge, når jeg går fra!

Er ret overbevist om at du skal have været i praktik et stykke tid for at høre under dagpengereglerne!

det gør mig ondt at høre med din første graviditet

jeg har lige været inde på borger.dk og har faktisk fundet ud af at hvis man er beskæftiget 13 uger før barsel i mindst 120 timer er man berretiget til barseldagpenge

og da jeg skal på trainee pæd. kommer jeg til at arbejde 60 timer i ugen...

men jeg kan bare ikke finde hvor der står hvilken sats man får

Knus TRine

Anmeld

25. februar 2010

trine1989

mor_sabina skriver:

Hej jeg følger lidt med på sidelinjen, da je planlægger graviditet med termin til feb, så det passer med at jeg skipper 1. løn o så kun springer 1 sem over.

Men kan praktikken godtages hvis vi nu planlagde graviditeten til august så jeg når 1. løn (og dermed går fra i juli)?

bliver lige nødt til at spørge

hvilken semester skal du til at starte på siden din lønnet praktik starter til feb (3. sem??)

jeg skal først starte til sep. håber jeg i alt fald

Anmeld

25. februar 2010

mor_sabina

trine1989 skriver:

bliver lige nødt til at spørge

hvilken semester skal du til at starte på siden din lønnet praktik starter til feb (3. sem??)

jeg skal først starte til sep. håber jeg i alt fald

Ja den lønnede praktik er 3. sem. Og jeg startede her til feb. Så når forhåbentlig at gennemføre to semestre så gå på barsel i feb og så springe et semester over, og hoppe på igen i aug/sep.

Jeg synes at have regnet mig frem til at det ville være den optimale plan

Anmeld

25. februar 2010

Sara.

okay jeg havde ellers regnet med at hvis terminen lå i sep-okt og praktikken er i september at jeg så kunne gå fra der tage 1 år barsel og så starte i praktik efter barsel?

troede man skulle have hele praktikken for at bestå... ?

Ih er så træt af hele tiden tage højde for det og det og det

synes godt nok at mit hoved er fyldt og træt af hele tiden udskyde...

Hvis du har termin sep / okt tror jeg ikke der er nogen praktik steder der vil ha dig da du så går fra nærmest inden du starter jo.....

Og nej man skal "bare" ha fuldført 3 mdr, bestå sine læringsmål, 2/3 dels mødet, en eksamens opgave og så skal praktik stedet selvf. sige god for at du er godkendt...

Kan godt forstå du er træt af at skulle planlægge... tror måske bare du skal ta det som det kommer (selvomdet er svært) og så finde ud af til den tid hvordan det kommer til at hænge sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.