Vildt nervøs for at sprække.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

Nanna1985

Jeg gik i stykker indenvendig, dog ikke ret meget.. 4 sting på den ene side og 3 sting på anden side...

Det gælder om at lytte og gøre hvad du får besked på og lad din krop gøre arbejde og arbejd med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

DKA

Jeg fik intet mod smerter da jeg havde bedt om at føde helt naturligt (nu skal det lige siges at min fødsel var meget let og kort ) -- Fik to sting og opdagede ikke jeg var sprækket før min JM sagde hun lige skulle sy, hvilket jeg heller ikke sys var slemt..

Det jeg husker som det værste var at komme på toilet efter, noget der hjalp mig, når jeg ikke kunne komme ind under bruseren, var at tage et bind og ligesom presse det op mod huden mens man tisser (sådan at man ligesom tisser ned i det, håber du forstår, lidt svært at forklare) det hjalp hvertfald mig så det ikke sviede nær så meget  

for at din fødsel bliver ligeså let som min

Knus line (Der fødte Amalie på 4430 gram og 54 cm på 3timer og 40 min fra første ve )

Anmeld

18. februar 2010

Berg

Lidt statestik:

80 % af alle 1.gangs fødende sprækker og 50 % af alle 2. gangs fødende sprækker ( som regel de samme der gjorde 1. gang)

Jeg sprak selv ved begge mine fødsler formentlig fordi det gik vanvittigt stærkt. Jeg syntes selv det var det værste ved fødslen både imens det stod på og efterfølgende både fysisk og psykisk, men jeg er også lidt mærkelig.

Anmeld

18. februar 2010

gabriellasmor skriver:

øj jeg var også bange. meget endda

men sjovt nok.. jeg sprækkede ikke men min indre skamlæbe røg næsten helt af. den blev simpelthen reven af, da jeg pressede hende ud. men jeg mærkede det IKKE. pressefasen husker jeg som det dejlige for der lå man ikke i udvidelsesveerne og led for sig selv. der arbejder man. så jeg tvivler på du mærker noget. smerterne før det er så kolosale at en sprækning bare er en kildre fornemmelse (hvis man opdager det)

ps. 80%sprækker på hospital. 20% sprækker ved hjemmefødsel.

så det gælder om at følge vejledningen og "slappe"af

Åhh gud nej en historie!!!

Det var jeg ik lige blevet advaret om kunne ske!? 

Stine 29+1

Anmeld

19. februar 2010

Tina2

Jeg sprækkede 1. gang. Min datter var stjernekigger og jeg havde presseveer i næsten 2 timer. Jeg sprækkede ned til røven, men heldigvis ikke længere!!! Det var det første jeg spurgte om, da hun sagde jeg skulle syes- om ringmusklen var ok, og det var den heldigvis....

Mærkede overhovedet ikke jeg sprækkede og fik noget bedøvelse da jeg skulle syes...

2. gang fødte jeg i vand, hvilket i sig selv også hjælper en del på ikke at sprække, men jeg var også meget fokuseret på ikke bare at presse igennem, men virkelig mærke efter hvad min krop gjorde selv, og det er jo meget!!!! :-) Så jeg fødte faktisk en stor knægt på knap 5 kg i 4 presseveer (8 min) UDEN at sprække overhovedet....!

Så lyt til din krop, den arbejder virkelig fantastisk under en fødsel... Og pas på ikke bare at presse igennem, men lyt til din JM....

Anmeld

20. februar 2010

Bare mig..

Tusind tak fo5r alle jeres svar. Det hjælper virkelig, for nøjh hvor jeg godt nok frygter det meget

Endnu engang tak.

Anmeld

20. februar 2010

Mira0911

Jeg sprækkede... Og kunne intet mærke da det skete...  Da jeg skulle syes, fy for pokker det gjorde ondt, selvom jeg var bedøvet...

Jeg frygtede den første tisse tur og første gang jeg skulle af med afføring.. Jeg turde ikke komme af med det... Var så bange for at det skulle gå op igen...

Anmeld

20. februar 2010

LivasMor

Årh hvor jeg dog forstår dig og føler med dig.

Allerede da jeg blev gravid var jeg skrækslagen. Jeg har altid frygtet graviditet, fordi jeg altid har haft en KÆMPE skræk for at føde. Alle 9 måneder af min graviditet, gik jeg og spekulerede, hvad nu hvis jeg går i stykker, hvad nu hvis det gør ondt osv. (du kender sikkert rumlen selv).

Jeg fødte Liva d. 11/9-2010 og jeg var SÅ bange. Min fødsel gik forholdsvis hurtigt. Liva kunne ikke komme ud, blev taget med kop, som i første forsøg sprang af pga. defekt kop og derfor blev hun trukket ud af mig med en ny kop efterfølgende. Jeg sprang.... Meget faktisk. Men jeg mærkede det ikke overhovedet og jeg fødte UDEN bedøvelse overhovedet..

Det lyder helt skørt og jeg ville heller ikke selv tro det hvis jeg ikke havde prøvet det. Men det er så sandt som det er sagt - og jeg er oven i køber en piveskid

Jeg havde verdens dejligste jordemoder/sygeplejerske, som efter min fødsel brugte godt en time på at sy mig sammen igen, jeg fik 3 små stik som føltes som et lille niv og resten mærkede jeg ikke. Hun gjorde meget ud af at fortælle mig at det var vigtigt jeg rettede henvendelse hvis jeg følte gener eller følte mig forkert dernede. Men ærligt så mærker jeg det ikke, og det kan heller ikke ses.
Den første uges tid er den værste og burde være det, som du frygtede mest, da man ikke kan tisse uden det svider så frygteligt...

I øvrigt bruges lattergas ikke som smertelindring, det har ingen effekt på smerter i det omfang, men det får kroppen til at slappe af og giver ro mellem veerne og hjælper en til at tænke og gøre hvad man bliver bedt om under veerne.. hvorvidt det bruges mere eller ej ved jeg dog ikke

Lykke til med det hele herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.