Vildt nervøs for at sprække.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2010

bagger26

Jeg sprækkede en del ved fødslen af min den første, det hele gik meget stærkt.. Men kunne overhovedet ikke mærke da det skete, troede faktisk ikke jeg var sprækket.. Men det var jeg, det tog en læge 45min-1 time at sy bagefter, var spærkket indvendigt.. Jeg fik lagt lide bedøvelse, og kunne ikke mærke da den blev lagt eller da lægen syede.. Jeg fik smerte stillende i dagene bagefter, men det var ikke fordi det gjorde sindsygt ondt, var bare en del øm..

Jeg har termin her d. 4 mart, og at sprække igen er ikke noget jeg frygter.. Selvom jordemoderen siger, at jeg sikkert ikke gør det, nu hvor jeg har født engang før, men hvis jeg gør.. ja så tager vi det med også..

Det er ikke noget du skal frygte i hvert fald..

Knus Christine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

LISBETH:-)

marikka skriver:

Puha hvor er jeg glad for i siger det er det mindste af det. Jeg er VIRKELIG bange for det. Ja og så det der med at blive klippet.  jeg kan blive helt dårlig ved tanken om at jeg måske sprækker eller skal klippes.

Da jeg var gravid sidste gang, fik jeg det også helt dårligt hver gang nogen snakkede om at blive klippet.

Jeg havde en meget meget dårlig fødsel og jeg både sprækkede og blev klippet (blev syet med 32 sting) og jeg var ikke bedøvet da de klippede mig, fordi det skulle gå meget stærkt. De klippede i en meget kraftig ve, og jeg opdagede intet. Fandt faktisk først ud af at de havde klippet da de fortalte det bagefter. Selvom jeg blev syet med 32 sting, synes jeg ikke det gjorde ondt på nogen måde (var bedøvet) det var højest lidt ubehageligt, men nok mest fordi jeg synes at nu havde de pillet nok ved mig.

Jeg synes det værste var bagefter, når man skulle på toilettet.

Lisbeth

Anmeld

17. februar 2010

Halbschön

Hej Marikka...

Puha, kender godt din frygt, den sad jeg også med inden jeg skulle føde. Men tro mig.. Når du ligger på briksen med presseveer, så glemmer du ALT om det.. Så har du bare i tankerne at det barn skal ud NU! Lige inden hovedet kom følte jeg at det hele sprækkede - men da hovedet kom ud var det en hel lettelse.. Da så resten af kroppen skulle ud... Der var jeg virkelig sikker på at jeg var gået i stykker fra ende til anden, fordi at min søn lå med den ene arm oppe over hovedet plus at jm havde BEGGE sine hænder inde i mig, for at hjælpe ham ud da jeg pressede...

Og ved du hvad.... Jeg gik overhovedet ikke i stykker..... Fik kun to små sting fordi Nicolai havde "kradset" mig omkring skamlæben da han skulle ud... Fik et lille stik med bedøvelse inden de skulle sy - mærkede hverken det eller da de syede.. Det værste var faktisk når deres hænder rørte mig.. Huden dernede havde jo været helt udspilet, så det føles som når man rører på en hudafskrabning.. Det svier helt vildt... Men når man ligger med sit lille barn... Så er det ikke så slemt

Jeg fik at vide at grunden til jeg ikke var gået mere i stykker var at jeg havde lyttet efter jm, mht. at gispe og trække vejret...

Fødte en stor dreng på 4570 og 56cm

Held og lykke med det hele

Knus

Anmeld

17. februar 2010

oo

så vidt jeg ved klipper man ikke mere, da det gror bedre sammen hvis man blot lader det sprække selv. det var i hvert fald hvad min søster fik at vide, da hun skulle føde

jo og så sagde hun, at det gør skide ondt at gå på toilettet efterfølgende, men at man skal gøre det under bruseren for ikke at skulle tørre sig med papir over syningerne

Anmeld

17. februar 2010

Bare mig..

Tak for alle jeres svar. Det er meget beroligende, at det ikke er noget man "mærker".

Det med at skulle på wc efterfølgende, er ikke noget der er skræmmende for mig. - selv om de fleste frygter første wcbesøg efter fødslen.

Anmeld

17. februar 2010

BinaMor

Tjuhl skriver:

så vidt jeg ved klipper man ikke mere, da det gror bedre sammen hvis man blot lader det sprække selv. det var i hvert fald hvad min søster fik at vide, da hun skulle føde

jo og så sagde hun, at det gør skide ondt at gå på toilettet efterfølgende, men at man skal gøre det under bruseren for ikke at skulle tørre sig med papir over syningerne

og tis svier  nøøøj hvor det svier.. så det forgik i bruseren de første par uger. vildt besværligt.

Anmeld

17. februar 2010

iln

Jeg vil da godt lige fortælle om min erfaringer med hensyn til dette.

Jeg sprækkede og det kunne ikke have været undgået. Silas hjerterytme faldte meget ved hver presseve, så til sidst sagde jordemoderen, at nu skulle han ud og hun ville hjælpe til. Det betød at hun havde sine fingre inde i mig for at hjælpe hovedet på vej og ud i en presseve kom han.

Bagefter siger hun så... ja... jeg bedøver dig lige og så syr jeg lige. Syr tænkte jeg... jeg havde overhovedet ikke mærket at jeg sprækkede. Var så fokuseret på at få ham ud NU!

Anmeld

17. februar 2010

Halbschön

Tjuhl skriver:

Kan være det er forskelligt fra sted til sted... Min veninde fødte i september og hun blev klippet, fordi han skulle hurtigt ud

Men det er det samme med lattergas, det er heller ikke alle steder de bruger det mere.. Fx på Kolding Sygehus, bruger man ikke lattergas til smertelindring længere

Anmeld

17. februar 2010

Bare mig..

Renée88 skriver:

Kan være det er forskelligt fra sted til sted... Min veninde fødte i september og hun blev klippet, fordi han skulle hurtigt ud

Men det er det samme med lattergas, det er heller ikke alle steder de bruger det mere.. Fx på Kolding Sygehus, bruger man ikke lattergas til smertelindring længere

Fødte du på Kolding Sygehus? i så fald hvordan oplevede du fødslen ved dem? Jeg skal selv føde der, og man er da lidt spændt på hvad det er for et sted

Anmeld

17. februar 2010

Na-Wi

marikka skriver:

Ja selv om der stadig er et godt stykke tid til, frygter jeg allerede at sprække. Jegg frygter ikke fødslen som sådan, men nøjh hvor jeg frygter at sprække.

Er der ikke nogen der kan fortælle mig om det kan mærkes (hvad følte i) og hvordan det er når man skal syes sammen igen.

Både min mor og mormor sprækkede hele vejen rundt ved første fødsel, og F*** jeg er bange for at sprække. Tanken om det kan holde mig vågen om natten...

Hej

Jeg sprækkede lidt under fødslen, men det fandt jeg først ud af da jeg skulle syes.. Selve fødslen gjorde ondt så man slet ikke opdagede at man sprækkede .. Så det skal du overhovedet ikke være nervøs for .. Jeg fik 4 sting og det gjorde heller ikke ondt fordi jeg var så træt og lykkelig så jeg lagde ikke mærke til jeg blev syet

Held og lykke, krydser fingre for at du får en drømme fødsel

Knus Nanna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.