marikka skriver:
Fødte du på Kolding Sygehus? i så fald hvordan oplevede du fødslen ved dem? Jeg skal selv føde der, og man er da lidt spændt på hvad det er for et sted 
Yep, det gjorde jeg - bor i Kolding 
Jeg har kun godt at sige om at føde på Kolding Sygehus... Jeg havde en rigtig god oplevelse...
Mødte om kl 19 fredag aften til igangsættelse da jeg var 42+0... Kom ind til den første jm, som kørte en kurve på mig og undersøgte mig... Da jeg var ret moden down under, tog hun vandet... Derefter gik jeg over på selve FG, hvor en anden jm tog imod mig.. Vi blev vist til rette på en stue, og jeg fik målt blodtryk og fik lavement... Kl 22,30 fik jeg vedrop da der ikke var kommet veer af sig selv endnu, og kl 23 var der vagtskifte..
Fra 23-6,55 havde jeg en fin jm, som hjalp mig meget med vejrtrækning osv - men hun havde bare en SÅ ulækker ånde. Hehe...
6,55 vagskifte igen.. og ind kom den SØDESTE jm og jm.stud... Samme tid begyndte jeg at presse, så det var lidt hektisk lige der i vagtskiftet... 7,18 er han ude og de var bare så søde ved både mig og min kæreste, som brød helt sammen.. Han kunne slet ikke lige ha alt det der skete på en gang.... Da jeg var syet, og den lille havde spist ved mig første gang, kom de igen ind og snakkede med os, og de var bare så søde at snakke med... Skal jeg føde der igen, håber jeg på den samme jm 
Efter fødslen kom jeg over på storken.. Der skulle holdes lidt øje med Nicolai pga. hans store fødselsvægt, da de skal have målt blodsukker, hvis de vejer mere end 4500g... Personalet var også rigtig godt derover.. Og jeg kan anbefale at du går med til ammeundervisning og "udskrivningsamtale", imens du ligger enten på storken eller patienthotellet 
Knus
Anmeld