Barnevogn - hvilken???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

MyBaby

Jeg har også valgt en Emmaljunga - det havde jeg ellers svoret, jeg ikke ville, fordi jeg synes, den er blevet et modefænomen! Men da jeg kom ind i forhandleren, som både havde Trille og Emmaljunga (og mange andre), faldt jeg med det samme for en Emmaljunga Big Star. Der var kun den ene af denne model, fordi modellen var fra sidste år og farvekombinationen var bare lige mig!

Jeg var taget til netop denne forhandler, fordi jeg havde læste SÅ meget godt om Trille Gigant og var faktisk ret besluttet på, at sådan én, skulle jeg bare have! Jeg havde læste mange debatter, hvor der ligesom her, var stor forskel på, hvad folk valgt og om de var glade for det, de havde valgt. Jeg faldt især over, at Trille var temmelig bevægelig/livlig i stellet og at den var lidt stor og tung i kassen, men den var også testet bedst i test og var i det hele taget et økonomisk alternativ til de dyre vogne!

Da jeg sammenlignede den Emmaljunga, som jeg faldt for hos forhandleren med en Trille Grigant, synes jeg, der var rigtig stor forskel - Trille var noget større og voldsom og tungere, hvilket gjorde, at den var lidt mere besværlig at køre rundt med! Den var også lidt mere besværlig at afmontere i kassen og kassen var temmelig tung! Yderligere var stellet meget løst og kunne virke lidt ustabilt.

Derudover var der små detaljer, som jeg bare faldt for hos emmaljungaen! Jeg vil egentlig bare sige (med dette laaaange indlæg :0), at jeg synes, du skal tage hen til en forhandler, der har begge modeller (eller på en anden måde sammenligne dem), så du kan se dem i virkeligheden og selv prøve at klappe dem sammen, køre med dem osv.! Jeg tror, det er meget individuelt, hvad det er, man falder for og har brug for!

Kram fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

NynneKlink

Hej,

har godt nok ingen erfaring med Trille, men fra både Emmaljunga og Odder.

Den Emmaljunga vi havde var vildt hurtig til at falme i farven, og jeg har hørt om RIGIG mange der havde de samme problem. Også skule Emmaljunga være hurtige til at 'hænge', personligt har jeg ikke mærket noget til dette, men vi brugte også kun vores i lidt over 1 år. -der skule være noget med nogle knappet el.l som man kan justere på for at undgå det...?

Personligt er jeg Odder fan helt ind til benet! de er store (kan bruges længe) stærke (mange børn, også samtidigt) og med den classiske model, jeg synes selv det er sådan en barnevogn skal se ud! desuden kan man jo lave den i precist de farver man selv godt kan lide! jeg er selv opvokset på Ærø, og lavede for sjov en vogn på odders jemmeside i de Ærøske farver, den blev nu egentlig ret fed!!! :-D

Men jeg tror det er meget smag og behag, de fleste vogne opfylder jo sikkerhedskravene (CHECK DETTE!!!!!!)så hvilken i vælger at købe kommer jo lidt an på jeres behov.. har i have eller altan, skal den stå i garagen, entreen, eller i kælderrummet? skal den kunne være lille i en bil? eller skal den lille kunne bruge den til 3 års alderen?? kombi eller bare barnevogn? skal der kun køres 1 barn med den, eller skal der søskendesæde/ståbræt på? og hvad med en evt lillebroe/søster??? 

Som sagt, smag og behag, mixet med individuelle behov, men jeg er odder for og bag! 

Hilsen Nynne -som venter nr 4 til sommer(der skal i samme vogn som de 3 ældste)

Anmeld

16. februar 2010

hc=k

Lise skriver:

Det er sandt at Trille Gigant fik Bedst i Test stemplet - men sammen med tre andre vogne, som alle fik en bedre vurdering end Trille vognen...

Det her er hvad Tænk skriver:

Trille Gigant tildeles ’Bedst i test’, da den klarer sikkerhedstesten, ikke indeholder ftalater og brugerne generelt er tilfredse om end ikke helt enige.

Det er en vogn, der er noget billigere end de øvrige ’bedst i test’ vogne. Den leverer god, lidt livlig kørsel, og brugerne giver den en gennemsnitlig bedømmelse af kasse og stel. Det er let at på- og afmontere kassen fra stellet, mens låsemekanismen når stellet skal klappes sammen er besværlig. Kassen føles tung specielt fordi vægtfordelingen er skæv.

Endvidere kan det jo siges at Tænk ikke tester på lang sigt. Jeg har hørt (stadig ingen personlig Trille erfaring) at Trille stellet ruster og bliver ustabilt...
Lise - sværger til Odder!

Tja jeg er enig i det de skriver, men.

Jeg har jo en Fix alu og der er "fejlen" rettet (fejlen er den der er markeret med rødt.

Jeg synes personligt ikke om oddervogne da jeg synes de er klodset at se på, allesammen er ens og så er de bare mega dyre når man tænker på hvad man får.

Alle er forskellige jo.

Anmeld

16. februar 2010

LouiseNielsen

Vi havde til Nicklas en oddervogn, og den er simpelthen fantastisk... Den købte vi brugt!

Dennegang ville jeg rigtig gerne prøve at have en ny barnevogn, og vi har købt en trille fix..... Den ene af grundende er at der er stort liggemål i (97 cm) også syntes jeg vognen er smadder flot...

Jeg har en veninde der har en magen til, og hun er bare super glad for den... Hendes lufthjul drillede dog lidt, og da hun ringede om det til forhandleren, sendte de med det samme nye!

Jeg har ik selv erfaringer med trille endnu, men får jeg om ca 6 uger....

Kram

Anmeld

16. februar 2010

signe117

MyBaby skriver:

Jeg vil egentlig bare sige (med dette laaaange indlæg :0), at jeg synes, du skal tage hen til en forhandler, der har begge modeller (eller på en anden måde sammenligne dem), så du kan se dem i virkeligheden og selv prøve at klappe dem sammen, køre med dem osv.!

Ja, det er også netop hvad jeg tænker

Jeg venter selv første barn til juni og har netop været ude at kigge vogne. Synes det var rart at stå med dem "i hænderne", køre lidt rundt og fornemme hvad de forskellige modeller kan og ikke kan, hvor stabile de er osv. Jeg regner også med at skulle ud på nogle skovstier i ny og næ, så det skal jo være noget der kan holde til noget!

Tror jeg ender med at falde for en Odder Zip - den havde bare mange smarte finesser og det kan man jo næsten kun finde ud af ved at prøve sig frem i butikken! (iøvrigt fås den i mange fine farver og med kontraststriber og hvad har vi ) Men jeg er også så heldig at min far har lovet at punge ud så jeg behøver ikke se på prisen...

God fornøjelse med de videre undersøgelser! Det er dejlig forberedelse

KH Signe

Anmeld

16. februar 2010

Heidimed lea

jeg sværger til odder, vores fine sorte vogn er brugt i snart 6 år til 3 børn, den hænger stadig ikke trod der har siddet ekstra børn i den og den er først begyndt og falme lidt nu, men stadig pæn.

synes at det er kvalitet heidi

Anmeld

16. februar 2010

krysser

Bavianis skriver:

Jeg har set mig varm på en limegrøn barnevogn af mærket Trille. Den virker umiddelbart til at opfylde alle vore behov, men mange jeg snakker med har Emmaljunga. Er det det eneste gode mærke, eller er Trille også god??

hej

trille er en meget fin vogn, emmajunge er sikkert fint men syntes bare de er alt for dyre, jeg har selv haft en basson og den har holdt til 2 børn, til min 3 har jeg købt en marimarolle og den er jeg mega glad for, men nu går jeg altså helle ikke så meget op i mærket, mere prisen

kristina

Anmeld

16. februar 2010

hc=k

krysser skriver:

hej

trille er en meget fin vogn, emmajunge er sikkert fint men syntes bare de er alt for dyre, jeg har selv haft en basson og den har holdt til 2 børn, til min 3 har jeg købt en marimarolle og den er jeg mega glad for, men nu går jeg altså helle ikke så meget op i mærket, mere prisen

kristina

Har du et billede af en sådan vogn ???

Jeg kender ikke sådan en og er egentlig meget nysgerrig

Anmeld

16. februar 2010

Glad for dig

Vi har en brio kombi, men vi er meget skuffet over vores barnevogn. Vi er nu igang med at undersøge andre mærker.. har nogen her gode tips?

Anmeld

19. februar 2010

vani10

Jeg har en Phil and Teds klapvogn i sort farve og den er jeg rigtigt glad for den er rigtigt nemt at komme rundt med alle steder.

Jeg gik efter den fordi har ondt i skulder og ryggen pågrund af stress og spændinger for mig var det vigtigt at den skal ku kører uden problemer ....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.