Hvad fanden skal jeg gøre???????????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

LouiseNielsen

qp skriver:

Tak for dit input Ja jeg kan sagtens følge dig i din handling mht din søn, men nu er min jo kun 16 mdr så de to er jo i 2 forskellige steder i deres liv.

Dog må jeg da indrømme, at jeg synes det er hysteri og det at han ved, at hvis han skriger længe nok - ja så giver jeg op og han får sin vilje. Jeg vil prøve, at lukke ørene i aften og så må vi se om det går over om et pr dage - for jeg ved det ikke er omsorgen eller trygheden der mangler. Han er som sagt 16 mdr og har fundet ud af, at han faktisk kan kontrollere nogle ting - tror lidt det er det der sker her.

Velbekom...

Ja ja ved de er to forskellige steder, det jeg ville med det jeg fortalte om min søn. Var egentlig bare at jeg tror det hjælper at være "hård" når man ved at de kun græder for at prøve en af, det er vigtig man ikke giver sig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

bagger26

qp skriver:

Se mit svar til -

Jamen syntes også det er svært at give råd på det område når man ikke direkte kan hører hvordan det er han græder osv..

Ved mads er det "bare" tryghed han søger når han har de ture, men derfor er det ikke sikkert det er det din søn søger.. Mads får også meget omsorg osv i dagtimerne, men nogle gange har han bare brug for lidt ekstra når han skal falde til ro om aftenen, det vare som regel en uges tid ca, og så går det over igen...

Mads har dag også nogle dage hvor jeg kan hører at han bare ikke gider sove, og der sidder jeg ikke ved hans seng mens han falder til ro, der får han lov til at brokke sig i et par minutter, og så giver jeg han evt noget at drikke, sin sut og hans pixiebog..

Anmeld

11. februar 2010

BinaMor

gabriella er på samme måde.

(må lige tilføje en 15 måneders baby ikke er i stand til at "prøve af")

det hjalp med samme ritual hver aften. læs evt: sov igennem uden gråd. ikke god nat og sov godt- metoden. men tillidsmetoden.

men gabriella er på samme måde. jeg fandt så ud af at hun er HN barn og det hjælper lidt. ved ikke om der er noget der ligner her:

http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp

jeg lægger ved hende indtil hun sover. typisk en halv time.

Anmeld

11. februar 2010

BinaMor

qp skriver:

Tak for alle jeres råd, dejligt Mange af jer taler om vigtigheden i at have faste rutiner - det har vi altid haft, vi gør det samme hver evig eneste aften inden han skal sove, så han ved og kan sagtens forudse hvad der skal ske.

Problemet opstår ikke idet jeg lægger ham ned, men så snart jeg forlader rummet og det er noget han er begyndt på for ca 2 uger siden. Nogle gange har han grædt så hysterisk, at jeg simpelthen har været nødt til at gå ind til ham og sidde ved ham og der kan jeg sidde i over en time uden at han er faldet i søvn.

Her til aften kom han i seng 20:15 og han skreg da jeg gik men jeg blev væk da jeg ikke vil, at han skal lære at jo mere og længere han skriger jo større er chancerne for, at jeg kommer derind og bliver ved ham. MEN jeg gav mig til sidst IGEN!!! fordi jeg simpelthen ikke kunne holde ud, at høre på det... og ja han faldt i søvn 22:10!

Jeg er bare rigtig træt, af at det skal være sådan... og ville så gerne holde fast og blive væk så han lærer, at det ikke gavner noget - hans skrigeri men det er sgu nemmere sagt end gjort når man står i situationen.

Jeg er imod, at man "flytter børnene fra soveværelset" når de skal sove (selv om mange af jer siger, at det ikke "skader"). Jeg synes at de skal blive derinde under alle omstændigheder når det altså handler om hysteri og de ikke har ondt nogen steder.

Måske jeg bare skulle prøve, at stå fast ved at blive væk fra soveværelset... lade ham skrige alt det han vil og håbe han holder op i løbet af nogle dage. Ja det er sgu ik helt nemt med de pokkers unger

han er jo sikkert i et tigerspring eller lign. jeg ville personligt ikke kalde det hysteri eller tage græde dage men jeg ved godt hvor hårdt det er og hvor langt man kan komme ud.

han kalder jo på dig. og hvis du ikke kommer blir han ked. dyrisk set er han jo ikke i stand til at forsvare sig selv.

bare imo. held og lykke.

og ja de pokkers unger

Anmeld

11. februar 2010

Pia

Jeg vil også sig læs bogen: godnat og sov godt...
den har vi haft meget glæde af her hjemme med vores to tøser..
Noget af det i bogen syntes du måske ikke er dig, men så kan du jo gøre det du vil have det godt med..
Men det grundlæggende i bogen syntes jeg er kanon og det har meget og sige med faste rytmer osv..

Jeg er heller ikke tilhænger af at de skal have lov til og sove på sofaen eller hvor det nu lyster dem...Og jeg syntes heller ikke man skal sidde og nusse dem hele og halve timer for at de falder i søvn..

Anmeld

11. februar 2010

Pia

gabriellasmor skriver:

gabriella er på samme måde.

(må lige tilføje en 15 måneders baby ikke er i stand til at "prøve af")

det hjalp med samme ritual hver aften. læs evt: sov igennem uden gråd. ikke god nat og sov godt- metoden. men tillidsmetoden.

men gabriella er på samme måde. jeg fandt så ud af at hun er HN barn og det hjælper lidt. ved ikke om der er noget der ligner her:

http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp

jeg lægger ved hende indtil hun sover. typisk en halv time.

Vi fik afvide af en børne psykolog , at børn når de er over 1 år er bevist om at de tester os af..

Og som de også skriver i bogen god nat og sov godt ( som jeg også syntes er en bog der handler om tillid) så kan man sagtens høre på ens børn om de græder fordi de er ked af det eller om de græder fordi de er hysteriske..

Anmeld

11. februar 2010

BinaMor

Pia skriver:

Vi fik afvide af en børne psykolog , at børn når de er over 1 år er bevist om at de tester os af..

Og som de også skriver i bogen god nat og sov godt ( som jeg også syntes er en bog der handler om tillid) så kan man sagtens høre på ens børn om de græder fordi de er ked af det eller om de græder fordi de er hysteriske..

nej det er jeg ikke enig i. "min" bog sir det modsatte. hehe. men man opdrager jo forskelligt og psykologer er forskellige.

Anmeld

11. februar 2010

qp

bagger26 skriver:

Jamen syntes også det er svært at give råd på det område når man ikke direkte kan hører hvordan det er han græder osv..

Ved mads er det "bare" tryghed han søger når han har de ture, men derfor er det ikke sikkert det er det din søn søger.. Mads får også meget omsorg osv i dagtimerne, men nogle gange har han bare brug for lidt ekstra når han skal falde til ro om aftenen, det vare som regel en uges tid ca, og så går det over igen...

Mads har dag også nogle dage hvor jeg kan hører at han bare ikke gider sove, og der sidder jeg ikke ved hans seng mens han falder til ro, der får han lov til at brokke sig i et par minutter, og så giver jeg han evt noget at drikke, sin sut og hans pixiebog..

Når jeg fortæller dig, at hans gråd er hysterisk så må du jo tro mig

Anmeld

11. februar 2010

LISBETH:-)

Vi har gennem 1 år haft samme problem med Amalie (som nu er 2,5 år) Jeg er kæmpe modstander af godnat og sov godt metoden, da den strider imod alt hvad jeg tror på og har lært gennem mit studie!!!! Jeg tænker ihvertfald over at når et lille barn bliver efterladt grædende alene i et værelse bliver der afgivet en stor mængde giftige stresshomoner i hjernen og at barnets smertekredsløb i hjernen bliver aktiveret, præcis som det ville blive hvis barnet blev fysisk slået!!!!!

Jeg fik anbefalet bogen "fantastiske forældre" og den er blevet min bibel!!!! Det sidste halve år har vi ingen problemer haft med putningen. Vi sidder/ligger hos hende og efter 5 min. falder hun i søvn. Hun er bare sådan et barn der har brug for at mærke kropskontakt når hun skal sove.

Lisbeth

Anmeld

11. februar 2010

qp

lisbeth2910 skriver:

Vi har gennem 1 år haft samme problem med Amalie (som nu er 2,5 år) Jeg er kæmpe modstander af godnat og sov godt metoden, da den strider imod alt hvad jeg tror på og har lært gennem mit studie!!!! Jeg tænker ihvertfald over at når et lille barn bliver efterladt grædende alene i et værelse bliver der afgivet en stor mængde giftige stresshomoner i hjernen og at barnets smertekredsløb i hjernen bliver aktiveret, præcis som det ville blive hvis barnet blev fysisk slået!!!!!

Jeg fik anbefalet bogen "fantastiske forældre" og den er blevet min bibel!!!! Det sidste halve år har vi ingen problemer haft med putningen. Vi sidder/ligger hos hende og efter 5 min. falder hun i søvn. Hun er bare sådan et barn der har brug for at mærke kropskontakt når hun skal sove.

Lisbeth

Jeg kan godt forstå dit agrument for, at børn ikke skal efterlades grædende. Men du må tænke på, at vi er nogle forældre der kender vores børn gråd og kan adskille imellem hvilken gråd det er. Hvis et barn græder hysterisk eller fordi det vil have sin vilje, så synes jeg sagtens man kan folade rummet med døren åben og gå ind på værelset og vise sig hver 5 minut for, at fortælle barnet "at det ikke er forladt". Netop den metode brugte jeg dengang han kom over i egen seng... han rejste sig op og ville bare ikke lægge sig - og ved du hvad, det virkede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.