Eje, leje eller andel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

Maddox

Par og ejer - Vi købte huset sammen, med overtagelse fra November '05... Super skønt hus, med dejlig STOR grund

Vi har snakket om at prøve at sætte det til salg til sommer, fordi vi gerne vil bygge selv 

Min kæreste tænker MEGET økonomi og fremtidsikring, derfor er huset for os, ligesom en opsparing. Vi vil hellere betale af på vores EGET hus, end på en andens (lejebolig).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

trine1989

Eva skriver:

Jamen, uden børn, så ville jeg også sagtens kunne leve sådan...men med der er det ikke det værd, synes jeg

kan man da ikke leve i en lejlighed med et barn???

det lyder rigtig primitiv men hvis man giver lidt mere for en skurvogn får man som sagt 80-90 m2 hvor der er badeværelse med alt man skal bruge (vaskemaskine / tørretumbler) samt køkken med alt. værelserne kan man selv bestemme hvor store skal være. så ja det ville være ligeså fint som vores lille hus nu bare med lidt mere bar have  

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

trine1989 skriver:

kan man da ikke leve i en lejlighed med et barn???

det lyder rigtig primitiv men hvis man giver lidt mere for en skurvogn får man som sagt 80-90 m2 hvor der er badeværelse med alt man skal bruge (vaskemaskine / tørretumbler) samt køkken med alt. værelserne kan man selv bestemme hvor store skal være. så ja det ville være ligeså fint som vores lille hus nu bare med lidt mere bar have  

Det handler ikke om hvor man bor men hvordan familien fungere og vægter tiden...den skal ikke bruges på at sætte hus i stand, ikke i min verden...done that, been there... så nej tak...

Når du sidder i skurvognen med ungerne, hvad laver din mand så?

Anmeld

16. februar 2010

trine1989

Eva skriver:

Det handler ikke om hvor man bor men hvordan familien fungere og vægter tiden...den skal ikke bruges på at sætte hus i stand, ikke i min verden...done that, been there... så nej tak...

Når du sidder i skurvognen med ungerne, hvad laver din mand så?

nå ja på den måde kan jeg godt se hvad du mener.

vi har planer om at de første år bliver her hvor vi bor nu med bebsen (når den engang kommer), og derefter bygger selv.

nej far vil så ikke være hjemme helt vildt men mere end hvis han skulle til at køre for at komme ud og arbejde det drejer sig heller ikke om mere end 1 år  vi vægter vores fremtid rigtig højt selv som alle andre men vi har andre prioriteter

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

trine1989 skriver:

nå ja på den måde kan jeg godt se hvad du mener.

vi har planer om at de første år bliver her hvor vi bor nu med bebsen (når den engang kommer), og derefter bygger selv.

nej far vil så ikke være hjemme helt vildt men mere end hvis han skulle til at køre for at komme ud og arbejde det drejer sig heller ikke om mere end 1 år  vi vægter vores fremtid rigtig højt selv som alle andre men vi har andre prioriteter

Og sådan er det jo.. vi vægter alle noget forskelligt...for mig er det vigtige bare ikke et nyt hus og en stor bil..feks...jeg satser på at kunne nøjes med at arbejde 15-20 timer om ugen når jeg er uddannet feks, det er vigtigt for mig

Men dejligt I kan få Jeres drømme, det er da det bedste...

Knus..

Anmeld

16. februar 2010

trine1989

Eva skriver:

Og sådan er det jo.. vi vægter alle noget forskelligt...for mig er det vigtige bare ikke et nyt hus og en stor bil..feks...jeg satser på at kunne nøjes med at arbejde 15-20 timer om ugen når jeg er uddannet feks, det er vigtigt for mig

Men dejligt I kan få Jeres drømme, det er da det bedste...

Knus..

ja lige præcis det betyder meget for mig at kunne give meget til mit barn self også masser af kærlighe, ikke kun materielle goder.   jeg har selv haft en træls barndom så jeg vægter det at kunne give mit barn et godt stabilt hjem og hvor penge ikke er et diskussions emne meget højt.

Men også skønt med masser af tid hjemme

Knus Trine

Anmeld

17. februar 2010

Sofia

Jeg bor sammen med min kæreste i en lejet lejlighed. Er dog rigtig glad for at være lejer, vores husleje er meget lav, under 4000 for en to værelses i hjertet af Århus. Så jeg klager ikke, MEN glæder mig SÅ meget til at blive ejer, må være skønt at kunne bruge kræfter på istandsættelse osv. og virkelig mærke det er ens eget.

Anmeld

17. februar 2010

Corn

Vi ejer vores hus... Eller kreditforeningen ejer jo nok det meste.

Vi boede til leje før, men havde det lidt sådan, at pengene bare fløj ud af vinduet.

Når vi ejer, så har vi jo opsparing i huset, og det kan vi godt lide. Selvom det self. er surt at skulle betale alle reparationer og istandsættelser selv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.