Eje, leje eller andel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2010

RikkeR

Ej...det er nemlig det der med at spare op..jeg må altså eje når jeg har råd til andet end at leje...og tænk at eje det selv helt uden en mand som man skal dele med.. fantastisk..

Ja, det er nemlig en HELT fantastisk tanke ikke at skulle dele overskuddet med andre end en selv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Honningblomst

Tullen85 skriver:

Enlig og lejer... :-)

Er så heldig at have den nok billigeste leje lejlighed i århus området... :-D Så her bliver jeg laaang tid...

Dejligt,...min leje er ikke billig, men mit hus er det værd..

Anmeld

9. februar 2010

Honningblomst

RikkeR skriver:

Ja, det er nemlig en HELT fantastisk tanke ikke at skulle dele overskuddet med andre end en selv 

Ja...nemlig...og møder man en så kan man smide ham ud igen, hvis det er uden det koster noget, hverken besvær eller kroner..

Anmeld

9. februar 2010

Bavianis

Hej Eva

Vi er et par der ejer. Før var jeg single og ejede en lejlighed - det var kun muligt fordi jeg arvede nogle penge jeg kunne smide i den.

Nu ejer vi ca 1 promille af vores nye hus som vi overtog i oktober

Men fordelene er jo som sagt, at jeg får udbetalt utroligt meget af min løn samtidig med at jeg laver opsparing til mig selv. Indtil videre er opsparingen dog gået til alle de trillioner af omkostninger der er ved at eje sit første hus: forsikringer, skorstenfejer, bestilling af piller til fyret, brænde, trillebør, havemøbler, gardiner etc, etc! Så den økonomiske fordel kommer nok om et par år! Nu er fordelen at jeg smiler hver gang jeg kører ind ad vores indkørsel og ser vores super flotte hus!

Anmeld

9. februar 2010

Pia.

Jeg lejer nu - men har også ejet (ja eller det vil sige det gør jeg jo endnu, da vores hus stadig ikke er solgt)

Men jeg fortrækker at leje, da det er skønt for mig - ingen opsparing, men dejlig nemt og så skal jeg bare løfte røret så bliver tingene lavet eller jeg får nyt.

Min tøretumbler brændte sammen og et opkald vupti så var den lavet. . min havelåge er gået i stykker og vupti matrialer til en ny er bestilt hjem, min ovn varmer ikke optimalt, og på fredag kommer en elektrolux mand og ser på den og ny kryderihylde er også bestilt hjem - det er for mig fordele ved at leje ... Syntes det giver mig mindre bekymringer og det ser jeg som fordele...

Og lige nu hvor vi har alt det sne - skal jeg kun ryde sne i min egen have (hvis jeg gider) resten har jeg folk til *GGG*

Anmeld

9. februar 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Jeg lejer nu - men har også ejet (ja eller det vil sige det gør jeg jo endnu, da vores hus stadig ikke er solgt)

Men jeg fortrækker at leje, da det er skønt for mig - ingen opsparing, men dejlig nemt og så skal jeg bare løfte røret så bliver tingene lavet eller jeg får nyt.

Min tøretumbler brændte sammen og et opkald vupti så var den lavet. . min havelåge er gået i stykker og vupti matrialer til en ny er bestilt hjem, min ovn varmer ikke optimalt, og på fredag kommer en elektrolux mand og ser på den og ny kryderihylde er også bestilt hjem - det er for mig fordele ved at leje ... Syntes det giver mig mindre bekymringer og det ser jeg som fordele...

Og lige nu hvor vi har alt det sne - skal jeg kun ryde sne i min egen have (hvis jeg gider) resten har jeg folk til *GGG*

De fordele har jeg også.. så måske jeg bare skal vente nogle år til jeg naturligt er ejer...

Men ja, det er nemmere men nok ikke det man bliver rig af..

Anmeld

9. februar 2010

Bavianis

Pia. skriver:

Jamen du har jo så evigt ret! OMG vi har haft mange uforudsete omkostninger - bare siden jul!!

På den anden side er der også en form for perfid og narcisistisk tilfredsstillelse ved at se ud over sin have og i bedste Gollum-stil tænke: "IT'S MINE!!!"

Anmeld

9. februar 2010

lonemus

Uden tvivl, eje.

Anmeld

9. februar 2010

Pia.

Eva skriver:

De fordele har jeg også.. så måske jeg bare skal vente nogle år til jeg naturligt er ejer...

Men ja, det er nemmere men nok ikke det man bliver rig af..

Nej rig - Griner... kan vist ikke blive mere fattig .... Så det passer vist meget godt til mig...

Anmeld

9. februar 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Nej rig - Griner... kan vist ikke blive mere fattig .... Så det passer vist meget godt til mig...

Samme her... og bliver vidst ikke rigere af alt det jeg tager i su lån...men hvad, den tid den sorg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.