IVF nedregulering og PCO...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

ork, jeg har lige akkurat sendt dig en mail, men så skrev du jo alt hvad jeg spurgte om herinde

godt at sygeplejersken lige fik fat i jer!

og jeg ved godt, at det føles såååå træls at komme i pause, man vil bare videre videre videre på jagt efter babyer, men tro mig, du blir SÅ glad når du kan mærke din krop komme i ligevægt igen. man kan ikke helt fornemme hvor crazy det hele er når man står midt i det, men i pausen er man helt "PHEEEW"

jeg venter stadig på en ordentlig mens så jeg kan melde mig til, så så vidt jeg kan regne ud starter jeg også tidligst hormoner i begyndelsen af marts (jeg går ud fra jeg skal i nedregulering netop fordi de har så travlt og Randi sagde, at det var en måde at få flere igang på, når der ikke var så god tid derinde).

Hi-hi ja, og jeg har nået at svare...

Ja det var det, hun er rigtig sød hende sygeplejersken, Jannie hedder hun vidst...

Jeg har det egentlig også okay med en måneds pause, men gider ikke 2...

Også fordi mine æggestokke gør SÅ ondt, igår havde jeg mens smerter i en dimension jeg ikke har prøvet før, lå bare og græd, så tror det er bedst med en pause...

Ahh...for mig er det at komme tilbage på p-piller at få min egen krop tilbage, da jeg har været på p-piller i 7 år, så det glæder jeg mig til, at komme tilbage til den velkendte...

Men jeg  for de tager os begge ind i starten af marts...så vi kan sidde bag hver vores gardin..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Gaya

Mia Maia skriver:

Ja så kom min mens, og alle de tegn jeg havde på graviditet skyldes crinone, ligesom den udsatte min mens, så nu er jeg på den igen (efter at have grædt mig i søvn)...

Jeg vil gerne fortsætte med IVF (hvis jeg må) og har derfor været inde og læse om det...

Det jeg ikke forstår er, at jeg på 28 dagen i denne cyklus skal starte med nedregulering i form at næsespray og så er det først ved næste mens at jeg skal igang med stimulering. Men da jeg ingen ægløsning har af mig selv, så vil der jo ikke komme en næste menstruation...

Så hvordan foregår nedregulering når man ikke har en cyklus??....skal jeg så igennem nedregulering eller fortsætter vi bare med det samme, og bliver stimuleret i denne cyklus??

MVH Mia Maia - der er ved at opgive tanken om at hun får et 2010 barn...

Øv øv øv det er jeg ked af at høre........
Har jo selv været i din/jeres situation et par gange så ved lige hvad i går igennem lige nu........og det er ikke nemt.....

Men men men du må ikke opgive håbet, for det kan lade sig gøre;o)

Jeg kan desværre ikke lige svare på dit spørgsmål da jeg ikke har PCO men Endometriose og det er jo en lidt anderledes hormonsygdom......

Jeg krydser fingre for at det lykkes for jer snart.......;o)
(Husk at lade din krop få lidt fred for hormoner.......det er meget hårdt for kroppen at gå igennem)

Knus fra Lene

Anmeld

1. februar 2010

VNB

øv øv øv øv ALTSÅ!  var ellers så sikker på at den var der for jer nu hvor vi ikke hørte noget i fredags.... men op på hesten igen! Sendet et STORT knus og håber inderligt det lykkes næste gang!!!!   Kan fuldstændig sætte mig ind hvordan du må have følt, og har det helt skidt over at jeg ikke kan sige noget som ville være mere trøstende.... andet end at jeg TROR på at det nok skal lykkes! Er helt med på et november barn til jer! hvis det lykkes for os i denne omgang blir det nemlig også et november barn!!!  

Jeg har siden i fredag været i behandling med suprefact som er nedregulering til IVF behandling. Jeg lider godt nok at endometriose og ikke PCO (har vist kommet til at forvæksle de to ting før herinde....) men det er altså endometriose jeg har....

Nedreguleringen kaldes "forbehandling" og den går ind og blokerer for dine egne kønshormoner så det bliver lettere for lægerne at "styre" din cyklus og dermed ægdannelse. Jeg tager en indsprøjtning hver morgen og aften i 12 dage (har 8 dage tilbage ) så det er ikke næsespray for mit vedkommende...det er måsker der forskellen ligger mellen endometriose og PCO.... ?

Forbehandlingen/nedreguleringen kan tage mellem 12-20 dage, tror lægen vurderer hver enkelt patient...

Da jeg skulle starte i forbehandling skulle jeg, ligesom du skriver, ringe ind på ind første mens dag, og så starte ca 19 dage efter... så jeg kan godt se at det er lidt specielt for dig hvis du ikke får din mens naturligt... jeg har snakket med andre hvor de heller ikke har "fast mens" og de blev styret af p-piller hvor de så ringede ind når de havde taget den sidste pille... så jeg ville da prøve at ringe til din klinik hvis jeg var dig og få klar besked  

Ved ikke om der er andet du har lyst til at vide om forbehandlingen, og om jeg kan svare på det - isåfald skriver du bare

knus Vinni

Anmeld

1. februar 2010

MM1987

Gaya skriver:

Øv øv øv det er jeg ked af at høre........
Har jo selv været i din/jeres situation et par gange så ved lige hvad i går igennem lige nu........og det er ikke nemt.....

Men men men du må ikke opgive håbet, for det kan lade sig gøre;o)

Jeg kan desværre ikke lige svare på dit spørgsmål da jeg ikke har PCO men Endometriose og det er jo en lidt anderledes hormonsygdom......

Jeg krydser fingre for at det lykkes for jer snart.......;o)
(Husk at lade din krop få lidt fred for hormoner.......det er meget hårdt for kroppen at gå igennem)

Knus fra Lene

Tak...

Først ville jeg slet ikke holde pause, men nu er jeg faktisk glad for det, men håber det bliver som sygeplejersken sagde og at jeg ikke behøves nedregulering men bare en pause på p-piller, som jeg glæder mig til...

Jeg skal i hvert fald tage p-piller frem til 19. marts, hvor vi skal til møde, og så håber jeg de har tid til mig i starten af marts, så jeg bare kan styre min mens til der, og så begynde med det samme...

Jeg er meget spændt på den samtale, men håber de vil fortsætte med IVF og så håber jeg på at jeg kan få taget æg ud i midten af marts...

KNUS

Anmeld

1. februar 2010

MM1987

VNB skriver:

øv øv øv øv ALTSÅ!  var ellers så sikker på at den var der for jer nu hvor vi ikke hørte noget i fredags.... men op på hesten igen! Sendet et STORT knus og håber inderligt det lykkes næste gang!!!!   Kan fuldstændig sætte mig ind hvordan du må have følt, og har det helt skidt over at jeg ikke kan sige noget som ville være mere trøstende.... andet end at jeg TROR på at det nok skal lykkes! Er helt med på et november barn til jer! hvis det lykkes for os i denne omgang blir det nemlig også et november barn!!!  

Jeg har siden i fredag været i behandling med suprefact som er nedregulering til IVF behandling. Jeg lider godt nok at endometriose og ikke PCO (har vist kommet til at forvæksle de to ting før herinde....) men det er altså endometriose jeg har....

Nedreguleringen kaldes "forbehandling" og den går ind og blokerer for dine egne kønshormoner så det bliver lettere for lægerne at "styre" din cyklus og dermed ægdannelse. Jeg tager en indsprøjtning hver morgen og aften i 12 dage (har 8 dage tilbage ) så det er ikke næsespray for mit vedkommende...det er måsker der forskellen ligger mellen endometriose og PCO.... ?

Forbehandlingen/nedreguleringen kan tage mellem 12-20 dage, tror lægen vurderer hver enkelt patient...

Da jeg skulle starte i forbehandling skulle jeg, ligesom du skriver, ringe ind på ind første mens dag, og så starte ca 19 dage efter... så jeg kan godt se at det er lidt specielt for dig hvis du ikke får din mens naturligt... jeg har snakket med andre hvor de heller ikke har "fast mens" og de blev styret af p-piller hvor de så ringede ind når de havde taget den sidste pille... så jeg ville da prøve at ringe til din klinik hvis jeg var dig og få klar besked  

Ved ikke om der er andet du har lyst til at vide om forbehandlingen, og om jeg kan svare på det - isåfald skriver du bare

knus Vinni

Jeg har det egentligt okay igen, lørdag og søndag var jeg rigtig ked af det, men jeg prøver at komme videre, det skal jeg jo, for jeg ønsker et barn SÅ højt...

Nu må jeg indstille mig på at det tidligst kan blive et december barn (jeg har valgt ikke at tænke over om det bliver til jul, da jeg ikke kan planlægge det)...

Sygeplejersken mente ikke jeg skulle i nedregulering, hun mente jeg havde lige så godt af den korte behandling pga af min PCO...

PCO er når man har cyster på æggestokkene, og nogen har også en ubalance i hormonerne, jeg har vidst kun cysterne men de gør også at jeg ingen ægløsning har, og jeg har lille skævhed i hormoner der ikke kan måles, men det kan ses som lidt uren hud f.eks....

Jeg ved faktisk slet ikke med endometriose er selvom jeg er støt på det nogen gange??

Glæder mig til en pause, men synes også det er hårdt, da det hurtigt udvikler sig til et langt projekt...håber jeg når et 2010 barn...

Men dig, Trine (Thjul) og jeg kommer til at følges meget godt ad, så det bliver spændende...

Jamen du kan svare på spørgsmål om nedregulering og jeg kan om ægudtagning og ægoplægning og det efterfølgende...

Og Trine om alt muligt andet (hun kan faktisk svare lidt på det hele)

Så vi har samlet lidt et ekspert panel...

Anmeld

1. februar 2010

Sofiedk

Det er simpelthen så godt gået at du allerede har fået styr over dine følelser og alting, det er virkelig hårdt at gå igennem alle de opture og nedture der er med behandlinger.

Du er så sindsyg stærk og synes du klarer den så sindsyg flot taget i betragtning at du allerede nu er blevet kastet ud i IVF og som jeg skrev i brevet tror jeg også at den lange IVF er vejen frem for jer, det gør altså nogle helt andre og bedre ting for kroppens muligheder

Anmeld

1. februar 2010

MM1987

Sofiekdk skriver:

Det er simpelthen så godt gået at du allerede har fået styr over dine følelser og alting, det er virkelig hårdt at gå igennem alle de opture og nedture der er med behandlinger.

Du er så sindsyg stærk og synes du klarer den så sindsyg flot taget i betragtning at du allerede nu er blevet kastet ud i IVF og som jeg skrev i brevet tror jeg også at den lange IVF er vejen frem for jer, det gør altså nogle helt andre og bedre ting for kroppens muligheder

1000 tak søde...

Det er ikke altid jeg føler mig lige stærk, og hvis jeg virkelig mærker efter, så er jeg ikke så stærk, men ønsket om et barn overskygger alt, og derfor fortsætter jeg, uden at gå ind i alle følelserne

Og du er jo mindst lige så stærk, du går jo igennem det samme...

Jamen umiddelbart skal jeg ikke i den lange, men jeg får lige en pause, de mente det var bedre med den korte til mig, men jeg får endeligt svar d. 19....

Anmeld

2. februar 2010

VNB

Mia Maia skriver:

Jeg har det egentligt okay igen, lørdag og søndag var jeg rigtig ked af det, men jeg prøver at komme videre, det skal jeg jo, for jeg ønsker et barn SÅ højt...

Nu må jeg indstille mig på at det tidligst kan blive et december barn (jeg har valgt ikke at tænke over om det bliver til jul, da jeg ikke kan planlægge det)...

Sygeplejersken mente ikke jeg skulle i nedregulering, hun mente jeg havde lige så godt af den korte behandling pga af min PCO...

PCO er når man har cyster på æggestokkene, og nogen har også en ubalance i hormonerne, jeg har vidst kun cysterne men de gør også at jeg ingen ægløsning har, og jeg har lille skævhed i hormoner der ikke kan måles, men det kan ses som lidt uren hud f.eks....

Jeg ved faktisk slet ikke med endometriose er selvom jeg er støt på det nogen gange??

Glæder mig til en pause, men synes også det er hårdt, da det hurtigt udvikler sig til et langt projekt...håber jeg når et 2010 barn...

Men dig, Trine (Thjul) og jeg kommer til at følges meget godt ad, så det bliver spændende...

Jamen du kan svare på spørgsmål om nedregulering og jeg kan om ægudtagning og ægoplægning og det efterfølgende...

Og Trine om alt muligt andet (hun kan faktisk svare lidt på det hele)

Så vi har samlet lidt et ekspert panel...

Det er nemlig rigtigt som du skriver, at man er nødt til at se fremad hele tiden og så igen.... selvom det bare er SÅ svært når man gang på gang blir skuffet... men det skal NOK lykkes for os allesammen! det holder jeg altså på  ja vi 3 kommer til at følges meget tæt og det er bare SKØNT! er nærmest lige så spændt på jeres vegne som mine egne, ville være så hyggeligt hvis vi allesammen kunne skrive om gulp og bleer om ca 1 års tid

hehe ja vi danner et panel, ingen spørgsmål er for dumme!  

Jeg læste også lige lidt om PCO igår... troede jo faktisk at det var en smart forkortelse af endo.... men som du selv beskriver er den en del anderledes lidelse... endometriose er en tilstand hvor der forekommer livmoder slimhinde andre steder end i livmoderen... altså at det kan sætte sig på æggelederne, æggestokkende, tarmen osv... Man danner et slags ar-væv som gør det meget svært for et befrugtet æg at sætte sig fast... det findes i forskellige stadier. mit er i første stadie. dvs. at jeg "kun" har arvæv i mine æggeledere... man har også MEGET kraftige smerter ved ægløsninge og mens... jeg ligger hver måned i fosterstilling og kan INGENTING i ca 2 dage... smertestillende hjælper lidt men ikke så jeg kan gå i skole osv.... Også derfor vi blev direkte henvist til IVF, fordi de ikke regnede med at IUI ville have nogen effekt pga. mine æggeleders tilstand...

gav det lidt mening???

er det dejligt hvis i ikke skal iggenem nedregulering først! selvom jeg må sige at det ikke er så slemt som jeg troede... er halvvejs nu og mærker stadig intet til bivirkninger...

hvornår får i svar på hvilken behandling de tilbyder? Tror heller ikke man skal tænke over om det rammer i julen... det er jo fuldstændig ligemeget... bare den kommer!  

Anmeld

2. februar 2010

MM1987

VNB skriver:

Det er nemlig rigtigt som du skriver, at man er nødt til at se fremad hele tiden og så igen.... selvom det bare er SÅ svært når man gang på gang blir skuffet... men det skal NOK lykkes for os allesammen! det holder jeg altså på  ja vi 3 kommer til at følges meget tæt og det er bare SKØNT! er nærmest lige så spændt på jeres vegne som mine egne, ville være så hyggeligt hvis vi allesammen kunne skrive om gulp og bleer om ca 1 års tid

hehe ja vi danner et panel, ingen spørgsmål er for dumme!  

Jeg læste også lige lidt om PCO igår... troede jo faktisk at det var en smart forkortelse af endo.... men som du selv beskriver er den en del anderledes lidelse... endometriose er en tilstand hvor der forekommer livmoder slimhinde andre steder end i livmoderen... altså at det kan sætte sig på æggelederne, æggestokkende, tarmen osv... Man danner et slags ar-væv som gør det meget svært for et befrugtet æg at sætte sig fast... det findes i forskellige stadier. mit er i første stadie. dvs. at jeg "kun" har arvæv i mine æggeledere... man har også MEGET kraftige smerter ved ægløsninge og mens... jeg ligger hver måned i fosterstilling og kan INGENTING i ca 2 dage... smertestillende hjælper lidt men ikke så jeg kan gå i skole osv.... Også derfor vi blev direkte henvist til IVF, fordi de ikke regnede med at IUI ville have nogen effekt pga. mine æggeleders tilstand...

gav det lidt mening???

er det dejligt hvis i ikke skal iggenem nedregulering først! selvom jeg må sige at det ikke er så slemt som jeg troede... er halvvejs nu og mærker stadig intet til bivirkninger...

hvornår får i svar på hvilken behandling de tilbyder? Tror heller ikke man skal tænke over om det rammer i julen... det er jo fuldstændig ligemeget... bare den kommer!  

Ja, sådan har jeg det også...håber virkelig også på at I andre bliver gravide...også fordi så kommer der nyt håb om det kan lykkedes...

Okay, det lyder bestemt ikke rart, synes i hvert fald PCO lyder mildt i forhold til (men jeg er jo heller ikke så plaget)...

Ikke sjovt de ved du har 2 dage og mdr. hvor du ingenting kan...vil det altid være sådan??

Det er da godt de går til IVF med det samme, der ingen grund til at kører igennem med IUI hvis de ved det kan ende i ingenting, eller værre gravid uden for livmoderen...

Nej det er heller ikke selve nedreguleringen det er mere, at så var det 2 mdr.'s pause, og det synes jeg er lidt ØV...

Så håber jeg kan nøjes med en måned på p-piller og at de har tid til mig i april...

Vi får forhåbentligt svar d. 19. februar - men der er lang tid til synes jeg...ej det skal nok gå, nu kan jeg koncentrere mig om mit speciale, kunne være dejligt hvis jeg kunne få gjort det færdigt inden næste omgang...

Anmeld

2. februar 2010

benthe :-)

søde jeg tror på vi for bebs alle sammen
ha det så af vi må tro på det
et til dig søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.