PKS - selvvalgt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2010

BK

lisbeth2910 skriver:

Jeg skal til samtale på sygehuset d. 3/2 ang. PKS på mit eget valg.

Jeg ville så lige hører om der er nogen der kan fortælle mig hvad en sådan samtale går ud på - andet end selvfølgelig at forsøge at snakke mig fra det

Og hvordan holdte i fast i at det var det i ville, jeg er nemlig nervøs for at jeg ikke er stærk nok til at holde på at det er sådan det skal være.

Lisbeth

Ja jeg kan fortælle dig hvad det går ud på... Først skal du til samtale ved den ledende jordemoder, som skal snakke med dig om din grund til at du ønsker PKS, og der efter vil hun kæmpe en ihærdig kamp for at tale dig fra det... og når du har overlevet det en times tid og jordemoderen forhåbentlig har givet sig... bliver du henvist til en læge, som sandsynligvis igen vil forsøge forsøge at overtale dig til ikke at få det... med mindre han gjorde som i mit tilfælde nægtede at udføre det... Jeg fik så bare subakut ks den dag jeg kom ind med veer...

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

LISBETH:-)

Ohhh no!!!! Nu er jeg da meget urolig!!!!

Håber da virkelig ikke at de nægter mig det!!!! Så går jeg sku helt i panik!!!! Puha der er pludselig laaaaaang tid til på onsdag!!!!!

Hvad er subakut KS?

Lilypie - (pLB6)
Lilypie - (cw2M)

Anmeld

29. januar 2010

Susan1978

Lisbeth, nu har jeg ikke læst hvad de andre har skrevet, men da jeg fik den indkaldelse da jeg var gravid med Emil.

der var der 3 mennesker til stede. En Jm, en Læge (tror jeg nok) også sad der en 3 dame.. som jeg ikke ved hvad var (men det var hende der til sidst gav os datoen og fortalte os om hvordan det ville foregå osv.)

Men de spurgte mig hvordan jeg havde det med mit valg og hvorfor og de fortalte om plusser og  minusser ved begge og de prøvede at få mig overbevist (ikke på en pressende måde) om at jeg jo nok godt  kunne føde selv 2 gang osv..

men da jeg sagde at vi havde valgt at det skulle være PKS, sagde de jamen så blir det det, også snakkede de videre om hvordan det ville foregå.

Så fik vi en dato og tid og derefter skulle vi ind og tale med agghh hvad hedder sådan en læge.. dem der ligger bedøvelsen..   for der er nogle papirer og noget der skal skrives der.

Jeg havde kæresten med, han sagde ik så meget andet end at han ikke gik en vaginal fødsel (du husker sikkert at den ikke endte godt, men i AKS)  igennem igen..  så hvis jeg valgte det -  ville han ikke med.

Jeg tror altså ikke du skal være spor nervøs..jeg synes de var smadder søde og respeterede vores valg og tog godt hånd om os. og jeg vil da sige at det i var igennem var da værre end vores oplevelse.

Knus og held og lykke med det.

Susan

Anmeld

30. januar 2010

Chalala85

lisbeth2910 skriver:

Nej, jeg opfattede det bestemt ikke som et modangreb

Jeg går bare hurtig i forsvart position fordi jeg hele tiden skal forsvarer mit valg, og det er jeg en anelse træt af. Jeg har som sagt mine meget gode grunde til at vælge som jeg gør

Tak for din forståelse, og accept af at vi er forskellige.

Lilypie - (pLB6)
Lilypie - (cw2M)

Selvfølgelig respektere jeg dit valg. Du burde slet ikke skulle forsvarer dit valg. Det mener jeg ikke man skal når man har haft en dårlig oplevelse første gang og man så vælger en anden vej for at undgå det igen.

I mine øjne er det menneskets nartulige instinkt at gøre sådan )

Og jeg forstår godt du går i forsvarsposition.

Igen held og lykke og er glad for du ikke føler jeg ville sige negative ting

Anmeld

30. januar 2010

Honningblomst

lisbeth2910 skriver:

Ohhh no!!!! Nu er jeg da meget urolig!!!!

Håber da virkelig ikke at de nægter mig det!!!! Så går jeg sku helt i panik!!!! Puha der er pludselig laaaaaang tid til på onsdag!!!!!

Hvad er subakut KS?

Lilypie - (pLB6)
Lilypie - (cw2M)

Du skal slet IKKE være nervøs...som Susan skriver er de rigtig søde, men de er jo nød til lige at tale med dig og høre hvirfor, netop fordi nogle måske har en grund som ikke er så tungtvejende og som måske ved samtale kan ændres....men det er din grund jo ikke. Og i nyk er de så søde....så bare glæd dig, du får snart din dato..

Knus..

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

2. februar 2010

Tak for alle jeres søde svar!!!

Susan og Eva i har lige gjort mig lidt mere rolige igen!!!

Jeg glæder mig bare til at få det overstået, og få en afklaring på hvordan lillesøster skal komme til verden

Skriver lige en opdatering når jeg har været der inde i morgen - hvis jeg altså kan for alt den skide sne!!!!!

Lisbeth

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

lisbeth2910 skriver:

Tak for alle jeres søde svar!!!

Susan og Eva i har lige gjort mig lidt mere rolige igen!!!

Jeg glæder mig bare til at få det overstået, og få en afklaring på hvordan lillesøster skal komme til verden

Skriver lige en opdatering når jeg har været der inde i morgen - hvis jeg altså kan for alt den skide sne!!!!!

Lisbeth

Det var da så lidt.. mange gange held og lykke i morgen, glæder mig meget til at høre om det og måske også høre hvornår Jeres datter får fødselsdag..

Knus...

Anmeld

3. februar 2010

Så er der lige en hurtig og kort opdatering fra min samtale i dag

Der var en læge og en sygeplejeske til stede. Samtalen tog 10 min. og jeg får mit kejsersnit.

Jeg skal komme igen midt i marts og snakke med en narkoselæge, scannes og have datoen for hvornår lillesøster kommer til verden

Puha jeg er bare så mega lettet, og kan nu slappe af, og nyde at jeg snart er mor til 2 - og at det forhåbentligt bliver en fødsel uden kaos, angst og en laaaaaang indlæggelse!!!!

Anmeld

3. februar 2010

Honningblomst

lisbeth2910 skriver:

Så er der lige en hurtig og kort opdatering fra min samtale i dag

Der var en læge og en sygeplejeske til stede. Samtalen tog 10 min. og jeg får mit kejsersnit.

Jeg skal komme igen midt i marts og snakke med en narkoselæge, scannes og have datoen for hvornår lillesøster kommer til verden

Puha jeg er bare så mega lettet, og kan nu slappe af, og nyde at jeg snart er mor til 2 - og at det forhåbentligt bliver en fødsel uden kaos, angst og en laaaaaang indlæggelse!!!!

Jeg sagde det jo... ej, det er så godt for dig..STORT tillykke og nu kan du rigtig nyde den sidste tid uden den usikkerhed hængende over hovedet...Men de sagde nu også til mig dengang at de kvinder der ønsker ks på Nyk. sygehus, de får det

Men super fantastisk...

Knus..

Anmeld

3. februar 2010

Eva skriver:

Jeg sagde det jo... ej, det er så godt for dig..STORT tillykke og nu kan du rigtig nyde den sidste tid uden den usikkerhed hængende over hovedet...Men de sagde nu også til mig dengang at de kvinder der ønsker ks på Nyk. sygehus, de får det

Men super fantastisk...

Knus..

Jeg synes faktisk samtalen var det rene show. Hun sad der og fortalte stolpe op og stolpe ned, om alt det negative ved kejsersnit, og hver gang svarede jeg bare: "Jeg har besluttet mig, jeg SKAL have kejsersnit" Hun sage så at der jo ingen grund var til det, da min sidste fødsel havde været ganske normal. Jeg kunne jo blot fortælle hende at hvis min sidste fødsel var ganske normal, så var jeg endnu mere overbevist om at jeg skal have kejsersnit. Da min datter var næsten død, pga. at jordmoderen havde overset en masse tegn på at jeg skulle have haft AKS. Ja, det kunne hun ligesom godt se, og hun måtte også indrømme at hun godt kunne huske min fødsel, da der var sket så mange fejl, og intet personale havde været, at det havde været taget op på et af deres møder. OK og det er normalt???? Hun indrømmede så endeligt at det måske så ikke helt havde været ret godt  Og så mente hun jeg skulle tænke lidt mere over det og komme igen midt i Marts så kunne vi snakke om det en gang til.

Jeg fortalte hende så at jeg gerne komme igen midt i marts for at få datoen for PKS og hun da gerne måtte spilde hendes tid, med at snakke om min sidste fødsel endnu engang, men jeg var helt afklaret. HUn sage så at jeg selvfølgelig kunne få mit kejsersnit da de ikke nægter nogen det i NYkøbing F. Og jeg så bare skulle komme til marts og få klaret alt papirarbejdet. Men jeg var hermed lovet at det blev som jeg ville

Aj men altså hvilket show, det fik jeg vist også givet udtryk for, og hun grinte bare. Hun var faktisk ret sød, og blev ved med at sige at hun jo skulle sige alt det hun gjorde.  ja ja ok så. 10 min. efter var jeg på vej hjem igen, meget lettet!!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.