PKS - selvvalgt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.032 visninger
36 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

LISBETH:-)

Jeg skal til samtale på sygehuset d. 3/2 ang. PKS på mit eget valg.

Jeg ville så lige hører om der er nogen der kan fortælle mig hvad en sådan samtale går ud på - andet end selvfølgelig at forsøge at snakke mig fra det

Og hvordan holdte i fast i at det var det i ville, jeg er nemlig nervøs for at jeg ikke er stærk nok til at holde på at det er sådan det skal være.

Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

frk Jensen

lisbeth2910 skriver:

Jeg skal til samtale på sygehuset d. 3/2 ang. PKS på mit eget valg.

Jeg ville så lige hører om der er nogen der kan fortælle mig hvad en sådan samtale går ud på - andet end selvfølgelig at forsøge at snakke mig fra det

Og hvordan holdte i fast i at det var det i ville, jeg er nemlig nervøs for at jeg ikke er stærk nok til at holde på at det er sådan det skal være.

Lisbeth

Må jeg spørge om hvorfor du har valgt pks?

Knus

Anmeld

21. januar 2010

BetinaMørk skriver:

Må jeg spørge om hvorfor du har valgt pks?

Knus

Det må du gerne

Fordi jeg havde en meget meget dårlig oplevelse sidst (vaginal fødsel) hvor min datter var ved at dø. Det er en meget lang historie. Men det er ikke fordi jeg er bange for selve fødslen (den kan vist ikke blive være end sidst) men fordi jeg er nervøs for at jeg igen bliver fejl behandlet, eller der igen ikke er personaler nok så barnet skal dø

Lisbeth

Anmeld

21. januar 2010

frk Jensen

lisbeth2910 skriver:

Det må du gerne

Fordi jeg havde en meget meget dårlig oplevelse sidst (vaginal fødsel) hvor min datter var ved at dø. Det er en meget lang historie. Men det er ikke fordi jeg er bange for selve fødslen (den kan vist ikke blive være end sidst) men fordi jeg er nervøs for at jeg igen bliver fejl behandlet, eller der igen ikke er personaler nok så barnet skal dø

Lisbeth

Jeg tænker lidt, hvad med at føde på et andet hospital som du har mere tillid til end der hvor du fødte sidst? Hvor de er klar over hvad du har været igennem, så de kan støtte dig bedre i en almindelig fødsel hvis du har mod på en mere.
Kan godt forstå at du gerne vil have pks, nu hvor du har en dårlig oplevelse med en fødsel.

Knus Betina - held og lykke med samtalen

Anmeld

21. januar 2010

Jeg tænker lidt, hvad med at føde på et andet hospital som du har mere tillid til end der hvor du fødte sidst? Hvor de er klar over hvad du har været igennem, så de kan støtte dig bedre i en almindelig fødsel hvis du har mod på en mere.
Kan godt forstå at du gerne vil have pks, nu hvor du har en dårlig oplevelse med en fødsel.

Knus Betina - held og lykke med samtalen

Har tænkt på at føde på et andet sygehus - meeeen bor nede på falster så hvis jeg skulle føde på et andet sygehus, er Næstved det nærmeste og det er 50 min væk fra hvor jeg bor. Det synes jeg er alt for langt væk!

Her i Nykøbing ved de udemærket godt at det er dem der har lavet fejl, så håber på lidt forståelse til samtalen.

Min jordmor sage direkte til mig da jeg kom ind af døren til første konsultation: "Guuuud dig kan jeg godt huske, det var sku ikke så godt alt det der skete til din sidste fødsel" det skal lige siges at det var i Juli 2007 jeg fødte, så hun må trods alt have set en del fødsler siden

Anmeld

21. januar 2010

Honningblomst

Jamen hvis du ved det er det du vil så skal du " bare" fastholde det...og så have i baghovedet at det er fritvalg hvor du ønsker at føde og der er hospitaler som er nemmere end andre.

Første gang jeg skulle have ks måtte jeg virkelig tale min sag anden gang var der intet problem og lægen sagde til mig at deres politik var at alle der ønskede ks fik det...så det var virkelig dejligt. Det var nyk f sygehus...super sted...

Glæd dig...et ks er så fantastisk og smuk oplevelse at dele med sin mand...

Knus Eva

Anmeld

21. januar 2010

Eva skriver:

Jamen hvis du ved det er det du vil så skal du " bare" fastholde det...og så have i baghovedet at det er fritvalg hvor du ønsker at føde og der er hospitaler som er nemmere end andre.

Første gang jeg skulle have ks måtte jeg virkelig tale min sag anden gang var der intet problem og lægen sagde til mig at deres politik var at alle der ønskede ks fik det...så det var virkelig dejligt. Det var nyk f sygehus...super sted...

Glæd dig...et ks er så fantastisk og smuk oplevelse at dele med sin mand...

Knus Eva

Det er også på Nykøbing F sygehus jeg skal føde, og fødte sidst

Hvad spørger de om/snakker man om? Altså ved godt at de vil fortælle mig alt det negative ved kejsersnit, men hvad ellers?

Jeg synes det er sådan lidt anstrengende at skulle forsvarer mit valg hele tiden, og derfor kommer jeg tit lidt i tvivl om det er det rigtige, selvom mit  fortæller mig at det er det jeg skal.

Min mand vil også gerne have at jeg får kejsersnit, han har det stadig dårligt over at være tilskuer til at vores datter var ved at dø, uden nogen gjorde noget. Og jeg tror han opfattede det mere end jeg gjorde da jeg var lagt væk i mine veer.

Anmeld

21. januar 2010

Honningblomst

lisbeth2910 skriver:

Det er også på Nykøbing F sygehus jeg skal føde, og fødte sidst

Hvad spørger de om/snakker man om? Altså ved godt at de vil fortælle mig alt det negative ved kejsersnit, men hvad ellers?

Jeg synes det er sådan lidt anstrengende at skulle forsvarer mit valg hele tiden, og derfor kommer jeg tit lidt i tvivl om det er det rigtige, selvom mit  fortæller mig at det er det jeg skal.

Min mand vil også gerne have at jeg får kejsersnit, han har det stadig dårligt over at være tilskuer til at vores datter var ved at dø, uden nogen gjorde noget. Og jeg tror han opfattede det mere end jeg gjorde da jeg var lagt væk i mine veer.

Hvor sjovt... jamen hvem skal du tale med...? hende jeg talte med sidst sagde til mig at hun godt regnede med at jeg kendte til risiko osv og så skannede hun og gav mig en dato...andet var der ikke i det...super skøn kvindelig læge..

Knus..

Anmeld

21. januar 2010

RumlesMor

Kan du ikke tage din mand (eller en anden) med til den samtale, som kan bakke dig op og understrege at det er sådan I ønsker det.

Umiddelbart kan jeg dog ikke forestille mig at de vil gøre de store forsøg på at tale dig fra det, med henblik på din for-historie. Det er nok mere et standard-møde der skal afholdes, og hvor I taler om forventninger og baggrund.

Ta' det roligt - er sikker på du nok skal få det som du ønsker.

Anmeld

21. januar 2010

Eva skriver:

Hvor sjovt... jamen hvem skal du tale med...? hende jeg talte med sidst sagde til mig at hun godt regnede med at jeg kendte til risiko osv og så skannede hun og gav mig en dato...andet var der ikke i det...super skøn kvindelig læge..

Knus..

Jeg aner ikke hvem jeg skal tale med. Har bare fået brev om at jeg skal møde op på gyn. ambulatorium.

Jamen så håber jeg da at det er hende jeg støder på

Jeg var til scanning i Næstved, og der var overlægen rigtig rigtig strid da jeg fik sagt jeg ville have kejsersnit. Derfor er min bekymring startet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.