Hej.
Jeg har været til de samtaler, og der er faktisk en del i vente, så fremt du holder fast ved dit ønske.
Jeg er tilknyttet Nykøbing F sygehus og har talt med den læge der hedder Josef. Det lyder til der er to, og den anden har jeg aldrig talt med.
Jeg var virkelig nervøs ved det første møde, og han virkede faktisk lidt hård da han sagde, at det var jo ikke noget jeg sådan selv kunne vælge. Jeg brød grædende sammen, fordi nu var jeg jo gravid. Jeg havde også undersøgt hvad det ville koste at få operationen privat, og vi var villige til selv at betale de 40.000 det ville koste. Men heldigvis vendte han som på en tallerken, og var meget forstående, og ville naturligvis gerne hjælpe.
Ved første møde lyttede han til mig, forklarede hvilken risiko der er forbundet med et kejsersnit, jeg fik også det på skrift, så skulle jeg hjem og udfylde 3 begrundelser for hvorfor jeg stadig ønskede det. Jeg skrev noget med tidligere oplevelse, min psykiske tilstand efter sidste fødsel og så en ting mere.
Men efter de to møder, tror jeg jeg har været der over 3-4 gange. De virker vældig søde og forklarende, jeg har set baby på scanner nogle gange og glæder mig til denne tirsdag d. 2.2, hvor min dejlige babypige kommer til verden ved planslagt kejsersnit.
Jeg tror du kan tage det helt roligt, og hvis den du taler med evt skulle få dig overtalt til noget andet som du så fortryder skal du henvende dig til jordmor. Jeg tror du klarer det helt fint, og du har dine grunde som de med stor sandsynlighed vil respektere. Du kunne evt selv medbringe nogle punkter på skrift til lægen, det plejer at virke godt, især hvis det er en mand du sidder over for.
pøj pøj
ida
Anmeld