14 hunderacer forbydes måske i dk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

For at være ærlig.. Så ved jeg det sgu ikke..

For hvordan hunden er siger tit mere hvordan ejeren er.

Måske skulle det være tvang at man skulle gå til træning med sådan en hund. En form for licens til at eje dem,. Ja jeg ved det ikke.

Jeg er engang blevet overfaldet af en labarador.. Og det var fordi den havde en ejer der var mildest talt syg i hovedet.

Men jeg syntes det er rigtig svært.

Knus

Ja, det er nemlig svært....og når vores samfund ikke engang kan spotte alle de børn der svigtes og lever forfærdelige liv, hvordan pokker skal man så kunne overvåge mennesker og deres dyr...de går jo ikke i børnehave osv..

Men klart der skulle være noget kontrol...men igen, hvordan? og mon ikke også det er det der ligger til grund for overvejelser omkring forbud, at det er umuligt at kontrollere hvem der har hvad og hvordan?

Knus til dig smukke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Diana...

Nej det synes jeg ikke for jeg mener stadig at der er ejerne der gør hunden til den de er. 

Da vi skulle aflevere Lucas i DP i morges havet vi taget hunden med og på vej hjem kom der en hund ud og angreb vores hund han blev bid i øret og halsen og vi prøvet selvfølgelig at få den anden hund væk fra vores og ejeren til den hun kom bare gående stille og rolig ud og sagde nej til den og den fortsatte bare. og da vi så ejeren ville det aldrig være en som jackie havet fået lov at lege med i skoven hvis ejeren havet spurgt synes det var så tydeligt at se hvilken type menneske hun var. 

Men min lille hund er heldigvis oki men hold da op hvor blev vi forskrækket da den lige kom ud.

Men jeg synes ikke den hund skulle forbydes jeg synes det var synd for den og havet mest lyst til at finde nogen andre ejere til den.

Anmeld

20. januar 2010

BOBS

Eva skriver:

Hihi....ja, skal vi ikke samle sammen....når nu agumentet for at have et kongehus er at de er ansigtet udadtil...

kunne ikke være mere enig...de skal da ha' en skærv de stakler

Anmeld

20. januar 2010

LineD

Jeg har stemt andet.

Jeg synes som tommelfingerregel at alle hunde er farlige og det er op til os som ejere at "tæmme" dem.

En Dansk-Svensk gårdhund kan blive ligeså agressiv og farlig som en "muskel" hund...

Men så igen er der jo nogle racer der er avlet til kamp, og dem er jeg da ikke spor begejstret for, men når folk kan finde ud af at opdrage deres dyr og tage de forskellige forholdsregler, ja så mener jeg bestemt ikke at man ligefrem skal ud og forbyde racer..

Mvh Line, der selv har en Golden Retriever og en Gravhund (Som mange i øvrigt også mener kan være farlige).

Anmeld

20. januar 2010

Gitte

Mener ikke hundene skal forbydes, men derimod hundeejerne. Der skal være skrappere regler for, hvornår man kan eje en hund. Hundekørekort i en eller anden form skal være obligatorisk. Selvfølgelig kan nogle hunde have defekter, men oftest er hundens opførsel et resultat af ejerens opdragelse (eller mangel på samme). Forleden var jeg ude at gå med min lille søn, og vi kom forbi en kvinde der var ude og træne sin amstaff. Og det var en fornøjelse at se en hundeejer, der tog sit ansvar alvorligt.

Anmeld

20. januar 2010

1977

Profilbillede for 1977
LineD skriver:

Jeg har stemt andet.

Jeg synes som tommelfingerregel at alle hunde er farlige og det er op til os som ejere at "tæmme" dem.

En Dansk-Svensk gårdhund kan blive ligeså agressiv og farlig som en "muskel" hund...

Men så igen er der jo nogle racer der er avlet til kamp, og dem er jeg da ikke spor begejstret for, men når folk kan finde ud af at opdrage deres dyr og tage de forskellige forholdsregler, ja så mener jeg bestemt ikke at man ligefrem skal ud og forbyde racer..

Mvh Line, der selv har en Golden Retriever og en Gravhund (Som mange i øvrigt også mener kan være farlige).

Ja jeg er lige så "bange" for en gravhund som en bulldog Men jeg er nu "bange" for alle hunde, der ikke er min egen.

Vi har haft en beagle og han var meget aggresiv Og for nogle år siden var det schæfer, rotweiler og dobberman, som var de farlige hunde.

Og så til svaret. Jeg tror ikke et forbud er vejen frem, men mere at man skal have obligatorisk hundetræning på 5-6 timer, for overhovedet at må holde hund

Anmeld

20. januar 2010

N&J

Altså jeg har stemt ja, generelt så er jeg nok ikke de rette og spørge da jeg var ved at blive overfaldet at to hunde (ifølge med to alkoholikker) på vej hjem fra arbejde på gentofte st. og siden den dag har jeg fået angstanfald når hunde især i den mere store race har trængt mig op, hvilket mange gør, da de ikke fatter at hunde ikke er tilladt i enderne af metroen og i dele af s-toget, desuden så er kbh bare fyldt af mennesker der har anskaffet sig hunde uden at have styr på dem, det er først efter jeg er flyttet til esbjerg angstanfaldene er holdt op, men her har jeg heller ikke løbet i i en eneste der ikke havde styr på deres hund, heldigvis...

Jeg syntes at det kunne være fantastisk at alle hunde opførte sig ordetligt fordi de var blevet opdraget ordentlig hjemmefra, men når det nu ikke er tilfældet og man ikke er villig til at lave et form for kørekort til det at have hund, jamen så siger jeg forbyd dem, jeg er så fucking træt af at blive anset for værende fordømmende når jeg pænt spørger om folk ikke godt vil trække deres hund til sig, det kan godt være at de ikke mener den gør noget, men det er sku heller ikke sjovt konstant at skulle være på vagt over den mindste bevægelse og hele tiden skulle undsøge flugtmuligheder fordi der er nogen der ikke kan holde styr på deres hunde..

I øvrigt så har mine forældre hund og jeg er født og opvokset med hund, så jeg har ikke som sådan noget imod hunde, kun deres ejere.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.