BOBS skriver:
så kom landmandsladyen også til at se....og jeg må indrømme at jeg er fuldstændig blank ved flere af racerne (altså hvad der er osv.)
det eneste jeg kan forholde mig til ar bl.a. en dyrlæges udtalelse om at kamphunde(eller muskelhunde???) manglede et signalstof i hjernen der gjorde at når de angreb blev de ved til byttet var dødt....altså kunne man ikke kalde hunden til sig hvis den først var gået igang, og det havde intet med opdragelse at gøre...men simpelthen fordi den manglede det stof der...så er spørgsmålet hvad der tricker den??
nu synes jeg snart vi har set mange eksempler på at hunde der er opdraget ordentligt og skolet også har gået til angreb....tja nej jeg ved det ikke....
ja fordi jeg har set billeder af de maltrakterede dyr og mennesker
nej fordi jeg ikke aner en dyt om hvad der er hvad og hvorfor...
synes bare de er forfærdelig grimme men øhhh det kan jo ikke ligefrem kaldes saglig argumentation...derfor forbydes visse mennesker jo heller ikke....
knus
Du har re i, at de deciderede kamphunde netop mangler det stof, det er blandt andet sådan en race som red nosed pittbull, og der kan det bare sige klik. Det som er det farlige ved kamphunde frem for muskelhunde, er at de jo netop er avlede til at dræbe, og ikke stoppe før de har dræbt, de er avlet til at ignorere smerte mv. og det er ikke til at se, hvad der kan få dem til at sige klik. Dog er alle deciderede kamphunde forbudte i Danmark allerede. Det de taler om er muskelhunde, det er racer, hvor man i mange år har forsøgt at avle de aggresive gener ud af kroppen på dem, nogen gange med mere held end andre, men altså hvis man ser på listen af muskelhunde, så er der mange racer, som ikke er et problem, og dem, hvor det er, er det ofte fordi der er kommet noget kamphund ind i blandingen igen, så de mangler det stof du snakker om.
Anmeld