14 hunderacer forbydes måske i dk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

Dictes mor

Det ved jeg ikke, jeg troede det bare, mente at jeg havde hørt det til et racekendskabskursus, som jeg engang var på, men har nok husket forkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

BOBS

Eva skriver:

hihi...stakkels grev Ingolf, hvis det var...

ha ha ha ja den mand må næsten have noget andet der kompenserer

hov hvad mener du egentlig selv mht til de hunderacer???

Anmeld

20. januar 2010

Vingummien

Majastina skriver:

Jeg vil sige både ja og nej. Nu er mange af racerne heldigvis meget sjældne i DK, men det der undrer mig, er at flere af racerne er hyrdehunde og ikke muskelhunde, og det er racer, som man aldrig ser, så hvad er pointen. De eneste det reelt kommer til at ramme er amtaff og boer boel. På listen står desuden tre racer, som er forbudte i DK, eller som i følge mig burde være det: Pitt Bull er forbudt allerede,  Fila brasileiro og Dogo argentino, troede jeg også var forbudte.

Jeg ved ikke med amstaff, for de rene amstaff er som sådan ikke noget problem, det er jo de grænsetilfælde, hvor der er meget pittbull i, som er farlige.

Det er et emne, som har været oppe til diskussion blandt os hundetrænere i klubben, mest for at afgøre, hvem der vil og ikke vil træne muskelhunde, jeg vil gerne træne dem, så længe det er muskelhunde og ikke kamphunde, for min holdning er at det er opdragelsen, der skal være rigtig, men det er bare svært at gøre noget ved, så jeg kan godt forstå at de er kommet med forslaget, jeg ved bare ikke om det er det rigtige.

Er faktisk specielle regler med hyrde hunde ved nogle af dem

Anmeld

20. januar 2010

Honningblomst

BOBS skriver:

ha ha ha ja den mand må næsten have noget andet der kompenserer

hov hvad mener du egentlig selv mht til de hunderacer???

Har han egentlig børn eller har naturen mon taget de forholdsregler der skulle..

Jeg har ikke selv den store viden omkring hunde, men jeg mener til hver en tid aft mennesker er vigtigere end dyr og er der problemer og en risiko ved visse dyr, så synes jeg da man skal tage de forholdsregler man må...og lige nu fungerer det jo skidt for en del med disse dyr.

Så for min skyld og skulle jeg stemme ud fra det jeg ved og føler...så skulle de klart forbydes.

Knus Eva

Anmeld

20. januar 2010

Vingummien

Majastina skriver:

Det ved jeg ikke, jeg troede det bare, mente at jeg havde hørt det til et racekendskabskursus, som jeg engang var på, men har nok husket forkert.

Oki, men forstår egentlig ikke hvorfor de vil forbyde den for er bare en dejlig hund. Men igen kommer jo an på hvordan folk vælger at opdrage den

Anmeld

20. januar 2010

Dictes mor

suanne85 skriver:

Oki, men forstår egentlig ikke hvorfor de vil forbyde den for er bare en dejlig hund. Men igen kommer jo an på hvordan folk vælger at opdrage den

Sådan er det med mange af dem, hvis du spørger mig.

Anmeld

20. januar 2010

Dictes mor

BOBS skriver:

så kom landmandsladyen også til at se....og jeg må indrømme at jeg er fuldstændig blank ved flere af racerne (altså hvad der er osv.)

det eneste jeg kan forholde mig til ar bl.a. en dyrlæges udtalelse om at kamphunde(eller muskelhunde???) manglede et signalstof i hjernen der gjorde at når de angreb blev de ved til byttet var dødt....altså kunne man ikke kalde hunden til sig hvis den først var gået igang, og det havde intet med opdragelse at gøre...men simpelthen fordi den manglede det stof der...så er spørgsmålet hvad der tricker den??

nu synes jeg snart vi har set mange eksempler på at hunde der er opdraget ordentligt og skolet også har gået til angreb....tja nej jeg ved det ikke....

ja fordi jeg har set billeder af de maltrakterede dyr og mennesker

nej fordi jeg ikke aner en dyt om hvad der er hvad og hvorfor...

synes bare de er forfærdelig grimme men øhhh det kan jo ikke ligefrem kaldes saglig argumentation...derfor forbydes visse mennesker jo heller ikke....

knus

Du har re i, at de deciderede kamphunde netop mangler det stof, det er blandt andet sådan en race som red nosed pittbull, og der kan det bare sige klik. Det som er det farlige ved kamphunde frem for muskelhunde, er at de jo netop er avlede til at dræbe, og ikke stoppe før de har dræbt, de er avlet til at ignorere smerte mv. og det er ikke til at se, hvad der kan få dem til at sige klik. Dog er alle deciderede kamphunde forbudte i Danmark allerede. Det de taler om er muskelhunde, det er racer, hvor man i mange år har forsøgt at avle de aggresive gener ud af kroppen på dem, nogen gange med mere held end andre, men altså hvis man ser på listen af muskelhunde, så er der mange racer, som ikke er et problem, og dem, hvor det er, er det ofte fordi der er kommet noget kamphund ind i blandingen igen, så de mangler det stof du snakker om.

Anmeld

20. januar 2010

Vingummien

Majastina skriver:

Sådan er det med mange af dem, hvis du spørger mig.

Ja nemlig. De griber det forkert an efter min mening

Anmeld

20. januar 2010

BOBS

Majastina skriver:

Du har re i, at de deciderede kamphunde netop mangler det stof, det er blandt andet sådan en race som red nosed pittbull, og der kan det bare sige klik. Det som er det farlige ved kamphunde frem for muskelhunde, er at de jo netop er avlede til at dræbe, og ikke stoppe før de har dræbt, de er avlet til at ignorere smerte mv. og det er ikke til at se, hvad der kan få dem til at sige klik. Dog er alle deciderede kamphunde forbudte i Danmark allerede. Det de taler om er muskelhunde, det er racer, hvor man i mange år har forsøgt at avle de aggresive gener ud af kroppen på dem, nogen gange med mere held end andre, men altså hvis man ser på listen af muskelhunde, så er der mange racer, som ikke er et problem, og dem, hvor det er, er det ofte fordi der er kommet noget kamphund ind i blandingen igen, så de mangler det stof du snakker om.

ok tak for oplysning 

tjaa så lyder det lidt som om man aldrig kan være helt sikker???

uha hvor jeg synes det har været skræmmende de gange man har set følger efter angreb....

Anmeld

20. januar 2010

Dictes mor

Det er bare altid rigtig uhyggeligt at se, og det er jo ligemeget hvilken hund, der har gjort det, så er det bare grusomt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.