Jeg vil sige både ja og nej. Nu er mange af racerne heldigvis meget sjældne i DK, men det der undrer mig, er at flere af racerne er hyrdehunde og ikke muskelhunde, og det er racer, som man aldrig ser, så hvad er pointen. De eneste det reelt kommer til at ramme er amtaff og boer boel. På listen står desuden tre racer, som er forbudte i DK, eller som i følge mig burde være det: Pitt Bull er forbudt allerede, Fila brasileiro og Dogo argentino, troede jeg også var forbudte.
Jeg ved ikke med amstaff, for de rene amstaff er som sådan ikke noget problem, det er jo de grænsetilfælde, hvor der er meget pittbull i, som er farlige.
Det er et emne, som har været oppe til diskussion blandt os hundetrænere i klubben, mest for at afgøre, hvem der vil og ikke vil træne muskelhunde, jeg vil gerne træne dem, så længe det er muskelhunde og ikke kamphunde, for min holdning er at det er opdragelsen, der skal være rigtig, men det er bare svært at gøre noget ved, så jeg kan godt forstå at de er kommet med forslaget, jeg ved bare ikke om det er det rigtige.
Anmeld