Kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2010

LISBETH:-)

Frederic's moar skriver:

Jeg ville aldrig vælge ks frem for alm fødsel.

Ved en alm fødsel gør barnet sig klar til at komme ud, positiv stress påvirket. Det at blive preeset ud er noget de er bygget til og hvilket er med til at modne dem - presse væske ud af lunger mm.

Ved ks har barnet ingen mulighed for at gøre sig klar og bliver negativt stress påvirket. De har større 'start' vanskligheder, så som selv at trække vejret og større chance for de knirker og skal have hjælp. Dette siger de også til infomøde, at man ikke skal forvente at høre sit barn skrige, at der kan gå noget tid.

Derfor at mange ved ks ikke ser deres barn særlig meget og særlig længe. Også fordi en operations stue er tisse kold, så de skynder sig ud i et opvarmet lokale. Og pga deres start på livet.

Men det er igen vidt forskelligt. Nogle har fået en drøm til normal fødsel, drøm til ks - hvor alt går dodt, til dårlige alm fødsel og til ks hvor barn har start vanskligheder.

Frederic lå på tværs, så at sige hele graviditeten og ville ikke vendes. Så han skulle ud ved pks, for ud det skulle han jo. Men personligt ville jeg aldrig vælge ks. Dette er bare min mening.

Hvis man er bange for at føde, så få det bearbejdet.

At vælge ks, sætter både ens baby og en selv på spil. Ja det kan en normal fødsel også, men der er så meget sundere for barnet.

Jeg går ud fra at dit indlæg er tiltænkt mig  og tusind tak for dit indput, som jeg udemærket godt er klar over er det SELVFØLGELIG og uden diskussion bedst for barnet at blive født naturligt - under normale omstændigheder

Det er som sådan ikke det at føde jeg er bange for, altså ikke veerne og alt det der. Jeg havde en meget meget dårlig oplevelse sidst, ikke som sådan med fødslen, men mere med den måde personalet taklede (eller ikke taklede) alle de mange forskellige ting der sket i de 2 døgn jeg var i fødsel (meget lang historie) dette resulterede i at min datter stort set var død da hun kom ud, og de gik med hende, i 2 timer viste jeg ikke om hun var i live.

Dette har gjort at jeg ikke har tiltro til personalet. Eller at der ikke er personale mangel - som der var sidst jeg fødte.

Så alt i alt er jeg allermest bange for at barnet skal dø under fødslen. Dette gør at jeg bliver meget meget angst hver gang jeg tænker på at skulle betro nogen, jeg i forvejen har haft en meget dårlig oplevelse med, at skulle have overblik hvis noget skulle gå galt igen, og det igen skulle blive a very close call.  hvorimod når jeg tænker kejsersnit bliver jeg mere rolig, og det kan barnet jo også mærket altså om jeg skal gå og være nervøs og stresset eller rolig og afklaret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Siber

Hej,

Jeg har fået to PKS fordi begge tøsser lå i UK.

Jeg kan ikke give en bedre beskrivelse end det der allerede er givet. men jeg var til formøde, dagen før, hvor alt bliver gennemgået, fra A-Z.

1.gang var på Hvidovre 2007 og 2. gang på Næstved 2009. Begge gange positivt. Jeg fik pigerne at se med det samme, og de skreg begge da de kom ud. Min mand var der hele tiden. Han kørte tøserne sammen med mig op på opvågning. Han blev tilbudt at se kønnet så han kunne fortælle det til mig, og klippe navlestreng.

De siger at man skal have 3 overnatninger, hvis alt går vel og man kan vel også snakke sig fra at komme hjem før eller blive længere.

Jeg har ikke haft problemer overhovedet, det eneste sted jeg var følelsesløs var i maveskindet, men det er tilbage igen. Det med at bære var hellere ikke et problem, man finder bare på andre løsninger!

Knus Siber

Anmeld

25. januar 2010

ghm

lisbeth2910 skriver:

Jeg går ud fra at dit indlæg er tiltænkt mig  og tusind tak for dit indput, som jeg udemærket godt er klar over er det SELVFØLGELIG og uden diskussion bedst for barnet at blive født naturligt - under normale omstændigheder

Det er som sådan ikke det at føde jeg er bange for, altså ikke veerne og alt det der. Jeg havde en meget meget dårlig oplevelse sidst, ikke som sådan med fødslen, men mere med den måde personalet taklede (eller ikke taklede) alle de mange forskellige ting der sket i de 2 døgn jeg var i fødsel (meget lang historie) dette resulterede i at min datter stort set var død da hun kom ud, og de gik med hende, i 2 timer viste jeg ikke om hun var i live.

Dette har gjort at jeg ikke har tiltro til personalet. Eller at der ikke er personale mangel - som der var sidst jeg fødte.

Så alt i alt er jeg allermest bange for at barnet skal dø under fødslen. Dette gør at jeg bliver meget meget angst hver gang jeg tænker på at skulle betro nogen, jeg i forvejen har haft en meget dårlig oplevelse med, at skulle have overblik hvis noget skulle gå galt igen, og det igen skulle blive a very close call.  hvorimod når jeg tænker kejsersnit bliver jeg mere rolig, og det kan barnet jo også mærket altså om jeg skal gå og være nervøs og stresset eller rolig og afklaret.

Du kan med god samvittighed vælge et kejsersnit, velvidende om at det for barnet og dit bedste valg.
Der skal ikke meget til at få sig til at føle uret i at vælge et kejsersnit, netop fordi du ved en almindelig fødsel nummer et, ingen tvivl om det.
men en ting der er meget vigtigt og det er at hvis moderen har det godt har barnet det også godt. og i din situation handler det allermest om at du skal have det godt netop på grund af din tidligere oplevelse.
Du skal have en dejlig fornemmelse med det valg du tager og finde dig til ro med det, jeg kender det alt for godt selv anden gang valgte jeg et kejsersnit netop fordi jeg var hunde angst for at opleve første fødsel igen, og der er ingen der skal fortælle dig at det er forkert at føle sådan.
du har også dit første barn og tænke på, jeg synes det er synd for dig at du er så usikker på dit valg, håber du finder ro og tryghed i dit valg.
Vente tiden skal være rar og forventningsfuld og sommerfugle i maven, og ikke fyldt med angst og frygt.

Anmeld

25. januar 2010

ghm skriver:

Du kan med god samvittighed vælge et kejsersnit, velvidende om at det for barnet og dit bedste valg.
Der skal ikke meget til at få sig til at føle uret i at vælge et kejsersnit, netop fordi du ved en almindelig fødsel nummer et, ingen tvivl om det.
men en ting der er meget vigtigt og det er at hvis moderen har det godt har barnet det også godt. og i din situation handler det allermest om at du skal have det godt netop på grund af din tidligere oplevelse.
Du skal have en dejlig fornemmelse med det valg du tager og finde dig til ro med det, jeg kender det alt for godt selv anden gang valgte jeg et kejsersnit netop fordi jeg var hunde angst for at opleve første fødsel igen, og der er ingen der skal fortælle dig at det er forkert at føle sådan.
du har også dit første barn og tænke på, jeg synes det er synd for dig at du er så usikker på dit valg, håber du finder ro og tryghed i dit valg.
Vente tiden skal være rar og forventningsfuld og sommerfugle i maven, og ikke fyldt med angst og frygt.

Jeg har de sidste dage, læst en masse, spurgt en masse der har prøvet det, læst indlæg her på baby og selv oprettet indlæg. Alt dette har gjort at jeg nu er 100 % sikker på at jeg skal have kejsersnit.

Jeg har faktisk hele tiden været sikker, men nettop fordi man hele tiden skal forsvarer, forklarer og udrede har tvivlen været der. Er dog nået frem til at det ikke er andre menneskers uvidenhed og manglende indsigt i hvordan vi kvinder er forskellige, der skal bestemme hvorvidt jeg skal have PKS eller ej. Det er mig der skal træffe valget.

Jeg skal til samtale d. 3/2 og lige nu føler jeg at de bare kan komme an  Jeg har svarene klar, og er meget afklaret med hvad der skal ske. Selvom jeg faktisk tror at det ikke bliver noget problem at få mit PKS  De kan jo godt læse i min journal, at det ikke var særlig godt sidst.

Tak for din opbakning og svar!!!!!!

Lisbeth der bliver mor til endnu en pige midt i maj ved PKS

Anmeld

25. januar 2010

ghm

lisbeth2910 skriver:

Jeg har de sidste dage, læst en masse, spurgt en masse der har prøvet det, læst indlæg her på baby og selv oprettet indlæg. Alt dette har gjort at jeg nu er 100 % sikker på at jeg skal have kejsersnit.

Jeg har faktisk hele tiden været sikker, men nettop fordi man hele tiden skal forsvarer, forklarer og udrede har tvivlen været der. Er dog nået frem til at det ikke er andre menneskers uvidenhed og manglende indsigt i hvordan vi kvinder er forskellige, der skal bestemme hvorvidt jeg skal have PKS eller ej. Det er mig der skal træffe valget.

Jeg skal til samtale d. 3/2 og lige nu føler jeg at de bare kan komme an  Jeg har svarene klar, og er meget afklaret med hvad der skal ske. Selvom jeg faktisk tror at det ikke bliver noget problem at få mit PKS  De kan jo godt læse i min journal, at det ikke var særlig godt sidst.

Tak for din opbakning og svar!!!!!!

Lisbeth der bliver mor til endnu en pige midt i maj ved PKS

Rart og høre du lyder helt lettet.
Så kan du bruge resten af den søde vente tid til at glæde dig til din fødsel.

Anmeld

25. januar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ja,der er indlæg nok,men her kommer endnu en god erfaring med ks.

Jeg var indlagt i 6 dage,men det var fordi han var 1 md. for tidligt på den,så han kunne ikke rigtig spise selv.

Jeg var på benene dagen efter og har aldrig døjet med arret.Det gjorde da ondt,bevares,men det gør en alm. fødsel jo også.

Held og lykke

Anmeld

25. januar 2010

Pernilleh skriver:

Ja,der er indlæg nok,men her kommer endnu en god erfaring med ks.

Jeg var indlagt i 6 dage,men det var fordi han var 1 md. for tidligt på den,så han kunne ikke rigtig spise selv.

Jeg var på benene dagen efter og har aldrig døjet med arret.Det gjorde da ondt,bevares,men det gør en alm. fødsel jo også.

Held og lykke

Tak for endnu en positiv tanke i mit hoved!!!!!

Dejligt at der også kan komme indlæg med forståelse og ikke kun fordømmende indlæg (ikke henvist til lige præcis denne tråd)

Lisbeth

Anmeld

25. januar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
lisbeth2910 skriver:

Tak for endnu en positiv tanke i mit hoved!!!!!

Dejligt at der også kan komme indlæg med forståelse og ikke kun fordømmende indlæg (ikke henvist til lige præcis denne tråd)

Lisbeth

Det var sørme da så lidt...jeg har selv været i samme situation,da jeg valgte kejsersnittet.Det blev så akut kejsersnit,men det er en helt ande historie

Men jeg er SÅ glad for mit valg,har aldrig været i tvivl om at det var det rigtige.

Jeg glemte i øvrigt at sige at jeg så ham med det samme.Det var en fantastisk fødsel,synes jeg.De holdt ham lige op,så gik min mand og sygeplejersken med ham,men kom igen i løbet af 5  min.Og det tog ingen tid...20-25 i alt,vil jeg tro.Så blev jeg kørt på opvågningen hvor jeg fik ham over med det samme.

Mht. til at klare sig selv bagefter,synes jeg godtnok der gik lang tid,men jeg er også lidt pivetMen hvis du"bare" skal passe baby,og din mand kommer hjem og tager sig af støvsugning osv.,tror jeg ikke det bliver et problem.

Anmeld

25. januar 2010

lillemunk

ghm skriver:

Jeg har fået to kejsersnit og skal have et trejde den 24 marts.
man bliver kørt på fødegangen, og får operationstøj på bliver raseret (barberet) forneden, og får lagt et kateter det gør ikke ondt det føles irriteret i 10 min og så går det over og man har tissetrang.
når operationsstuen er klar bliver du kørt derop, så kommer narkose lægen og taler med dig om du vil ligge eller sidde når du får rygmarvsbedøvelsen. Dette gør ikke ondt det trykker og presser i ryggen det er den fornemmelse der kommer når du bliver prikket, det er vigtigt og krumme godt i ryggen samtidig med du slapper af. så begynder det og summe i balderne og inden du får set dig om ligger du ned igen. Og inden 5 min er dit barn ude.

Dette er sådan et vågent kejsersnit foregår både planlagt og akut har været sådan.

Imens du bliver syet sammen igen ( det tager længere tid end forberedelserne) kommer barnet op til dig ganske kort så du kan mærke og se det, der efter bliver det suget og vejet og målt her er faderen med. (man ligger med hovedet lidt ned ad så jeg ville bede om et håndklæde under hovedet når barnet er kommet ud så kan man bedre se.
Der efter kommer du ned på opvågningen sikkert i ene rum indtil du får følelsen tilbage i benene der kan gå et par timer.

Du får efterveer ligesom fødende gør, og blødning i knap 14 dage.
efterfølgende ligeså snart du kommer ned på barselsgangen , og du har fuld følelse tilbage så er det med at komme ud af sengen og gå, des hurtigere du kommer ud af sengen jo hurtigere bliver det rart og komme op og stå, smerter i op såret forsvinder også hurtigere.
Begge gange har jeg pålevet at personalet på to forskellige barselsgange har været flink med smertestillende når bare du vil op af sengen, og det skader ikke barnet.
Efter mit andet kejsersnit var jeg oppe og stå 3 timer efter jeg havde lagt på operationsbordet. med hjælp fra to personale.

8½ år efter og 5 år efter har jeg stadigvæk ikke fuld følelse i huden over kejsersnittene, dette går 5-10 cm over op-sårene.

Det har været min oplevelse.

Tak for en super god forklaring på planlagt KS ....
Jeg blev meget mere rolig ved at læse dit indlæg.

Anmeld

27. januar 2010

Mor Til Julie<3

Jeq fik planlaqt Kejsersnit da vores datter lå forkert oq hun ville ikk vende siq oq de havde ellers prøvet på oq vende hende på Syqehuset men de opqav fordi de ku se a det ikk ville lad siq qøre alliqevel ...

Men jeq ville da qodt nok meqet heller føde selv end oq få Kejsersnit ... Håber jeq ka få lov til oq føde nummer 2 selv ihvertfald ...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.