Kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.549 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. januar 2010

Liljesilas

Hejsa piger.

Er der nogle der har født ved kejsersnit, som kan fortælle mig hvordan det foregår, og hvordan det føles bagefter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

Hellemor

Hejsa..

Jeg fødte min søn ved akut kejsersnit. Hans hjertelyd forsvandt pludselig så det skulle gå stærkt. Derfor blev jeg lagt i fuld bedøvelse og så ham første da han var 2 timer gammel. Efterfølgende har der været en de som skulle bearbejdes, fordi jeg følte mig snydt.

Men på den anden siden, havde de ikke taget ham ved kejsersnit, havde jeg måske ikke fået ham med hjem. Så idag er jeg glad for at det endte sådan.

Anmeld

19. januar 2010

Livsmor

Jeg født min datter ved akut kejsersnit pga. svær svangerskabsforgiftning. Kan ikke huske at jeg blev kørt fra opvågningen til Neo afd. i min seng 2 gange. Fødte lørdag aften, det skal lige siges, at jeg fik krafting kramper pga svangerskabsforgiftningen om natten. Men jeg husker faktiske først at jeg så min datter mandag, hvor jeg blev kørt i kørestol op til hende.

Min datter er idag 20 mdr., og syntes stadig at aret føles følelesløst engang imellem........... Syntes at jeg gik glip af en masse, men fødte så også i uge 31+5.

Håber at jeg må/kan fødte selv næste gang.

Anmeld

19. januar 2010

ghm

Jeg har fået to kejsersnit og skal have et trejde den 24 marts.
man bliver kørt på fødegangen, og får operationstøj på bliver raseret (barberet) forneden, og får lagt et kateter det gør ikke ondt det føles irriteret i 10 min og så går det over og man har tissetrang.
når operationsstuen er klar bliver du kørt derop, så kommer narkose lægen og taler med dig om du vil ligge eller sidde når du får rygmarvsbedøvelsen. Dette gør ikke ondt det trykker og presser i ryggen det er den fornemmelse der kommer når du bliver prikket, det er vigtigt og krumme godt i ryggen samtidig med du slapper af. så begynder det og summe i balderne og inden du får set dig om ligger du ned igen. Og inden 5 min er dit barn ude.

Dette er sådan et vågent kejsersnit foregår både planlagt og akut har været sådan.

Imens du bliver syet sammen igen ( det tager længere tid end forberedelserne) kommer barnet op til dig ganske kort så du kan mærke og se det, der efter bliver det suget og vejet og målt her er faderen med. (man ligger med hovedet lidt ned ad så jeg ville bede om et håndklæde under hovedet når barnet er kommet ud så kan man bedre se.
Der efter kommer du ned på opvågningen sikkert i ene rum indtil du får følelsen tilbage i benene der kan gå et par timer.

Du får efterveer ligesom fødende gør, og blødning i knap 14 dage.
efterfølgende ligeså snart du kommer ned på barselsgangen , og du har fuld følelse tilbage så er det med at komme ud af sengen og gå, des hurtigere du kommer ud af sengen jo hurtigere bliver det rart og komme op og stå, smerter i op såret forsvinder også hurtigere.
Begge gange har jeg pålevet at personalet på to forskellige barselsgange har været flink med smertestillende når bare du vil op af sengen, og det skader ikke barnet.
Efter mit andet kejsersnit var jeg oppe og stå 3 timer efter jeg havde lagt på operationsbordet. med hjælp fra to personale.

8½ år efter og 5 år efter har jeg stadigvæk ikke fuld følelse i huden over kejsersnittene, dette går 5-10 cm over op-sårene.

Det har været min oplevelse.

Anmeld

19. januar 2010

Liljesilas

Tak det var en super god forklarring. Bliver man på sygehuset længer en alm. fødende gør?

Jeg har en blandet følelse af forklaringerne... Det lyder hårdt, på den måde, at man ikke får sit barn af se før efter 2 timer.  Det er nok den værste... Men også at arene er følelsesløse bagefter! Det må også være vemmeligt ikke at lægges under en operation...

Anmeld

19. januar 2010

BOBS

mayapigen skriver:

Tak det var en super god forklarring. Bliver man på sygehuset længer en alm. fødende gør?

Jeg har en blandet følelse af forklaringerne... Det lyder hårdt, på den måde, at man ikke får sit barn af se før efter 2 timer.  Det er nok den værste... Men også at arene er følelsesløse bagefter! Det må også være vemmeligt ikke at lægges under en operation...

nu der står en fin forklaring vil jeg ikke også skrive den...men blot sige at jeg så mit barn med det samme, og nåede at ligge lidt med hende mens min mand sad ved siden af mens de begyndte at lappe mig sammen, og de kom stort set op til mig på opvågningen med det samme, så det kan jo være meget forskelligt hvordan det foregår.

jeg er ikke følelsesløs omkring mit ar som er et år gammelt, selve arret måske som er rigtig pænt men ikke der ud over....

jeg var forholdsvis hurtigt på benene igen......det er mobilisering til smertetæsklen, og vi reagerer jo meget forskelligt på forskellige smerter sååå....og man må gerne løfte sit barn det synes jeg var super dejligt....kan nikke genkendende til følelsen af at føle mig lidt snydt over ikke at føde vaginalt (og man skal prøve den følelse før man ved hvad det vil sige) Men jeg var selvfølgelig bare ovenud lykkelig for at hun var/er der, og hun var rask og fin, så forsvinder det andet hurtigt i glemselens tåger....for nogle. Det er så svært at generalisere på det område , fordi vi heldigvis er så forskellige - spændende Jeg havde f.eks. gener i kortere tid end et familiemedlem der fødte vaginalt...tja det er bare så forskelligt.

held og lykke

Anmeld

19. januar 2010

LISBETH:-)

Læser lige lidt med da jeg er i totalt vildrede over om jeg skal have kejsersnit eller føde normalt. Skifter mening dagligt. Men skal til samtale på sygehuset d. 3/2 så der skulle jeg gerne have besluttet mig  Jeg havde en meget meget dårlig fødselsoplevelse sidst hvor min datter var meget meget tæt på af dø, pga. personalemangel og fejlbehandling, derfor hælder jeg til kejsersnit denne gang.

Tak for din forklaring den hjalp lidt på alle min forvirrende tanker.

Jeg har en datter på 2,5 år i forvejen og mine tanker går så lidt på hvorvidt jeg vil kunne tage mig af hende, og hvor længe der går før jeg kan "klarer mig selv" da det ikke er sikkert at min mand kan holde barsel, pga. jobskifte. Kan du svarer på det? eller andre der kan? Håber ikke tråd starter bliver sur over at jeg blander mig lidt i tråden

Lisbeth 21+4

Anmeld

19. januar 2010

ghm

mayapigen skriver:

første gang man  får kejsersnit er det meget normalt og være indlagt 5-6 dage så ja det er længere tid .

barnet er kun væk fra dig i 15-20 min så er det hos faderen eller jordemorderen hos dig og på opvågningen har du også barnet hos dig... det er kun lige imens barnet skal suges og vejes og måles du ikke er sammen med barnet.

Tror også fødende kan synes det er hårdt bagefter, tænk på dem der går i stykker eller har haft en meget lang fødsel .
og tanken om det er altid er nogen der har det værre end en selv så kvikker man op.

efter mit første akutte kejsersnit lå jeg 1½ dag på intensiv, og måtte ikke have min pige hos mig.... det blev dog til at par timer fordi jeg insisterede.

Skal du føde ved kejsersnit, eller overvejer du det...

hvad mener du med at man ikke lægges under en operation?

Anmeld

19. januar 2010

ghm

unskyld kan se jeg har skrevet jordemorderen....
men jordemoderen

Anmeld

19. januar 2010

Liljesilas

Også tak for det positive syn på kejsersnit  

Men en ting jeg manglede ved forklaringen var, om du kom hjem samme dag, eller du skulle blive på sygehuset længer en alm. fødende???

Jeg er super glad for at høre, at der er nogle der ser sit barn med det samme... Er du så stadig bedøvet når de syr dig sammen? For det lyder da ikke rart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.